تویوتا اقدام به معرفی لندکروزر هیبریدی با پیشرانهٔ V6 توئین توربو کرده با لکسوس LX700h مشترک است و با قیمت ۱۰۶ هزار دلار عرضه میشود.
تویوتا لندکروزر با سری ۳۰۰ وارد قلمرو خودروهای هیبریدی و اکنون با قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه میشود که قدرتی بیشتر از گزینههای بنزینی و دیزلی موجود ارائه میدهد. این مدل جدید که ابتدا در خاورمیانه معرفی شده، انتظار میرود بهزودی در بازارهای دیگر نیز عرضه شود. در قلب این سیستم، یک پیشرانه هیبریدی موازی قرار دارد که ترکیبی از یک موتور ۳.۵ لیتری بنزینی V6 توئین توربو و یک موتور الکتریکی است. این ترکیب با مجموع خروجی ۴۵۷ اسب بخار و گشتاور ۷۹۰ نیوتن متر، این مدل را به قدرتمندترین لندکروزر تاریخ تبدیل کرده است. این رقم حتی با لکسوس LX700h برابری میکند. قدرت از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته خودکار به هر چهارچرخ منتقل میشود.
به گفته تویوتا، قوای محرکهٔ هیبریدی این خودرو با تمرکز بر تواناییهای آفرود واقعی و قابلیت اطمینان توسعه یافته است. موتور الکتریکی پاسخگویی نرم و یکنواخت پدال گاز را حتی در سختترین مسیرها فراهم میکند. اگرچه مشخصات کامل هنوز اعلام نشده اما به گفتهٔ تویوتا، مدل هیبریدی در ظرفیت یدک کشی از نسخه دیزلی پیشی خواهد گرفت. بااینحال، نسخه هیبریدی با مخزن سوخت ۶۸ لیتری عرضه میشود که کمی کوچکتر از مخزن ۸۰ لیتری مدل بنزینی استاندارد است.
از نظر ظاهری، مدل هیبریدی با سپر جلوی بهروزشده و طراحی جدید ورودی هوا در تریم VXR قابلتشخیص است. نسخه GR Sport این تغییرات ظاهری را ندارد اما هر دو تریم با نشان ۴۵۷ TT و نشان HEV روی درب عقب، قوای محرکهٔ هیبریدی خود را به نمایش میگذارند. در داخل کابین، صفحه آمپر دیجیتال که با بهروزرسانی مدل ۲۰۲۵ معرفی شده بود، گرافیکهای مخصوص هیبریدی دارد و با یک نمایشگر اطلاعاتیسرگرمی ۱۲.۳ اینچی همراه است. یک پریز برق هم در قسمت بار تعبیه شده است.
تویوتا لندکروزر هیبریدی اکنون در امارات متحده با قیمت پایه ۳۸۹,۹۰۰ درهم (معادل ۱۰۶,۲۰۰ دلار) برای تریم VXR و ۴۰۹,۹۰۰ درهم (معادل ۱۱۱,۶۰۰ دلار) برای تریم GR-Sport قابل سفارش است. این شاسیبلند هیبریدی برای عرضه در استرالیا نیز تأیید شده و در نیمه اول سال ۲۰۲۶ به این کشور خواهد رسید. بهاحتمالزیاد، تویوتا این مدل را در آینده نزدیک به بازار داخلی خود در ژاپن نیز عرضه خواهد کرد.
hosen
۲۴ خرداد ۱۴۰۴اینجاست که واقعا باید گفت ماشالا
Ahmad
۲۴ خرداد ۱۴۰۴اوففففف عجب چیزیه صد برابر از اروپایی ها و آمریکایی ها جذاب تره مخصوصا رنگ مشکی خیلی گنگ و بادوام هست
Sina
۲۴ خرداد ۱۴۰۴هیبرید زمانی خوبه که توربو نداشته باشه و کمبود نیرو بخاطر توربو نبودن رو جبران کنه
وگرنه بازم توروبو پر دردسر باشه چه فایده داره
بهترین موتور مال راو فور هستش یه ۲.۵ تنفس طبیعی که نیاز به قدرت بیشتر رو با هیبرید جبران کرده نه با توروبو
2646.1
۲۴ خرداد ۱۴۰۴سینا جان
بر خلاف نظر شما، من معتقدم هیبرید در موتورهای توربو می تونه با از بین بردن افت ناشی از لگ توربوها (به ویژه در هنگام شیفت دنده ها) راندمان بسیار خوبی به نمایش بگذارد.
استفاده از هیبرید در کنار موتورهای تنفس طبیعی را بیشتر در خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت دوست دارم، به این دلیل که توربوها با ایجاد مانع در میسر خروج دود، صدای زیبای موتورهای 8 و 12 سیلندر را خفه می کنند. در این موتورها هیبرید می تونه افزایش گشتاور توربو را فراهم کند.
حسن
۲۴ خرداد ۱۴۰۴دیگه اون لگی که ما داریم تو لگنهای توربوی داخلی و چینی میبینیم وجود نداره سوار خودروی توربو درجه یک بشی کاملا معلومه
بعد مگه تویوتا لندکروز سوپر اسپرته که لگ توربو در کاراییش موثر باشه
همون سوپر اسپرت سطح یک اقتصادی هم نیاز همزمان به توربو همراه با برق نداره چون برق کشش و گشتاور انی مورد نیاز اولیه را تامین میکنه
توربو و هیبرید یعنی یک ماشین پر استهلاک که ارزش خریدش قطعا از تنفس طبیعی هیبرید کمتره
2646.1
۲۴ خرداد ۱۴۰۴“دیگه اون لگی که ما داریم تو لگنهای توربوی داخلی و چینی میبینیم وجود نداره سوار خودروی توربو درجه یک بشی کاملا معلومه”
حسن جان
اول از همه، چند تا نکته رو مرور کنیم:
1. توربوهای جدید (حتی نمونه های داخلی و چینی) از دورهای پایینی وارد مدار می شوند.
2. فول بوست شدن توربو (رسیدن به بوست نهایی) در دورهای میانی به بالا اتفاق می افتد، چون اگر توربو در دورهای پایین فول بوست بشه، قاعدتا فِلو هوای کافی برای تغذیه موتور در دورهای انتهایی نخواهد داشت و موتور در دورهای بالا خفه خواهد شد (مشکل اصلی موتورهای تنفس طبیعی).
3. اوج توانایی موتورهای توربو بعد از رسیدن به بوست نهایی است، پس عملا یه فاصله بین دور موتور سِلو تا لحظه ورود توربو به مدار داریم (نقطه ای که عملا موتور توربو راندمان پایین تر از موتور تنفس طبیعی دارد) معمولا بین دورهای 600 تا 1500، یعنی لحظه شروع حرکت.
یک فاصله هم بین ورود توربو به مدار تا فول بوست شدن توربو داریم.
تکنولوژی های زیادی برای کم کردن این فواصل ابداع شدند، از Twin turboها گرفته تا توربوهای برقی و موتورهای Twin power و حتی حذف هدرزها و چسبوندن حوضینگ دود توربو به خود موتور (تکنولوژی جدید کمپانی هوندا).
منتها بر خلاف نظر شما، هیچ کدوم نتونستن این اشکال را از بین ببرند. بهترین حالت ترکیب سیستم های پرخوران، تکنولوژی Twin power است که در ولوو مورد استفاده قرار می گیرد.
در این موتور سوپرشارژر در دورهای پایین با کمک نیروی میل لنگ و توربوشارژر با رسیدن فشار دود خروجی به حد کافی در دورهای نهایی وارد مدار می شود. منتها همین موتور با کد T6 در Volvo XC90، پرچمدارش مدل T8 است که هیبریدی می شود و برق در کنار این سیستم قرار می گیرد.
“بعد مگه تویوتا لندکروز سوپر اسپرته که لگ توربو در کاراییش موثر باشه”
باز بر خلاف نظر شما، سوپر اسپورت ها که معمولا در دورهای نهایی رونده می شوند، خیلی نیازی به گشتاور موتورهای برقی ندارند. اتفاقا گشتاور فوق العاده موتور برقی در دورهای پایین (چه قبل از ورود توربو به مدار و چه فاصله بین ورود توربو تا رسیدن به بوست نهایی) برای یک آفرودر فوق العاده مهم است.
از طرف دیگر سوپر اسپورت ها معمولا در کشورهایی فروش می روند که وضعیت بنزین مناسبی دارند. بر خلاف آنها تویوتا لندکروزر خودرویی است که بدترین شرایط را باید تحمل کند. یکی از بدترین زمان های ناک موتور به واسطه اکتان پایین بنزین، دورهای ابتدایی است. قدرت و گشتاور برق می تونه کمک کنه موتور بالافاصله از این دورها خارج بشه و خودش از ناک نجات بده و باطبع عمرش رو به طور محسوسی بالاتر ببره.
منظورتون از “سوپر اسپرت سطح یک اقتصادی” هم متوجه نشدم!
“توربو و هیبرید یعنی یک ماشین پر استهلاک که ارزش خریدش قطعا از تنفس طبیعی هیبرید کمتره”
در نهایت با توجه به مواردی که بالا گفتم، کاملا با نظر شما مخالفم.
حسن
۲۴ خرداد ۱۴۰۴بعضی مواقع برا اینکه بگیم خیلی میدونیم داستان تعریف میکنیم بخون چی نوشتم
بزرگوار اصلا بحث توربو نیست بحث اینه ایا در یک خودروی افرود داشتن توربو و سیستم هیبرید لازمه یا نه
شما داری میگی توربو خوبه منم میگم خوبه و به تنهایی کافیه
اگه میخواد هیبرید باشه همین هیبرید خودش گشتاور انی و کافی را تامین میکنه و نیاز به توربو نیست
بعد گفتم سوپر اسپرت اقتصادی نیاز همزمان به برق و توربو نداره یعنی یکیش کافیه
2646.1
۲۴ خرداد ۱۴۰۴” بعضی مواقع برا اینکه بگیم خیلی میدونیم داستان تعریف میکنیم بخون چی نوشتم ”
حالا که با متن طولانی حال نمی کنی، خلاصه اش می کنم برات:
کلا *** شعر نوشتی و هیچ جا با نظرات *** شعرهای تو موافق نبودم.
اگر این حجم کامنت های من رو نمی فهمی، ریپلای شون نکن.
محمد
۲۴ خرداد ۱۴۰۴مدل معمولی همینطوری قوی تر از نیاز خیلی از افراد بود این مدل با این قدرت و گشتاور رفتار جاده و آفرود لندکروز رو یه پله بالاتر برد ، گشتاور خیلی خوبی که موتور های برقی تولید میکنه خوراک کار های سنگینه
۲۴ خرداد ۱۴۰۴همینجور که ما الان پر از استرس هستیم بهترین ماشین های جدید جهان درحال معرفی شدنه
مثل لندکروز هیبرید
یا ۲۰۸ جی تی ای
Sina_carshow
۲۴ خرداد ۱۴۰۴قیمت بالایی داره برا یه تویوتا قدرت موتورش و توانایی آفرودش هم همچنان مقابل رقیب های جدیدش دنزا b8 و b5 کن میاره کلی تست تو روسیه و امارات تو شرایط سخت انجام شده توسط کاربران و طناب کشی هم کردن تقریبا هیچ حرفی نداره جلو اونا انتظار یه ارتقا خیلی بیشتری داشتم به عنوان یه برند اصیل تو آفرود و کیفیت
PSA
۲۴ خرداد ۱۴۰۴با این ماشین دلو بزنی به جاده …