تویوتا

تویوتا لوین وارداتی، مشخصات، مزایا، معایب و ارزش خرید

تویوتا لوین، سدان کامپکتی است که با همکاری مشترک شرکت تویوتا ژاپن و شرکت خودروسازی GAC چین تولید می‌شود. این خودرو در واقع همان تویوتا کرولا است که با ظاهری متفاوت و امکانات ویژه برای بازارهای خاصی طراحی شده است. در ایران نیز این خودرو با استقبال خوبی روبرو شده و بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای ژاپنی به آن توجه نشان داده‌اند.
تویوتا لوین هیبریدی

لوین تفاوت فنی خاصی با کرولا ندارد. اما طراحی آن برای مشتریان چینی احتمالاً جذاب‌تر است و متفاوت با کرولایی است که بیشتر برای بازارهای غربی طراحی شده و چهره محافظه‌کارانه‌ای دارد. طراحی خارجی لوین نسبت به کرولا اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر است. چراغ‌های جلو تیز و کشیده، جلوپنجره بزرگ و سپر اسپرت از جمله ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. در حال حاضر، آخرین نسل تویوتا کرولا در بازارهای جهان، فیسی مشابه با لوین دارد و نه کرولای وارداتی!

مقایسه طراحی تویوتا کرولا و تویوتا لوین

ازآنجا که این خودرو، نسل دوازدهم کرولا است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده، کمی گرد پیری روی آن نشسته است. در نمای جانبی و پشت، تفاوت‌های لوین و کرولا کمتر و نامحسوس اند. پایه آینه‌های جانبی به روی درها قرار گرفته و یک لچکی کوچک به پنجره جلو افزوده شده است. خبری از خطوط واضح در کناره خودرو و روی درها به چشم نمی‌خورد و گلگیرها نیز برجستگی محسوسی ندارند. البته این موضوع برای خریداران سنتی تویوتا عیبی محسوب نمی‌شود.

داخل کابین تویوتا لوین هیبریدی

طراحی داخلی لوین ساده و کاربردی است. نسخه ۱.۲ توربو از کلاستر آنالوگ، تهویه دستی، مانیتور ۹ اینچی برخوردار است که در نسخه هیبریدی به کلاستر دیجیتالی، مایتور بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی، تهویه خودکار، درایو مود و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو ارتقا یافته است. مواد استفاده شده در کابین باکیفیت هستند و فضای داخلی خودرو نیز نسبتاً جادار و راحت است.

مشخصات فنی تویوتا لوین

تویوتا لوین در دو نسخه بنزینی و هیبریدی عرضه می‌شود. نسخه بنزینی از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد و نسخه هیبریدی نیز از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری با قدرت ماکزیمم ۹۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر به همراه یک موتور کوچک الکتریکی ۹۴ اسبی و ۱۸۵ نیوتن متری سود می‌برد. باتری هم از نوع لیتیوم یون است. هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی به یک گیربکس اتوماتیک CVT مجهز هستند.

موتور تویوتا لوین هیبریدی

مدل۲۰۲۴
ویژگیخودروی وارداتی

مشخصات پیشرانه هیبریدی

موتور۴ سیلندر تنفس طبیعی ۸ZR-FXE
حجم موتور۱۷۹۸ سی سی
قدرت در حالت ترکیبی۱۳۵ اسب بخار در دور ۵۵۰۰
ماکزیمم گشتاور۱۸۵ نیوتن متر
گیربکسE-CVT با ۱۰ دنده مصنوعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
سیستم فرمانبرقی حساس به سرعت

ابعاد و وزن

طول۴۶۴۰ میلی متر
عرض۱۷۸۰ میلی متر
ارتفاع۱۴۳۵ میلی متر
فاصله بین دو محور۲۷۰۰ میلی متر
تعداد سرنشین۵ نفر
حجم فضای بار ۴۷۱ لیتر
وزن خالص۱۴۲۰ کیلوگرم
ابعاد چرخ و تایر۲۰۵/۵۵R16

سرعت و شتاب

شتاب صفر تا ۹۶۹.۴ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

سوخت و آلایندگی

مصرف سوخت داخل شهر
مصرف سوخت جاده
مصرف سوخت ترکیبی ۴.۳۲ لیتر
استاندارد آلایندگییورو ۶
حجم باک بنزین۴۳ لیتر

امکانات

امکانات و تجهیزات ایمنی

سیستم کروز کنترل
ایربگ راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ جانبی جلو
ایربگ پرده‌ای
سنسور تشخیص عابر پیاده
ترمز ABS
ترمز EBD
کنترل پایداری ESP
ترمز جلودیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی
اتوهلد
اتولایت
کمکی ماندن در لاین (LKA)
دستیار کمکی راننده (PDA)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)

امکانات و تجهیزات رفاهی

استارت دکمه ای
صفحه نمایش مرکزی۱۲.۰۳ اینچ
سانروف
دوربین عقب
مه شکن عقب
تعداد بلندگو ۴
صندلی راننده ۶جهت دستی
استارت دکمه‌ای
ورود بدون کلید
تهویه خودکار
USB
حالت رانندگی برقی (EV)
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
مدهای رانندگی استاندارد - اکو - پاور
گارانتی۳ سال یا ۵۰ هزار کیلومتر

هر دو مدل دارای ویژگی‌ها و مشخصات فنی متفاوتی هستند که بر عملکرد، مصرف سوخت و قیمت خودرو تأثیر می‌گذارند. در ادامه، مشخصات فنی هر دو مدل را بررسی می‌کنیم:

مقایسه مشخصات فنی دو مدل لوین

مشخصه لوین بنزینی لوین هیبریدی
پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو ۱.۸ لیتری بنزینی + موتور برقی
قدرت ۱۱۶ اسب بخار ۱۳۵ اسب بخار
گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر ۱۴۲ نیوتن متر
گیربکس S-CVT E-CVT
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت ترکیبی حدود ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۴.۰۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت حدود ۱۰.۲ ثانیه اطلاعات دقیق در دسترس نیست، اما بهتر از نسخه بنزینی

امکانات رفاهی و تجهیزات

آپشن‌های تویوتا لوین وارداتی چه آن‌هایی که توسط معین خودرو وارد شده و چه آن‌هایی که توسط برساوش به فروش می‌رسند، تفاوت چندانی ندارند و لیست کوتاهی دارند. سانروف غیر پانوراما، صندلی‌های دستی بدون گرم‌کن و سردکن، کروز کنترل هوشمند، رادار پیشگیری از برخورد و حفظ خودرو بین خطوط، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری، ورود و استارت بدون کلید، تهویه دستی تنها تجهیزات لوین وارداتی محسوب می‌شوند.

فرمان تویوتا لوین هیبریدی

در لوین سیستم‌های کروز کنترل تطبیقی (DRCC) و رادارهای هشدار تغییرلاین (LDA) و ماندن بین لاین (LTA) نیز استفاده شده و در نسخه هیبریدی هم ترمز اضطراری هوشمند (EDSS)، دستیار کمکی رانندگی (PDA) و رادار تابلوخوان (RSA) به این سیستم‌ها افزوده می‌شوند.

مزایای تویوتا لوین

  • کیفیت ساخت بالا: مانند تمام محصولات تویوتا، کیفیت ساخت و مواد مورد استفاده و مونتاژ لوین بسیار بالا است.
  • دوام و قابلیت اعتماد
  • مصرف سوخت پایین
  • ایمنی بالا

معایب تویوتا لوین

  • قیمت بالا: قیمت لوین در مقایسه با برخی خودروهای هم‌رده مخصوصاً چینی بالاتر است.
  • قوای محرکه کم‌توان و با خروجی معمولی
  • فضای صندوق عقب محدود: فضای بار عقب لوین نسبت به برخی سدان‌های خانوادگی دیگر محدودتر است.
  • تنوع آپشن کم: برخی از آپشن‌های موجود در بازار جهانی در نسخه‌های عرضه شده در ایران وجود ندارد.
  • پشتیبانی پس از فروش: به دلیل وجود نمایندگی‌های محدود تویوتاهای جدید وارداتی به ایران، دسترسی به خدمات پس از فروش برای مالکان لوین فعلاً آسان نیست.
  • تأخیر در تحویل

رقبا و ارزش خرید

رقبای اصلی تویوتا لوین در بازار ایران از میان خودروهای وارداتی، نیسان سیلفی با طراحی شیک و امکانات مناسب و برند خوش‌نام، هیوندای النترا و کیا سراتو با طراحی اسپرت و موتور قدرتمند، کیفیت ساخت و ایمنی بالا و آپشن‌های معدود، دانگ فنگ شاین مکس با آپشن‌های فراوان، جاداری و راحتی عالی و گک امپو با طراحی چشمگیر و اسپرت و جوان‌پسند محسوب می‌شوند. در میان خودروهای مونتاژی هم آریزو ۸ می‌تواند در این رده قیمت با انبوه آپشن‌ها و کیفیت بالای کابین و پیشرانه‌ای بسیار توانا، لوین را به چالش بکشد.

نمای عقب تویوتا لوین هیبریدی

ازآنجاکه خودروهای تویوتا به‌عنوان خودروهایی اقتصادی با قابلیت اطمینان بسیار بالا مطرح می‌شوند و خریداران به‌جای طراحی افسونگر و آپشن‌های بی‌شمار به دنبال ایمنی، کم‌دردسری و کیفیت بالای آن هستند، شاید کمبود قدرت پیشرانه و آپشن مدنظر آنها قرار نگیرد. بااین‌حال موضوعی که باعث تردید بسیاری از خریداران می‌شود، گمنامی واردکنندگان این خودرو، نبود یا کمبود شعبات خدمات پس از فروش، تحویل با تأخیر خودروها، احتمال واردات خودروهای مطرح دیگر از برندهای قابل‌اعتماد نظیر هوندا، فولکس، مزدا و نیسان، راکد شدن بازار خودروهای سدان نسبت به شاسی‌بلندها، عدم امکان خرید به‌صورت شرایطی و اقساطی مناسب و قیمت‌گذاری اولیه گزاف باعث شده تا اکنون در بازار، قیمت تویوتا لوین وارداتی به سطح قیمت رسمی واردکننده تنزل یافته و حتی در مواردی ارزان‌تر شود.

بنابراین، اگر قصد خرید سدانی از تویوتا را دارید بهتر است به‌جای لوین به سراغ کرولا بروید که نام‌آشناتری محسوب می‌شود و جهانی‌تر است. بعلاوه احتمالاً نسخه کرولا کراس، گزینه جذاب‌تری خواهد بود.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۹ رای

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. The Grand Tour

    ۱۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    یه مدت شایعه شده بود که کیفیتشون خیلی ایراد داره، پلوس بریده، رنگ پریده و هزارتا چیز دیگه.
    من که نتونستم هیچ خبر و ویدیویی حتی غیررسمی پیدا کنم در این باره.
    سایتای خارجی هم دنبال کنین نه تنها تویوتا بلکه اکثر شرکت های بزرگ الان چندملیتی اداره میشه کارخونه هاشون برای مونتاژ و همشون توسط اون شرکت اصلی مادر به صورت کامل کنترل کیفیت میشن و حداقل به گفته خود کارخونه و تجربه مشتری های اروپایی و آمریکایی تفاوت کیفیتی ای ندارند و بعضا یکسری ها عین تسلا مونتاژ چینشون دقت بالاتری در ساخت و سوار کردن قطعات داره.

    از طرفی تعداد زیادی پست هست که آره کرولای 2024 فلانه، لوین بهمانه، بهترین تویوتا ها همین کرولا های 2015 هستن بعد میدیدی با دلالی قیمت 2015 کارکرده از 2024 صفر زده بالاتر.
    اکثرشونم توجیحی که داشتن این بود که نه این تویوتا ها مونتاژ چین هستن و بدرد نمیخورن و قدیمیا مونتاژ ژاپنن.
    در صورتی که 2015 هم مونتاژ تایلند و تایوان و چین بودن.

    الان با این جو دلالیه هم 2024 از لحاظ قیمتی اومده زیر 2015، هم ماشین نو ارزشش زیر سوال رفته.
    اینکه این 2024 هم از لحاظ طراحی هم از لحاظ بهره وری موتور هم از لحاظ آپشن خیلی دست بالاتر دارد بماند.
    هرچیزی هم میشه سریع اولین بحث حجم موتور رو پیش میکشن، انگار نه انگار که الان همه رفتن سمت موتور کوچک تر و توربو با تکنولوژی های بهتر برای راندمان بالاتر.

    موافقم 92
    مخالفم 10
    1. همایون

      ۱۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (718 ديدگاه)

      داداش فکر کنم خودت کرولا خریدی رو دستت مونده کی گفته آپشن ۲۰۱۵ از ۲۰۲۴ کمتره مدلی که از ۲۰۲۴ وارد ایران شده از لحاظ آپشن رفاهی از سورن پلاس هم عقبتره کسی که انقدر پول میده زورش میاد صندلیشو دستی تنظیم کنه مگه آدم چندبار میخواد زندگی کنه باز اگه یه کرولا فول آپشن بود آره منم بیخیال شاسی بلند و یا آریزو ۸ و گک امپو میشدم ولی این نسخه وارداتی خیلی داغونه اینم در نظر بگیر کلا خودروسازانی مثل تویوتا رویه ده سال پیش رو ندارند که یه خودرو بدون مرگ بسازن یه چیزی میسازن که بعدا از خدماتش هم پول دربیارند

      موافقم 20
      مخالفم 62
      1. TRX

        ۱۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (319 ديدگاه)

        عزیزم از کی تا حالا سورن پلاس ایربگ زانو داره؟
        از کی تا حالا کروز کنترل تطبیقی داره؟ اصلا میدونی کروز کنترل تطبیقی چیه؟
        از کی تا حالا سورن پلاس رادار تغییر لاین و رادار تابلو خوان داره؟
        احتمالا سورن پلاس شما سانروف و چراغ های ال ای دی داره؟
        من که سورن جدید هارو میبینم حتی رینگ و کروز کنترلشم حذف کردن.
        عزیزم اینجا سایت تحلیل خودروی تخصصیه لطفا با حرف های کوچه بازاری جو سایت رو خراب نکنید.

        موافقم 69
        مخالفم 4
        1. amirkhanzadeh

          ۱۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (603 ديدگاه)

          عزیز شما خودتو ناراحت نکن شاید ایران خودرو ایشون رو خاص در نظر گرفته ماشین ویژه میده بهشون

          موافقم 21
      2. The Grand Tour

        ۱۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (71 ديدگاه)

        یعنی یک بار نشد بی طرف ایراد بگیری از موضوعی بعد بیان بهت بگن نه سودت تو همینه.
        در هر صورت نه من کرولا خریدم، نه قصد خرید کرولا دارم و با این پول هم سمت این ماشین نخواهم رفت.

        تک تک مواردی که گفتین رو الان میگم بهت تا متوجه بشی قضیه رو.
        اولا که من کرولا 2015 رو با کرولا/لوین 2024 مقایسه کردم. دوبار هم سوار 2015 شده باشی و 2024 رو از نزدیک دیده باشی میدونی جفتشون در حد اون چینی های بزک شده نیستن، چون ذات تویوتا اصلا اون نیست اونم توی این کلاس اکونومی.
        همون 2015 رو با 2024 مقایسه کنی میبینی در بهترین حالت (که بازم نیست) امکانات برابر دارن.

        کل آپشن های 2015 از نیم خط بالاتر نمیزنه، اونم چیزای معمولیه، مثل تهویه اتومات و مانیتور 7 اینچی و سنسور جلو و عقب.
        همه اینها توی نسخه فول 2 لیتریش هست تازه، مدل نیمه فول و پایه رو من حرفی نمیزنم.
        دو تا ایربگ هم بیشتر نداره، عین ماشینهای داخلی (البته این کار میکنه).
        این از مدل 2015

        مدل 2024 ایربگ های بیشتر و انواع رادار و کروز تطبیقی (2015 کروز معمولی داره) و مانیتور بزرگتر و با امکانات بیشتر.
        حالا من خودم مانیتور رو آپشن حساب نمیکنم چون شما چینی دوستان خیلی روی داشبورد تلویزیون دار علاقه دارید دارم میگم.
        چندین سنسور و کمکی مدرن برای پایداری و شیب و غیره هم اضافه شده که بماند.
        زبان طراحی جدید، صفر بودن ماشین (که تو بازار ایران خیلی مهمه) و بروز بودن قطعات هم بماند.

        مورد بعدی اینه که شما دارید کرولا که یکی از پر فروش ترین ماشین های تاریخه با آریزوی مونتاژ ایران که همه میدونن کیفیت مونتاژ داخلی به چه صورته و گک و شاسی بلند ها (کراس اور ها) 1.5 لیتری توربو مقایسه میکنین هم کاملا نشون میده از موضوع به شدت پرتید. تویوتا هزینه ساختش اگه 15 هزارتا برای کارخونه تموم شده باشه و با توجه به هزینه های اضافه واردات و سود شرکت به شما 30 هزارتا فروخته بشه اون ماشینها هم ماکسیمم 13 هزارتا برای کارخونه تموم شدن و به شما دارن همین قیمت فروخته میشن. شما فقط چشمت به آپشنای ماشیناست ولی شما باید خدمات و بازارشم درنظر بگیری دیگه.
        کی میدونه کگ چیه؟ یا آریزو که هر 3 ماه داره شرایطی صفرش فروخته میشه قطعا ماشین دست دومش افت قیمت بیشتری خواهد داشت.

        اون رویه 10 سال پیش هم بله، همه شرکت ها همینن دیگه، دهه 80-90 میلادی نیست که ولی تویوتا قاعدتا ماشین بهتری از چندتا کارخونه ناشناس تو چین که تازه 10 ساله خودروساز شدن میسازه. چیزی نیست که ملموس نباشه برای همه.

        اون قسمت سورن پلاس هم یکی جوابتون رو داد پایینتر، حرفی نیست.

        در نهایت هم نکته کامنت قبلی من خراب کردن بازار خودرو های نو و فروش خودرو های 10 سال به بالای دلالان با شایعه هایی که راه انداختن حداقل تو زمینه این کرولا ها بود، و گرنه از لحاظ قیمت همه خودرو های جدید احمقانه لیبل خوردن و بیش از حد دارن تعرفه میکشن روش.

        موافقم 19
        مخالفم 1
        1. new comer

          ۱۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          من کاری به مونتاز چین و فلان ندارم! اما کرولای جدید بشدت بی کیفیت و حلبی طور هستن
          تویوتا واقعا محصول خوب هم داره اما کرولا واقعا افتضاحه
          تویوتا راه ایران خودرو را پیش گرفته. محصول تحویل فوری و کوتاه مدت نداره و با گرفتن هزار دلار صرفا اسم ت رو می نویسه توی ویت لیست!!! تحویل هاش شده ۱ ساله ۲ ساله
          مردمم هم علی الخصوص ایرانی ها عشق تویوتا
          اونم اینجوری…

          موافقم 7
          مخالفم 12
        2. رامین

          ۱۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام من پژو ۲۰۰۸ دارم و یک تویوتا لوین ثبت نامی گرفتم
          میخوام چند تا مطلب بگم
          یکی اینکه این خودرو تویوتا است حالا اگه ساخت چین است بازم تویوتا است مثل همون گوشی سامسونگ که چین می‌سازد
          توی سال ۲۰۲۴ این حرفها دیگه بعید است خب تو چین دستمزد کمتره تو چین می‌زنند
          دوم اینکه این خودرو ۲۰۰۰۰ دلاره یعنی با دلار ۶۰ تومن هم یک و دویست میشه
          اما خب اینجا ایرانه و کلی بهش میبندن
          اما خدایی قیمت بازارش مفته وقتی ال ۹۰ صفر ۷ سال قبل یک و دویست قیمت داره
          سوم فنی این خودرو حرف نداره آروم و نرم
          اما انتظار شتاب زیاد نباید ازش داشته باشی
          آپشنا خوبن و مورد قبول فضای اتاق و صندوق خوبه
          به حرف دلالان گوش ندید چون کلی ماشین ۲۰۱۵ حتی صفر دارن که می‌خوان آب کنند
          در کل نسبت به قیمتش و اونم توی ایران عالیه

          موافقم 13
  2. mickeyy

    ۱۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    به عنوان یک چینی سوار میگم خرید یک کرولا خیلی عاقلانه تر از خرید یک چینی به اصطلاح شاسی بلند و پر اپشن هست

    موافقم 111
    مخالفم 11
    1. hosen

      ۱۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (354 ديدگاه)

      اخه این تویوتا لوین هم خودش ساخت چینه!
      فکرم نمیکنم کسی که این همه پول هزینه میکنه واسه خرید ماشین صرفا دنبال دوام باشه.

      موافقم 11
      مخالفم 91
      1. Taha Ayoobi

        ۱۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3778 ديدگاه)

        حسین، از اون حرفا بودا.

        موافقم 28
        مخالفم 2
      2. Galant.VR4(JDM)

        ۱۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (918 ديدگاه)

        اتفاقا ملت دنبال دوام هستن که راحت برن و بیان تو این بازه قیمت همه ماشینا همینن حالا بعضیا تراکم بالاتری دارن یا قدرت بیشتر نهایتش ماشین اقتصادی محسوب میشن و بزرگترین مزایا همین دوام هستش و بعد فاکتور های دیگه مثل آپشن و ظاهر ….

        موافقم 29
        مخالفم 2
  3. علی جردن

    ۱۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1975 ديدگاه)

    تویتا مونتاژ چین
    خب مجبوریم پول اضافی برای لوگوی تویوتای چینی بدیم (!) اصلا این اصل ژاپن هم باشه امکانات اضافی برای ارئه در مقابل رقیبای چینی نداره
    بجای لوین میشه FMC 511 خرید استهلاک کمتر از تویوتا

    موافقم 6
    مخالفم 128
    1. آرین

      ۱۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (260 ديدگاه)

      جان هر کی دوست داری …… ترو قرآن حرف نزن

      موافقم 59
      مخالفم 3
    2. JaMsHiD-R1988

      ۱۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2479 ديدگاه)

      تحت لیسانس با ملیت چینی و تکنولوژی چینی و ساخت توسط شرکت چینی فرق داره

      موافقم 38
      مخالفم 5
      1. علی جردن

        ۱۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1975 ديدگاه)

        چرا فکر می کنی کشور ژاپن از کشور چین بزرگتره ؟ دلیل بیارید

        موافقم 8
        مخالفم 64
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۱۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (918 ديدگاه)

          تو چرا فکر میکنی چین از ژاپن بهتره ؟

          موافقم 25
          مخالفم 2
    3. فرشاد

      ۱۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      تویوتا لوین رو با فردا شترگاوپلنگ مقایسه میکنی؟ من تا همین یک ماه پیش خودروسازی فردا به گوشم نخورده بود 😂
      ولمون کن جان هرکس دوست داری همین پارسال اگه این پست رو میزاشتن میگفتی رانا پلاس از این بهتره

      موافقم 37
      مخالفم 2
    4. Taha Ayoobi

      ۱۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3778 ديدگاه)

      آره بابا، تازه گیربکسشم دو کلاچه اس

      موافقم 10
    5. Galant.VR4(JDM)

      ۱۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      جک نگو

    6. سعید

      ۱۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      الآن شما بجای آیفون ساخت چین میتونی آیفون طرح ساخت چین رو بخری و ۵۰ میلیون صرفه جویی کنید

      موافقم 11
      مخالفم 1
  4. Saeed

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    قرار نیس چون تویوتا هس خوبه.
    قیمتش نسبت به امکاناتش واقعا گرونه. این چه کابینیه!!!
    دیگه قدیم نیس که.
    الان خودروهای چینی واقعا خوب دارن کار میکنن با قیمت پاییتر امکانات خیلی خوبی میدن.
    مگه میخواییم باهاش فرمول 1 بریم که قدرت خودرو مهم باشع. اکثریت مردم برا امکاناتش میخرن کمی سرعت بره کافیه. سرعت بیشتر جانتو اونم تو خیابان های ایران و رانندگی داغون ایرانیا به خطر میفته.

    موافقم 10
    مخالفم 19
  5. مهدی

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    دوستان
    همه اطلاع داریم که از جمله خوشنام ترین وارد کننده خودرو وارداتی، شرکت معین خودرو ایرانیان در رسانه ها معرفی شده و می شود.
    این حقیر با قرارداد ۹۰ روزه تویوتا لوین هیبرید،
    از ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ، پول کامل به حساب معین خودرو واریز کردم،
    تا امروز که ۱۴۰۳/۰۷/۱۱ است، “” مدت ۶ ماه و ۱۵ روز “” از واریز کامل وجه گذشته،
    ولی هیچ خبری از زمان تحویل خودرو مشخص نیست،
    هیچ کس هم ، اعم از معین خودرو و یا وزارت صنعت و معدن پاسخگو نیستند!!!

    کسی اطلاع داره مشکل چیه؟ و با کجا باید پیگیری کنم؟؟
    آیا ۳٪ جریمه تاخیر در تحویل خودرو ، که بارها در اطلاعیه وزارت صمت به آن تاکید شده بود، معین خودرو بجهت عدم پرداخت جریمه، از مشتری ها، تعهدنامه عدم مطالبه جریمه تاخیر، کتبی میگیره؟؟
    لطفا راهنمایی کنید….

    موافقم 17
    1. احسان

      ۱۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برو سازمان حمایت از مصرف کننده شکایت کن بهت به سرعت میدن

      موافقم 4
      مخالفم 1
  6. مصطفی

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط تارا برقی لگن خودرو میتونی بذاریش کنار پریز برق فقط قبلش باید باک بنزین پر باشه، فقط ادعا چین حتی با تسلا هم همکاری میکنه بشما فقط آشغال میده چون دنبالشید و بفکر پیشرفت نیستید ، فقط رانت

  7. ناشناس

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در حقیقت مردم با اعتماد به اداره صمت وتجارت پول واریز کردن برای شرکت معین خودرو با تاخیر میخواد مشتری را ضی بشه مدل لوین با کمترین امکانات انهم باتاخیر چندماهه تحویلدهد معلوم که با اصمت ومعدن نوعی روابط دارد که برخورد قانونی انجام نمی دهد مردم ازاداره صمت وتجارت انتظار دارند

  8. ناشناس

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مردم به دلیل نیاز مجبورند به شرکت مانند معین خودر که توسط وزارت صنعت ومعدن وتجارت درسامانه یک پارچه معرفی شده پول واریز کنند این شرکت باتاخیر ماشینی باکمترین امکانات درمقایسه بادیگر شرکتها به مشری انهم هرموقعه خواست تحویل دهدنظارتی وجود ندارد

  9. محمدرضا

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من هم با قرارداد 90روزه ازشرکت کوشان خودرو k5خریدکردم حواله این خودرو1300فقط پول دادم
    12اسفند1402کل مبلغ 2900واریزکردم تابه امروز1403/7/13هنوزخودروتحویل ندادن هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست با قرارداد یک طرفه کوشان خودرو بدون هیچ تعهدی همه روازخودش سلب کرده میترسم این شرکت هم کلاهبرداری باشه کسی میتونه راهنمایی کنه ممنون میشم

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. حمیدرضا ملک نسب

      ۱۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      داداش نمیخام بترسونمت ولی کوشا موتور با قراردادهای که با مشتری میبنده حق هر گونه شکایت و اعتراض رو از مشتری سلب میکنه.دستت به هیچ جا بند نیست.فقط دعا کن پولت رو نخورن.

  10. حسین رضایی

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر بنده هم کرولا ۱۸۰۰ هیبرید ۲۷ اسفند از شرکت معین خودرو ثبت نام کردم تا امروز هیچ خبری نیست اپراتورهاشون هم هر روز یک حرفی می زنند فقط دروغ میگن تنها راهش اینکه از چندین نهاد دولتی پیگیری کنی

  11. پرهام عطائی

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط خودروهای هیبریدی با تعرفه گمرکی صفر بدن دست مصرف کننده مصرف بنزین نصف میشه مشکل ناترازی بنزین حل میشه.البته اگر واقعا مشکلشون این باشه که نیست

  12. K

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    درسته که تویوتا عملکرد خوبی داشته و داره
    ولی دوره اینکه یک ماشین رو ۲۰ سال سوار بشی گذشته
    چون هم مدل به مدل داره میاد
    و هم با هر مبلغی میتونی ماشین فول آپشن سوار بشی
    همین کوییک اتومات کلی آپشن داره
    و نکته اصلی بار کل حمل و نقل جاده ای رو ماشینهای به اصطلاح بی کیفیت ایرانیه که شما ببین کیلومترهاش چند هزار کیلومتره تو دست دوماش
    این خودروها هرچقدر هم عالی باشن به درد پادویی نمیخورن و فقط باید مواظبشون باشی آفتاب مهتاب بهشون نخوره
    در حقیقت گدا بازی و پز دادن به اطرفیان
    شما برو کیش یا قشم ببین یدونه تویوتای تر و تمیز میبینی کلا لگن شدن
    وقتی پول ۳ تا تارا اتومات رو بدی یدونه از اینا تحمل ی خط بهش بیافته رو نداری
    چون ارزش پولمون کمه مثل عراقی ها که این ماشین رو تو اون جاده ها و زیر آفتاب زار رها میکنن و حتی روی ماشینهاشون یدونه مقوا نمیندازن
    میفهمیم که این بحثها تو کشور ما وجود داره نه خیلی از کشورهای دیگه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. حبیب میرزابی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام داداش به نظرم فعلا وقت نظر دادن نیست ماشین تویوتا هرچه باشه ازچینی وایرانی بهتره حداقلش اینه قیمت ماشینی مثل دنا خیلی اومده پایین بخداکیفیتش ازسال۹۴که من داشتم بدتره بعد این زورکی که نیست یکی تویوتا دوست داره یکی چینی یکی ایرانی جروبحث ندارم بذارواردکنن تاقیمت ماشین بشکنه

  14. امیر

    ۱۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزان توجه کنید تویوتا ازگذشته هم خودروهاش کم اپشن وکمترلوکس بودن بجاش لکسوس هاشو لوکس وپراپشنتر میزنه.که کیفیت ودوام واستهلاک تویوتا بالاتربوده وهست چینی هنوزنرسیده بهش

  15. محسن

    ۱۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    تویوتاهای وارداتی ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ خیلی عالی هستن و این بازار گرمی های نمایشگاهداران و دلالان ماشین و بعضا وارد کننده های خودرو های بی کیفیت چینی است که تو سر تویوتا کرولا و لوین میزنن .
    کمی صبر کنید قیمت بنزین که بالا رفت و قیمت‌ها تکان عظیمی خوردن آن وقت قیمت‌های واقعی این ماشینهای بدون مرگ ژاپنی مشخص میشه.
    ضمنا اگر دولت واردات ماشینهای دست دوم را باز می‌کرد دیگه هیچ عاقلی تویوتای ۲۰۱۵ را ۲.۵ میلیارد نمیخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست