تویوتا

موتور 2 لیتر جدید تویوتا 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند!

تویوتا با موتور چهار سیلندر جدید ۲ لیتری خود، وعده قدرت ۶۰۰ اسب بخار و کارایی بالا را می‌دهد. این مدل در خودروهای اسپرت آینده گازو ریسینگ استفاده خواهد شد. همچنین برندهای مزدا و سوبارو  نیز از این موتور استفاده خواهند کرد.

تویوتا اعلام کرده است که قصد دارد با همکاری سوبارو و مزدا، موتورهای جدید ۱.۵ لیتری و ۲.۰ لیتری توسعه دهد، با تمرکز بر آینده موتورهای احتراق داخلی (ICE). اگرچه این شرکت جزئیات دقیقی ارائه نکرده است، اما تأکید کرده که موتورهای جدید با هدف بهره‌وری بالا، عملکرد قدرتمند، قابلیت استفاده در سیستم‌های هیبریدی و سازگاری با سوخت‌های جایگزین طراحی خواهند شد.

بیش از یک سال از زمانی که تویوتا خانواده جدید موتورهای چهار سیلندر درون‌سوز خود خبر داد می‌گذرد. این موتورهای بنزینی که در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژ با حجم‌های ۱.۵ و ۲ لیتر عرضه خواهند شد، کوچک‌تر و سبک‌تر طراحی شده‌اند. اگرچه هدف اصلی این موتورها بهبود کارایی است اما پرفورمنس نیز در اولویت قرار دارد. موتور ۲ لیتری این مجموعه موردعنایت ویژه گازو ریسینگ قرار گرفته و پیش‌تر در کانسپت GR یاریس M به نمایش درآمده است. این هاچ‌بک داغ موتور وسط که در نمایشگاه خودروی توکیو در ژانویه رونمایی شد، با پیشرانهٔ جدید G20E که در محور عقب قرار گرفته و به لطف توربوشارژر IHI قدرتی بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ اسب بخار تولید می‌کند، همه را شگفت‌زده کرد.

اما مهندسان تویوتا ادعا کرده‌اند که با استفاده از توربوشارژر بزرگ‌تر، بیرون کشیدن بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت از این موتور به‌راحتی ممکن است. این در حالی است که موتور M139 مرسدس که قوی‌ترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تولیدی بنام مقررات سخت‌گیرانه زیست‌محیطی جهان محسوب می‌شود تنها ۴۷۶ اسب بخار قدرت دارد. البته دستیابی به بیش از ۶۰۰ اسب بخار ممکن است با مانعی بزرگ روبه‌رو شود. تویوتا احتمالاً مجبور خواهد بود موتور G20E را برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن محدود کند؛ اما حتی قدرتی در محدوده ۴۰۰ یا ۵۰۰ اسب بخار نیز برای این موتور قابل‌توجه است. در کاربردهای مسابقه‌ای، نسخه‌ای بدون محدودیت می‌تواند پتانسیل کامل این موتور را به نمایش بگذارد.

موتور جدید چهار سیلندر ۲ لیتری تویوتا برای نصب به‌صورت طولی و عرضی طراحی شده و می‌تواند در جلو یا عقب خودرو قرار گیرد. این انعطاف‌پذیری، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای آینده محصولات گازو ریسینگ تبدیل می‌کند. تویوتا به بازگشت احتمالی سلیکا و MR2 اشاره کرده و وعدهٔ ساخت نسل ششم سوپرا را هم داده است. نسل بعدی GR86 نیز می‌تواند گزینه‌ای منطقی برای این موتور باشد. به گفتهٔ تویوتا، موتور G20E مدتی است در GR یاریس M آزمایش می‌شود. در همین حال، یکی از مهندسان تویوتا تأکید کرده که موتور G20E شبیه موتور افسانه‌ای 2JZ قابلیت تیونینگ بالایی دارد. وی در این بار گفت:

فاصله کافی بین سیلندرها در نظر گرفته‌ایم تا بتوان موتور را به میزان قابل‌توجهی تقویت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. nissan skyline

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اون موتور 45 کیلویی نیسان چیشد

    موافقم 14
    مخالفم 1
  2. Yaghoob

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (642 ديدگاه)

    چیزی برای گفتن باقی نمیمونه.
    قدرت شگفت انگیز همراه با دوام تویوتا
    امیدوارم سلیکا رو با این انجین زنده کنه

    موافقم 21
    مخالفم 3
  3. R@min

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2326 ديدگاه)

    چه اصراری از یه چسه موتور انقدر قدرت بگیری ؟؟ با این فشاری که به موتور میاد همون مصرف سوخت مدل حجیم تر میده.

    موافقم 14
    مخالفم 20
    1. Nismo

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1999 ديدگاه)

      دقیقا
      میتونست همین بودجه رو صرف کنه واسه یه موتور 6 سیلندر 3 لیتری یا 3.5 لیتری خورجینی یا خطی که می‌تونست واسه نسل جدید سوپرا هم استفاده کنه

      موافقم 15
      مخالفم 4
    2. khashaya.r

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      به نظر من بهتره بجای افزایش قدرت، وزن رو کم کنن و روی ایرودینامیک کار کنن.
      ———————————————————
      علاقه شخصی من موتور v4 است.

      موافقم 5
      مخالفم 8
    3. Grant

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (185 ديدگاه)

      مسئله جا شدنش در خودرو هایی مثلا یاریس و کرولا هست

    4. 2646.1

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (127 ديدگاه)

      رامین جان
      دقیقا نظرت درست است، مطابق تجربه شخصی موتورهای توربو حجم پایین زیر فشار بالا معادل موتورهای حجیم تر دارای قدرت یکسان مصرف بنزین دارند.
      علاوه بر این مسئله، مشکلاتی از جمله ناک، استهلاک بالای روغن موتور، قطعات و اجزای بیشتر (به ویژه لوله ها و شلنگ ها) و … هم وجود دارد.

      به نظر من کفِ موتور توربو، 3.0 لیتری شش سیلندر است، زیر این حجم فقط دردسر است. فرقی هم نداره برندش چی باشه، از Lexus NX200t تا BMW X4 و Benz E200 همشون زیر فشارند و پر دردسر.

      موافقم 6
      مخالفم 1
  4. 2646.1

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (127 ديدگاه)

    این کامنت رو اینجا می نویسم که مخاطب اش قطعا ببینه!

    ” دیگه نیازی به بحث نیست، بارها تو سایت سطح اطلاعات آلمانی فنا رو شاهدش بودیم
    به هر دری میزنن که بگن نه آمریکاییا بهترین نیستن، آفرین تلاش خوبی بود ولی کافی نبود، هیچ وقت کافی نیست
    «بعضی خودرو های لندرور و رنجرور»
    فک کنم از نظر آلمانی فنا رنجرور و لندرور دوتا شرکت جدا هستند و ما خبر نداشتیم!!!
    توروخدا بازم از این کشفیات جدید به ماهم بگین”

    Cadillac-V
    اگر در کامنت های مطلب “نبرد غول‌های لوکس آمریکا، کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و جیپ گرند واگنییر” به کاربر I love Porsche توپیدم، هدفم تاکید به احترام به علی رو به عنوان یک کاربر قدیمی و با اطلاعات علمی و عملی خوب بود و گرنه پسرم تو و سوشیانت از دنیای خودرو جز کپی کردن لینک چی بلد هستین؟

    من افتخار دارم در کنار طرفداران خودروهای اروپایی که از من خیلی بهتر هستند، در این سایت فعالیت کنم. اگر روزی احساس کردی غیر از کپی کردن لینک در دنیای ماشین بازی چیزی بلدی (حتی چرخوندن سوییچ برای روشن کردن موتور)، برای بحث هستند و هستم خدمتت.

    موافقم 4
    مخالفم 28
    1. R@min

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (2326 ديدگاه)

      آخر سر دو سه نفر کشته میشن 😄 اوضاع از جنگ جهانی هم بغرنج تر شده.

      موافقم 8
      مخالفم 5
    2. (Ali(chevynova

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (7957 ديدگاه)

      سرت سلامت بابا ول کن

      موافقم 1
      مخالفم 17
      1. 2646.1

        ۹ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (127 ديدگاه)

        علی جان
        با اینکه در خیلی از موارد با هم نظرات یکسانی نداریم اما از خوندن کامنت هات (مخصوصا کامنت های غیر ماشاالله) لذت می برم.

        به عنوان طرفدار BMW، در کلاسیک ها عاشق بیوک اسکای لارک (مخصوصا B5/B6)، جیپ چروکی (فقط دو درب)، شورلت بلیزر K5 (موتور 400 با گیربکس 700) و پونتیاک فایربرد ترانس ام 78 هستم.

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. صامورایی

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (309 ديدگاه)

      کاربر 2646 عزیز درود و با آرزوی سلامتی
      نمیدونم قبلا این حرفو زده بودم یا نه حافظه م یاری نمیکنه اما به شخصه وقتی میبینم شما وقت خودت رو صرف ( یا تلف ) چندتا کاربر کاملا شناخته شده می‌کنی که قصد و غرضی جز ترول و اسید پاشی مجازی ندارن و همچنین کوچکترین دانشی هم از دنیای خودرو ندارند و کل درک و فهمشون در «رنده» و این مزخرفات خلاصه میشه حقیقتا افسوس میخورم. دو نفر خاص که اسم بردید رو میشناسم. با قطعیت کامل خدمتت میگم «مجموع» سنشون به ۳۰ هم نمی‌رسه. امیدوارم وقت حوصله با ارزشتو صرف کاربران حرفه ای تر کنی. یه عده رو اینجا فقط باید با انگشت مبارک، اسکرول کنی و رد بشی و اونها رو به دست زمان بسپاری تا شاید روزی بزرگ شدند و حقایقی هرچند کم و ناچیز را دیدند و فهمیدند. شاید!
      یک ثانیه هم وقت صرفشون کنی باختی …
      زنده و پاینده باد

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. 2646.1

        ۹ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (127 ديدگاه)

        صامورایی عزیزم

        ممنونم بابت لطفی که به من داشتی و توضیحات کاملا درستی که دادی. دقیقا درست می فرمایید.
        کلی مطلب مفید از دوستان خوبم در پدال یاد گرفتم، این نکته را هم در کنار اون ها به خاطرم می سپارم و نهایت تلاش را می کنم که به کار ببندم.

        ارادت

        موافقم 1
        مخالفم 1
    4. 👑Porsche👑

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (472 ديدگاه)

      کاربر2646.1
      آخه اگه علی شوی اطلاعات بالایی داشت که راجع به کاربراتِ ۶۰ سال پیش صحبت نمی‌کرد
      این بشر کلاً چسبیده به ۸۰ سال پیش یا ۶۰ سال پیش و همش از موتورهای قدیمی آمریکا صحبت می‌کنه
      به نظرم یکم باید خودش رو به روز کنه و از این کاربرات و دلکو بکشه بیرون
      این آدم میگه تو سال ۲۰۲۶ باید کاربرات با دلکو بذارن رو ماشین بعد تو میگی اطلاعات علی شوی بالا هست؟؟؟
      قصد توهین ندارم ولی شما خیلی انسان عصبی و فشاری هستی چون طرف تو چند تا پست قبل یه چیزی گفت بعد تو برای اینکه حتماً ببینه سریع اومدی توی این پست کامنت گذاشتی که بَدتَر فشاری بودنت رو ثابت کردی
      بعد من فکر نمی‌کنم شما جز پراید خودروی دیگه‌ای رو سوار شده باشی با طرز صحبت کردنت

      و خیلی انسانِ بی‌تربیت و بی‌ادبی هستی
      خب عقده‌ای هستی قبول ولی چرا فحش میدی؟؟؟
      بعد جالب اینجاست انقدر خودتو قبول داری که فکر می‌کنی خدای خودرو و خودروسازی هستی اصلاً تو کی باشی
      (((کسی که فحش میده و دیگران رو تخریب می‌کنه جاش تو پدال نیست)))

      بعد من تا حالا ندیدم کسی از جی کلاس و لندکروز بد بگه و بگه پرفورمنس نداره و خوب نیست و تو اولین نفری هستی که من می‌بینم به جی کلاس میگی خودروی تنگ و کوچیک و جالب اینجاست تو عقب و ردیف دوم ۴۰۵ راحت ۲ نفر سوار میشن و حتی گاهی اوقات ۳ نفر هم راحت سوار میشن
      بعد تو اومدی میگی که در ردیف دوم جی کلاس دو نفر جا نمیشن

      یعنی جی کلاس اندازه یه ۴۰۵ فضای داخلی نداره؟؟؟
      واقعاً که تو خدایِ خودرو و ماشین بازی هستی

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. 2646.1

        ۹ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (127 ديدگاه)

        :))

        موافقم 1
        مخالفم 1
    5. جلال

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (58 ديدگاه)

      حقیقت اینه که کاربر کادیلاک وی اکانت فیک سوشیانت هست فقط چون چندباری جلوی امثال مازیار و منصور عشق مازراتی کم آورد دوست نداشت با همون اکانت به ترول ها و اسید پاشی ها ادامه بده البته هر از گاهی با همونم پارازیت میندازه، طاها هم قبلاً اینجوری بود داره درست میشه ولی تنها کسی که واقعا ارزش ریپلای نداره علی نواست، یادمون نرفته قبل از ماشاءالله و مرحبا کردناش می‌رفت از ویکی پدیا مطلب کپی میکرد میزاشت اینجا!
      آمریکایی فن تو پدال داریم اونم از نوع محترم و متشخص که کاملا منطق داره تو بحث ها و درکنار مزایا از معایب هم حرف میزنه مثل آقا مهدی که چندین ماشین آمریکایی جمع کرده و باهاشون سر و کار داشته، اما با احترام امثال طاها، سوشیانت و علی نوا فقط متعصب هایی هستن که به قول معروف از لای در یچیزی شنیدن طبق قوانین بخش نظرات سایت کامنت های اینا باید منتشر نمیشد چون دارای (توهین، اسپم، ترول و مسخره بازی هست).

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. 2646.1

        ۹ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (127 ديدگاه)

        جلال جان

        ” آمریکایی فن تو پدال داریم اونم از نوع محترم و متشخص که کاملا منطق داره تو بحث ها و درکنار مزایا از معایب هم حرف میزنه مثل آقا مهدی که چندین ماشین آمریکایی جمع کرده و باهاشون سر و کار داشته، ”
        قطعا چنین است، خودروهای آمریکایی فوق العاده بودند و هستند. دوستاران شون رو دوست دارم.
        قطعا با چنین تجربه و مهارتی خدمت آقا مهدی ارادت دارم و کم سعادت بودم که کامنت هاشون به چشمم نخورده است.
        ممنونم بابت معرفی ایشون و امیدوارم که بتونم با خوندن کامنت هاشون اطلاعات ام رو در زمینه خودروهای آمریکایی بالاتر ببرم.

    6. همایون

      ۸ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1168 ديدگاه)

      چرا جمع میبندی همه آلمانی فن‌ها نمیدونن رنجروور ماله لندرووره؟! زشته به خدا حداقل تو بازیهای بچه‌گانتون همدیگه رو مخاطب قرار بدید نه تمام امریکن فنها یا آلمانی‌فن و …

      موافقم 4
      مخالفم 1
  5. Suge knight

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    موتور وی۴ دو لیتری پورشه ۹۱۹ هم ۷۲۰ اسب قدرت داره موتور ۳ سیلندر دو لیتری کونیگزگ هم ۶۰۰ اسب قدرت داره
    بعید میدونم بتونه جای 2jz رو بگیره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  6. JDM سابق

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1052 ديدگاه)

    فقط کافیه مالک محترم روغن و بنزین درست نزنه تا موتور اذیتش کنه

    موافقم 4
    مخالفم 3
  7. amirboss

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1136 ديدگاه)

    به احتمال زیاد تو این اشتراک ژاپنیا، انتقال تکنولوژی از سوبارو،تبادلات فنی بامیتسو،مکان هم با تویوتاست!

  8. مهردادکمال

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    اتفاقات زیادی رخ خواهد داد.این موتور احتمالا طیفی از توان و گشتاور رو بسته به ماشین هایی که ازش استفاده میکنن رو خواهد داشت.تویوتا بیش از بیش خارج از دسترس رقبا خواهد شد.

  9. hosen

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    قوی ترین ۴ سیلندر دنیا بزودی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. رامتین

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (3450 ديدگاه)

    زنده باد تویوتا. موتور 2 لیتری 400 اسبیش را هم در لکسوس IS قراره بزاره. واقعا محشره.

  11. shetab-car

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (348 ديدگاه)

    هر وقت دیدید از یه موتور کم حجم قدرت بالا گرفتن با توربوشارژ بدونید خرابی زیادی هم داره حالا ربطی به این موتور نداره اما کل موتورهای لکسس lx600 و لندکروز جدید فراخوان خورده بخاطر خرابی دیگه مرد دوران موتور 2uz که مثل سگ کار می کرد
    نمونه آلمانی اش هم بنز 4 سیلندر 2 لیتری که مجبور شدن بذارنش کنار

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. amirmohammadja79

    ۸ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (253 ديدگاه)

    قدرتی بین چهارصد تا پونصد برای خودروی اسپرت که مجوز جاده داشته باشه خوبه ولی ماشین اسپرت چهار سیلندر طبق تجربه مرسدس فروش خوبی نداره
    چون صدای موتور خوب جزئی از ماشین اسپرت هست و بدون صدای جذاب ی چیزی انگار کمه

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا