تویوتا

تویوتا راو 4 با پکیج جدید آفرود، شاسی‌بلند خشن‌تر برای بازار ژاپن

تویوتا راو ۴ با پکیج جدید آفرود در ژاپن معرفی شد. این پکیج که به نوعی مشابه مدل TRD راو ۴ در آمریکاست باعث ایجاد ظاهری خشن‌تر برای شاسی‌بلند محبوب تویوتا می‌شود اما باید دانست شامل گزینه‌های بیشتری همچون قوای محرکه گسترده‌تر و رنگ‌های جدید نیز خواهد بود. پکیج آفرود موردبحث شامل افزایش ۱۰ میلی‌متری ارتفاع سیستم تعلیق تویوتا راو ۴ از سطح زمین است. همچنین رینگ‌های ۱۸ اینچی با ظاهر مشکی مات و لاستیک‌های کاراتر ۲۲۵/۶۰ نیز در این پکیج وجود دارند.

ژاپنی‌ها تریم جدیدی را نیز برای بدنه در نظر گرفته‌اند و آن را مشکی گوری می‌نامند. با سفارش آپشن بدنه تک رنگ، این تریم در بخش پایینی بدنه، دیواره رینگ‌ها، پوشش آینه‌های جانبی، رکاب‌ها و سپر عقب ظاهر می‌شود. در صورتی که بدنه دو رنگ را انتخاب کنید این تریم در بخش بالایی دماغه خودرو خودنمایی خواهد کرد. در صورتی که خریدار بدنه تک رنگ را انتخاب کند پکیج آفرود تویوتا راو ۴ با رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی همراه خواهد شد. در مدل‌های دو رنگ می‌توان رنگ‌های بدنه مشکی، خاکی و آبی را انتخاب کرد.

خودروی موردبحث با دو پیشرانه در ژاپن عرضه می‌شود. اولین گزینه از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۱۶۹ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۷ نیوتون متری تولید می‌کند. همچنین پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی هم در دسترس خریداران خواهد بود. تویوتا به قدرت تولیدی این پیشرانه اشاره‌ای نکرده اما این قوای محرکه هیبریدی در آمریکا قدرت ۲۱۹ اسب بخاری تولید می‌کند.

به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، پکیج آفرود در صورت سفارش با پیشرانه ۲ لیتری قیمتی معادل ۲۶۸۴۵ دلاری خواهد داشت درحالی‌که با قوای محرکه هیبریدی بهای ۳۱۱۱۹ دلاری را به خریدار تحمیل می‌کند. تویوتا جدای از ارائه پکیج آفرود جدید، برخی به‌روزرسانی‌های دیگر را نیز برای تویوتا راو ۴ در نظر گرفته است. بسته ایمنی این خودرو هم‌اکنون از سیستم پیشگیری از برخوردی سود می‌برد که می‌تواند خودروها را در زمان پیچیدن در تقاطع‌ها و عابران پیاده را در زمان عبور از خیابان تشخیص دهد. مدل‌های مجهز به نمایشگر مرکزی ۱۰.۵ اینچی هم از وای فای هات اسپات فابریک سود می‌برند. به این موارد باید آینه وسط دیجیتال را نیز اضافه کرد که در حال حاضر می‌تواند ویدئوها را ضبط کند. اگر به دنبال تویوتا راو ۴ خشن‌تر در آمریکا باشید دو مدل TRD آفرود و هیبرید وولند ادیشن قابل انتخاب خواهند بود. مدل دوم از اینورتر ۱۲۰ ولت فابریک سود می‌برد که می‌تواند برق وسایل خانگی را تأمین کند. این مدل همچنین از سیستم تعلیق ویژه مدل TRD برخوردار شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. mustangbrc

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    فقط برای بازار ژاپنه؟
    و اگه آره چرا

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. علی

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      عاشقشم ، یکیشو میخوام اما پولشو ندارم !!!

      موافقم 8
      مخالفم 2
  2. meysam

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    مدل هیبریدش عالیه

    موافقم 23
    مخالفم 3
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    واقعاً نمیفهمم این خودروسازان فیلم‌مان کردند یا نه !
    آخه کدوم دیوانه‌ای با کراس‌اوور آفرود میره !
    اصلاً مگه میشه !
    در کوچکترین پستی بلندی گیر میکنه !
    زمین شنی سربالایی گیر میکنه !
    تو کویر و ماسه اگر گیر افتادید دیگر در نمی‌آیید !

    کراس‌اوورها‌ی چهارچرخ محرک تنها به درد جاده‌های خیس بارانی برفی میخورند و البته هندلینگ خوبی هم سرِ پیچ دارند !

    چون دیدم میگم ، طرف با سانتافه خودشو میگشت از یه سربالایی تو جاده خاکی بالا بره اما نمیرفت ، هرچی هم میگفتیم نکن ، بی‌فایده بود ، تا آخرش که خودش بی‌خیال شد رفت پی کارِش !

    موافقم 35
    مخالفم 31
    1. محمد

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      خوبه چند وقت پیش سانتافه با پکیچ آفرودی رو مسخره میکردی و به شیاد بودن کره ای ها و خالی کردن جیب مشتری گیر داده بودی و طبق معمول در آخر هم یه داستان خیالی از محصولات کره ای …….

      موافقم 24
      مخالفم 18
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        اول که سانتافه نَهو ، بگو یاتاقانتافه !
        دوم که چه کره‌ای باشه چه ژاپنی آلمانی آمریکایی و … هر کاری هم روی کراس‌اوورهاشون بکنند تا مثلاً آفرودی باشه ، مطمئناً دروغی بیش نیست !

        یه خودروی آفرودی اول از همه باید شاسی مناسب آفرود داشته باشه و سپس گیربکس و ضرایب دنده‌ها و …. !

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. کوروش

          ۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (40 ديدگاه)

          داداش مدل MPI یاتاقان میزنه.
          هر چند من فن تویوتام.

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. ehsan.fa

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1896 ديدگاه)

      خودت میگی نمیفهمم ، هر کار و هر رشته ای علاقه مندان مخصوص خودش رو داره ، ما چند مدل آفرود داریم ولی به طور خلاصه آفرود سخت و خشن و آفرود معمولی رو داریم که تو آفرود معمولی از جاده خاکی خارج نمیشی و اکثرا با خانواده انجام میشه و این خودرو مخصوص اونکار هست ، مقایسه این خودرو با رانگلر و رپتور تو آفرود مثل مقایسه همین خودرو با اونها تو خیابون هست

      موافقم 21
      مخالفم 6
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        یعنی الان واقعاً شما میفهمی یا فقط میخواهی جوسازی کنید عزیز‌جان !

        این‌هایی که گفتی ، همان‌هایی هست که شرکت‌ها دنبالش میگردند تا جیب مشتری را خالی کنند و اگر نه یه کودک هم میدونه کراس‌اوور از هر مدلی هم که باشه ، برای آفرود نیست ، حتی اگر صدتا کلمه‌ی آفرود پُشتِش بچسبانند !

        موافقم 6
        مخالفم 4
    3. کرگدن باواریا

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (579 ديدگاه)

      تا اونجایی که اطلاع دارم velar و sport رنجرور کراس اوور محسوب میشن ولی توانایی آفرود بالایی دارن :)
      حالا شاید رنجرور تخصصش تو زمینه آفرود داشته باشه ولی شما یه ویدیو از توانایی آفرود vw atlas دیده باشین متوجه میشین کراس اوور چه توانایی هایی برای عبور از درندشت و جهنمدره داره”البته نه همشون!”
      اروپایی ها خصوصا آلمانی اصلا و ابدا به شاسی نردبانی یا مستقل از بدنه اعتقادی ندارن ؛ افرودی هم در کار باشه به زور موتور و پرفورمنس بالاش همه رو حریفه مثل q8 آئودی که کوآترونش خیلی بهتر از شاسی مستقل عمل میکنه

      موافقم 11
      مخالفم 12
      1. corvette

        ۱۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (302 ديدگاه)

        آئودی q8 کجا بهتر از رانگلر عمل میکنه ؟

        موافقم 13
        مخالفم 4
  4. AmirAli

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    تو ایران مدل 2016 این آشغال آرزوعه!…

    موافقم 11
    مخالفم 52
    1. phonix

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      اشغال؟

      موافقم 23
      مخالفم 8
    2. افشار

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (706 ديدگاه)

      هیچ کجای دنیا به راو۴ نمیگن آشغال و کسی به دید بد به این ماشین نگاه نمیکنه اما چطور همچین جمله ای به دهنت رسید نمیدانم

      موافقم 41
      مخالفم 7
    3. علی

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      آقای فن کره ای یا آلمانی ،، آشغال ؟!!!! عجب جوکی گفتی!!! لابد بخاطر استدلال شماست که این ماشین پرفروشترین کراس آور آمریکاست

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. کرگدن باواریا

        ۱۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (579 ديدگاه)

        شما با چه استدلالی کره رو چسبوندی ژرمن کبیر ؟!

        موافقم 5
        مخالفم 3
    4. کوروش

      ۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      آشغال؟؟؟
      هیییچ جای دنیا به راو۴ نمیگن آشغال.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Afg

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    در ایران آزاد این خودرو ۸۰۰میلیون در نوع ساده و یک میلیارد در نوع هیبرید خواهد بود…البته اون موقع گزینه های بهتری ام خواهد بود مثل بی ام و سری ۳ و هندا سی ار وی و…ارزو دارم…

    موافقم 18
    مخالفم 6
  6. علی جردن

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    قطعات اینجور مدل های لیمتد ادیشن سخت گیر میاد فرض کن راو۴ پکیج آفرود داری و توی ایران هستی کمک فنرهاش نیاز به تعویض داشته باشه کمک فنرهای راو۴ معمولی ادیشن رو روش ناچار می بندن

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. فرامرز

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (229 ديدگاه)

    با سلام به همه ی پدالی های عزیز
    حرف ربطی به موضوع نداره ولی دارم واسه صدمین بار فیلم فورد در برابر فراری رو میبینم و لذت میبرم❤❤
    جای همه ی شما دوستان خالی 🌹🌹

    موافقم 11
    مخالفم 6
  8. کرگدن باواریا

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (579 ديدگاه)

    منو رستوران همچین غذایی نداریم متاسفانه؛ ولی تاس کباب کره ایی موجوده فقط موقع جویدن مراقب باش ترکِش های شاتئون شکستش دندونت رو خوورد نکنه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  9. Afg

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    دوستان بجای ما

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. Payfast

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    بوی یو اس بی ارزان قیمت فیک میاید

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. Arshia m3csl

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    روفور جدید ماشین خوبیه و کیفیتش بالاست ولی این ماشین افرودی نیست با کراس اوور نمیشه خوب افرود رفت اگه طرف با این پول ماشین برای افرود بخواد میره هایلوکس پایه یا نیسان فرانتیر پایه رو میخره یا افرودر های دسته دوم دیگه رو میخره نه روفور

    موافقم 4
    مخالفم 3
  12. یوسف

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (939 ديدگاه)

    واقعا ننگ بر مدیران تویوتا…. انگار ماله ۲۰ ساله پیشه…. این چیه با این طراحی مزخرف….. انگار توسان سال 2006 هست…..
    فقط از لحاظ طراحی و شکل و شمایل میگم و کاری به بقیه چیزاش ندارم…. چون برای من طراحی خیله مهمه….
    واقعا ننگ بر طراحان تویوتا…. ننگ

    موافقم 4
    مخالفم 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا