تویوتا

رئیس تویوتا: 9 میلیون خودروی برقی به‌اندازه 27 میلیون هیبریدی آلودگی دارند

آکیو تویودا، رئیس تویوتا، معتقد است که تمرکز صرف روی خودروهای الکتریکی اشتباه است. او می‌گوید ۹ میلیون خودروی الکتریکی به‌اندازه ۲۷ میلیون هیبریدی آلودگی تولید می‌کنند.

آکیو تویودا، رئیس تویوتا، فردی است که نظراتش را صریح بیان می‌کند. او سال‌هاست که تأکید دارد اجبار همه به خرید خودروهای الکتریکی راه درستی نیست. تویودا قاطعانه معتقد است که حرکت به سمت خودروهای الکتریکی نباید شتاب‌زده باشد و تمرکز کامل روی این خودروها می‌تواند تبعات بزرگی برای صنعت خودروسازی داشته باشد. او هشدار می‌دهد که حذف زودهنگام پیشرانه‌های درون‌سوز می‌تواند میلیون‌ها شغل در زنجیره تأمین را به خطر بیندازد. از نظر زیست‌محیطی، تویودا ادعا می‌کند که خودروهای الکتریکی همچنان آلودگی بیشتری نسبت به هیبریدی‌ها ایجاد می‌کنند. به گفتهٔ تویودا، می‌گوید این شرکت از زمان عرضه اولین نسل پریوس در سال ۱۹۹۷، حدود ۲۷ میلیون خودروی هیبریدی فروخته است. به گفته او، وقتی تولید باتری و خودرو را در نظر بگیریم، این خودروهای هیبریدی اثری کربنی برابر با ۹ میلیون خودروی تمام الکتریکی دارند.

تویودا استدلال می‌کند که یک خودروی الکتریکی به‌اندازه سه خودروی هیبریدی آلودگی تولید می‌کند. اگرچه درست است که تولید خودروهای الکتریکی و باتری‌های بزرگشان نسبت به خودروهای بنزینی کربن بیشتری منتشر می‌کند اما خودروهای الکتریکی در طول عمر خود به‌طورکلی آلایندگی بسیار کمتری دارند. او می‌افزاید:

اگر در ژاپن ۹ میلیون خودروی الکتریکی تولید می‌کردیم، درواقع میزان انتشار کربن افزایش می‌یافت نه کاهش زیرا ژاپن برای تولید برق به نیروگاه‌های حرارتی وابسته است.

مقاومت تویوتا در پذیرش کامل خودروهای الکتریکی انتقادهایی را برانگیخته و برخی حتی آینده این شرکت را زیر سؤال برده‌اند. احتمالاً پیش‌بینی‌های را دیده‌اید که معتقد است تویوتا به دلیل عقب ماندن در رقابت الکتریکی سقوط خواهد کرد اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاده بلکه درواقع، عکس آن رخ داده است. در سال ۲۰۲۴، تویوتا برای پنجمین سال متوالی بزرگ‌ترین خودروساز جهان بود. هرچند خودروهای الکتریکی تویوتا ممکن است از رقبا عقب باشند اما این شرکت با خودروهای هیبریدی و مدل‌های درون‌سوز خود این کمبود را جبران می‌کند. آکیو تویودا زمانی گفته بود که خودروهای الکتریکی هرگز بیش از ۳۰ درصد سهم بازار را نخواهند داشت و صنعت باید روی هیبریدی‌ها و سوخت‌های مصنوعی تمرکز کند. اگرچه تویوتا پذیرفته که خودروی هیدروژنی میرای از نظر تجاری شکست خورده اما همچنان به هیدروژن متعهد است و پتانسیل ترکیب آن با پیشرانه‌های درون‌سوز را می‌بیند. هم‌زمان، تویوتا به ب‌ام‌و کمک می‌کند تا اولین خودروی هیدروژنی تولید انبوه خود را در سال ۲۰۲۸ عرضه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. اراز

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    ماشین برقی هم زشته هم الوده تسلا باعث بانی همه این چیزهاست وبعدش کشور کمونیستی چین

    موافقم 66
    مخالفم 19
    1. ممد ژانگولر

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (4538 ديدگاه)

      نیشخند و عکس العمل تسلا و خودروسازان چینی به تویوتا 🤑

      موافقم 12
      مخالفم 48
      1. فرشید

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (378 ديدگاه)

        به این مدل تیتر زدن میگن تفسیر به رای کردن. مانور دادن روی بخشی از صحبت ها و کم رنگ کردن بخش دیگه. این برای عوام مثل من زهر خطرناکیه. چون سطحی نگریم، پژوهش و بررسی بیشتری انجام نمیدیم. تعصب افراطی داریم، در برابر چیزای جدید بی جهت گارد میگیریم. بیشتر به دنبال لذتیم تا دور اندیشی. اعتقادات فردیمون توی ذهنمون رسوب میکنه و غیر قابل اصلاح و بهبوده. گوش نمیدیم و مدام همون قبلی رو تکرار میکنیم. دیگه یه عده تا آخر عمر این حرف رو تکرار میکنن که ماشین برقی سه برابر آلوده کننده تره! حتی منبع این حرف هم یادشون نمیاد. ایشون گفته با توجه به اینکه تولید برق در نیروگاه های کشور ژاپن با سوزاندن سوخت فسیلی بدست میاد پس در عمل استفاده از خودروی برقی در این کشور باعث کاهش آلایندگی نمیشه (مثل ایران). اول بگم هرچند که حرفش درست نیست و بارها ثابت شده راندمان نیروگاه از موتور ماشین خیلی بالاتره و با نظارت دقیق و نصب انواع و اقسام فیلترها و کاتالیزورها میتوان خروجی نیروگاه ها رو پاک تر کرد و همچنین نیروگاه ها آلودگی رو از شهرها دور میکنند. دوم اینکه این حرف ربطی به ماشین برقی نداره بلکه به وضعیت کشور ژاپن در تولید برق داره. سوم بیشتر حرفش اینه که ماشین های برقی شرکت های خودروسازی قدیمی رو نابود میکنن. خب صنعت خودروسازی هم سال ها پیش صنایع تولید گاری و درشکه و پرورش اسب و قاطر رو نابود کرد. طبیعیه که بهتر باعث انقراض ضعیف تر میشه. تلوزیون باعث از رونق افتادن رادیو و در حال حاضر هم اینترنت همین کار رو با تلوزیون کرده. این چرخه ای هست که باعث توسعه و بهتر شدن میشه. اتفاقن ماشین برقی یه صنعته های تک هست توهم سعی کن با نوآوری و ساخت باتری و موتورهای پیشرفته بزرگ تر از قبل وارد عصر جدید بشی

        موافقم 41
        مخالفم 11
        1. Barsheen

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (23 ديدگاه)

          فرشید جان،استدلال قابل ستایشی داشتی،آفرین،لطفا بند آخر صحبتت رو ویرایش کن

        2. ممد ژانگولر

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (4538 ديدگاه)

          ایول داداش فرشید فهمیده.
          ی نکته ایی که بهش اشاره نکردی داداش فرشید اینه که از آلاینده ها و آلودگیها بگذریم و کسی بهش توجه نمیکنه اینه که گرما و حرارتی که خودروهای سوخت فسیلی تولید میکنن چندین برابر خودروهای الکتریکیه . ما انسانها قبل از این که از آلودگی بمیریم روزی صدبار از گرما میمیریم .مشکل اصلی تولید گرماست که میتونه نباشه. الان خود شما با این سیبیلی که داری برو دم اگزوز وایسا من هم میرم چندتا گاز مجلسی میدم .اگه سیبیلات نسوخت بیا ی تراول پنجایی مهمون من .

          موافقم 10
          مخالفم 2
        3. بهزاد

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2653 ديدگاه)

          فرشید جان قبل از صدور حکم حداقل تحقیق کن یا سوال کن چون اینجا جواب پیدا میشه.
          این بنده خدا در وهله اول میزان تولید کربن در بدو تولید عنوان کرده و میزان انتشار کربن را از خود تولید برق در نیروگاه ها را در نظر گرفته.
          بزار با عدد و رقم بیشتر بازش کنیم؛
          برق خودروها همینجوری یهویی نمیاد تو ماشین و برای تولیدش یکسری هزینه های آلایندگی داریم.
          بر اساس اعلام سازمان انرژی آمریکا از عملکرد نیروگاه های حرارتی یا سوخت فسیلی میزان تولید کربن به ازای هر کیلو وات بدین نحو میباشد؛
          زغال سنگ= حدود ۲۱۰ گرم
          گاز طبیعی و سیکل ترکیبی= حدود ۴۵ گرم
          نفت= ۲۲۰ گرم
          اگر یک خودروی برقی در بهترین حالت به ازای ۱۰۰ کیلووات برق حدود ۵۰۰ کیلومتر پیماش داشته باشه با در نظر گرفتن تعداد بیشتر نیروگاه زغال سنگ و نفت بیش از ۱۰۰ کیلو کربن وارد جو میشه اگر شرایط با گاز مساوی باشه حدودا ۵۰ کیلو داریم.
          یک خودروی هیبرید با مصرف بهینه حدود ۱۰۰ گرم به ازای هر کیلومتر انتشار کربن داره و در ۵۰۰ کیلومتر حدود ۵۰ کیلو کربن به هوا میفرسته.
          اینو در نظر بگیر آمار انتشار کربن بر مبنای استانداردهای آمریکا سنجیده شده و شرایط برای چین و هند و کشورهای جهان سوم به مراتب بدتره و راندمان تولید برقشون کمتر هست‌ و تازه ما تلفات خطوط انتقال برق که ۱۰ الی ۱۵ درصد هست را محاسبه نکردیم.
          الان زغال سنگ به تنهایی مسئول ۴۰ درصد از تولید کربن جهانیه و کل خودروهای سواری جهان سهمشون به ۱۰ درصد هم نمیرسه.
          این توهمات که برق را از منابع پاک میگیریم و فیلتر میزاریم و… واسه کتاب هاست.

          موافقم 25
          مخالفم 2
        4. بهزاد

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2653 ديدگاه)

          یادم رفت اوضاع تولید کربن توسط نیروگاه های کشور چین به عنوان رهبر خودروهای برقی را قرار بدم؛
          The carbon intensity of electricity generation in China was 582 grams of carbon dioxide per kilowatt-hour
          ۵۸۲ گرم کربن به ازای هر کیلووات!
          این دوستان بعد از این همه مدت هنوز درک درستی از صحبت های آکیو تویودا کسب نکردن و دارن ایراد هم میگیرن😄
          الان تشریف ببر به چین و هند و بگو داداشام بیایید کاتالیزور واسه نیروگاه بزارید😄

          موافقم 15
          مخالفم 3
        5. بهزاد

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2653 ديدگاه)

          عذرخواهی میکنم بابت مقیاس تولید کربن نیروگا های آمریکا که عدد درستش حدود ۲۱ کیلوگرم به ازای ۵۰۰ کیلومتر پیمایش ولی برای تولید کربن نیروگاه های چین تقریبا بیش از انتشار خودروهای برقی امروزیه.

          موافقم 10
          مخالفم 1
        6. منصور

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (135 ديدگاه)

          جناب بهزاد به نظرم محاسباتتان در پاسخ اولتان به کامنت فرشید درست نیست چون اگر میزان تولید کربن به ازای هر کیلو وات را 200 گرم در نظر بگیریم(زغال سنگ یا نفت)برای هر 100 کیلووات می شود 20 کیلو ، نه صد کیلو

          موافقم 2
          مخالفم 1
        7. بهزاد

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2653 ديدگاه)

          منصور جان کاملا درسته و در کامنتی عذرخواهی کردم و ممنون بابت یادآوری.
          بچه داشته باشی میدونی چه میکشیم و کافیه دستت گوشی ببینه دیگه امان از روزگارت در میاره که ازت بگیره.

        8. ! i M α η δ υ α R

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2617 ديدگاه)

          بهزاد جان …

          مثل همیشه ، عالی بود و دقیق …

          استفاده کردم …

          🙏🙏🙏

      2. net

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3941 ديدگاه)

        یکی ساده توضیح بده فرق ماشین هیبریدی و پلاگین هیبریدی با ماشین برقی و بنزینی چیه 70 درصد کاربران نمیدانند و اصلا بهتر است پدال یک پست در مورد فرق ماشین هیبریدی با برقی و بنزینی بزاره

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. net

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (3941 ديدگاه)

          ممنون اقای اشتری

          موافقم 6
          مخالفم 2
    2. پیام

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2271 ديدگاه)

      مگه تو ژاپن آلایندگی بیشتر بشه! الا در دنیا میزان برقی که از پنل های خورشیدی گرفته میشه بیشتر از نیروگاه هستن! این حرفای بیخود خریدار نداره.

      موافقم 2
      مخالفم 20
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3491 ديدگاه)

        در دنیا خیر
        بعضی کشورها تونستن بخش اصلی نیازشون به برق را از منابع پاک مثل خورشید و باد و سدهای آبی و گرمایش اعماق زمین، تامین کنند مثل فنلاند
        هنوز تامین برق کل جهان کاملا متکی به منابع فسیلی مثل نفت و گاز و زغال‌سنگ هست
        اتحادیه اروپا تونسته وابستگی خودش به تولید برق از سوخت‌های فسیلی را به ۴۰ – ۴۵ درصد برسونه اما همچنان حدود ۲۰- ۲۵ درصد برق اروپا وابسته است به انرژی اتمی
        تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد کل انرژی اروپا از منابع تجدیدپذیر تولید می‌شه

        موافقم 18
      2. KOP

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (102 ديدگاه)

        در دنیای موازی شاید اینطور باشه ، اما در دنیای ما سهم تولید برق از پنلها کمه.
        برای من جای سواله که چرا دوستان گوگل نمیکنند تا با واقعیت آشنا بشوند

    3. MehdiTurbo

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2551 ديدگاه)

      منم یبار این حرف زدم و پیام گذاشتم کلی مسخره شدم به ایده توهم توطئه 😐
      تازه خیلی بیشتر اینه کم کم بوش در میاد

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. مسعود

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پس چرا خودش ماشین تمام برقی تولید میکنه هنوز؟؟
    خوب تولید نکنه دیگه

    موافقم 5
    مخالفم 24
    1. کسرا

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (254 ديدگاه)

      چون تحت فشار میذارن
      همین الانم کلی بخاطر اینکاراش و حرفاش بهش نقد وارد میکنن

      موافقم 25
      مخالفم 3
  3. ماشین باز

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    آکیو تویودا واقعا مغز متفکر دنیای خودرو هست دمش گرم .

    موافقم 42
    مخالفم 8
  4. علی Shelby

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (803 ديدگاه)

    واقعا حرف درستی میزنه
    کارشو بلده

    موافقم 16
    مخالفم 3
  5. مازیار

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1701 ديدگاه)

    تمرکز روی برقی‌سازی خوبه یا بد
    هرکی کار خودشو میکنه تو هم کار خودتو بکن. درست باشه نتیجه میگیری
    اما این سوسه اومدنهای گاه و بیگاه خیلی خوشایند نیست. بخصوص که چند بار تکرار شده. موضوع چیه؟ آیا به فکر ایجاد وضعیت مطلوب برای رقبا هستی؟!!

    موافقم 8
    مخالفم 6
  6. Sina_carshow

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (560 ديدگاه)

    خوب پس چرا شروع کردی به گسترش محصولات سری bz? همون bz4 بس بود دیگه لازم نبود حتی سری اس لکسوس هم برقی کنی

    موافقم 7
    مخالفم 15
  7. Lyting

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (238 ديدگاه)

    این یارو زیادی حرف مفت میزنه
    بیشتر بر پایه وضعیت فعلی تولید برق گفته فناوری ضعیف باتری و زیرساخت‌های ضعیف تویوتا گفته و نه صرفاً آلایندگی در زمان استفاده خودرو این دیدگاه با توجه به شرایط خاص هر کشور و بسته به توسعه فناوری می‌تونه متفاوت باشه

    موافقم 11
    مخالفم 30
    1. O

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (102 ديدگاه)

      داداش اولاً که درست صحبت کن

      بعدشم ایشون در طول یک بازه زمانی گفتن که ماشین های هیبرید آلودگی شوند کمتره نه به خاطر اینکه علم برقی سازی ندارد
      ولی با ادامه حرفت موافقم که نسبت شرایط خاص کشور که گفته برقشون از نیروگاه های حرارتی درست میشه برقی ها آلودگی بیشتری تولید میکنن نه اینکه توسعه فناوری نداشته باشن

      ولی به نظرم تویوتا برد کرد که تو این برقی سازی ها سرمایه گذاری زیادی روشون نکرد و چسبید به هیبرید

      موافقم 12
      مخالفم 7
    2. آرین

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (559 ديدگاه)

      خب چطوره خودت بری یکم حساب کتاب کنی ؟ نه؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
    3. javad-bmw

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      ایران کشوریه که یه کاربر با هویت مجهول ، میگه رئیس یکی از بزرگترین خودرو ساز های جهان حرف مفت میزنه.

      موافقم 24
      مخالفم 8
  8. محمد

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    خیلی بستگی داره این موضوع رو از طرف چه کشور یا شرکتی ببینید ، کشور های قدیمی تو صنعت خودرو زنجیره تولید و مشاغل گسترده ای بر پایه سوخت های فسیلی بنا کردن و دوست دارن به همین روال هم باقی بمونه از طرفی کشور های نوظهور تو صنعت خودرو مثل چین یا شرکت کم سن و سال تری مثل تسلا از اول همه چی رو بر مبنای فناوری های جدید پایه ریزی کرده و از به هم خوردن روال قبلی آسیب که نمیبینه بلکه سود هم می‌کنه ، کاری به دعوای طرفداران ماشین احتراق داخلی و برقی ندارم ولی عمده مردم که ماشین رو صرفاً برای رفتن از نقطه الف به نقطه ب می‌خوان خودرو برقی خیلی دردسر کمتری داره نگاه به حرف های الان آکیا تویودا هم نکنید کافیه یکی از رقبا باتری رو خودروش کار بذاره که اندازه بنزین زدن شارژ شدنش طول می‌کشه اون وقت تویوتا هم تغییر موضع میده و همه توانش رو می‌ذاره روی بهبود فناوری الکتریکی ها ( که احتمالا همین الان هم بی سر و صدا همین کار رو می‌کنه)

    موافقم 5
    مخالفم 4
  9. new reventon

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    خودروی هیبریدی یعنی همزمان باید هم هزینه تعمیر نگهداری مجموعه موتور بنزینی رو بدی، هم هزینه موتور ،اینورترو، باتریو غیره.
    در مورد الایندگی ام حرف مفت زده، چون خودشون عقبن باید برن از چینیا بخرن (خدایگان ریبج =ژاپن)
    ماشینی که دود نداره ازون چرتوپرتای اینا آلاینده تره؟؟
    اگه اون تو فراینده کربن تولید داره اینم داره. جلو تولید کربن تو هر دو تارم میشه گرفت. ولی برقی خودرو دود تولید نمیکنه ولی آشغالای اینا اره.

    موافقم 9
    مخالفم 17
  10. Yaghoob

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (626 ديدگاه)

    پریوس و راو 4 جدید که از پرفروش‌ترین های تویوتا هستند صدی 4 یا کمتر بنزین میسوزونند.
    یکی بیاد ا به من توضیح بده با چنین سطح تکنولوژی هیبریدی چه نیازی به خودروی تمام برقی با اون حجم از آلودگی باطری و غیره وجود داره

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3491 ديدگاه)

      من این سوال از ۲ نفر ایرانی ساکن آمریکا که ماشین برقی خریدن پرسیدم
      یکی تسلا Y داره و دیگری بنز EQE
      هر دو نفر یک جواب دادند: شارژ در خانه و عدم اتلاف وقت در پمپ بنزین
      البته هر دو نفر هم تا حد زیادی از انتخاب‌شون راضی نبودند و می‌گفتند بعد چند ماه دیگه حس خوبی از رانندگی با یک ماشین برقی نمی‌گیرن

      نکته دیگه اینکه هر دو نفر اعلام کردند در طولانی مدت، هزینه برقی که برای شارژ ماشین پرداختند حتی از بنزین یک خودروی پلاگین‌هیبریدی کمتر بوده چون فقط شب‌ها آخر وقت که قیمت برق ارزان هست، ماشین شارژ می‌کنند، مسافرت هم خیلی کم فقط با هواپیما دارن

      موافقم 10
      1. محمد

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (398 ديدگاه)

        درود آقای اشتری ، اگه هزینه های تعویض روغن ، فیلتر ها ، سرویس های مرسوم و مالیات بیشتر خودرو های احتراقی هم در نظر بگیرم فاصله بازم بیشتر میشه ، اما ناراضی بودن دوستتون از بنز EQE یه خورده عجیبه به قول مت واتسون خودرو برقی ماشین های لوکس رو لوکس تر جلوه میده و با حذف لرزش موتور و صدای کمتر شخصیت لوکس ماشین رو ارتقا میده

        موافقم 6
        مخالفم 4
      2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3491 ديدگاه)

        نسل ما به صدای موتور عادت کرده حتی سه سیلندر
        حس رانندگی با ماشین برقی خیلی متفاوته و غالب افرادی که سال ها تجربه ماشین بنزینی دارن، در نهایت بر می گردن به چیزی که توی ذهن شون باقی مونده
        مثلا خود من با ساعت هوشمند اصلا کنار نمیام و اپل واچ به نظرم مسخره بازیه، اگر امکان مالی داشته باشم تا 200 -300 میلیون تومان هم دوست دارم برای ساعت مچی سوئیسی هزینه کنم
        اما نسل جدبد با ساعت هوشمند حتی برند چینی بیشتر آشنا شده و به همین شکل، احتمالا تا 20 – 30 سال آینده که نوجوان های الان به سن بالاتر برسن، تقاضا به سمت ماشین برقی خیلی بیشتر بشه

        1. آرین

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (559 ديدگاه)

          سلام
          من گفتم قبلاً من این جا تو این سایت به نمایندگی از نسل جدید (من هنوز دانش آموزم)
          بین مکالماتی که داشتم تقریباً اکثریت ساعت آنالوگ رو ترجیح میدن
          یا یک سری که اپل واچ خریدن چون ارزون تر از یه ساعت جذاب بوده
          شاید دو نفر از ۱۰ نفر بگن ساعت هوشمند بهتره (به شخصه که متنفرم)
          در مورد خودروی برقی هم همین طوره
          اکثر بنزین و هیبرید و پلاگین هیبرید رو ترجیح میدن
          یا خیلی مثلاً ادای روشن فکر هارو در بیارن بگن آره بابا تسلا بهترین خودروساز جهانه
          این از ایران
          دیگه بقیه کشور ها هم فکر نکنم خیلی دور باشه ؟ هست؟

          موافقم 4
          مخالفم 1
  11. حسن

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    میزان الودگیش را نمیشه با حدس و گمان گفت اگه تحقیق کنن که مثلا برای بدست اوردن این حجم برق چه مقدار سوخت مصرف میکنن میشه در موردش نظر داد
    اما در کل به نظر من هم بهترین نوع خودرو برای اسفالت شهری و بین شهری هیبریده این بزرگوار کاملا هماهنگه داره درست میگه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  12. شایکل موماخر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بیشتر عزیزانی که به حرفهای حق آقای تویودا ایراد گرفتن، یا ماشین چینی دارن یا دوست دارن داشته باشن، بهر روی، چینوفیل هستن…بگذریم.استهلاک وحشتناک لاستیک در برقیها بخاطر گشتاور آنی و حداکثری خودش اصلی‌ترین منبع آلودگی هست.بازیافت باتریها هنوز به اوج نرسیده چون اکثرا به ماکسیمم سیکل شارژ دشارژ۱۳۰۰ـ۱۵۰۰ (تو بهترین حالت ) مرتبه ای نرسیدن. بزار یهو همه با هم تو یه مدت کوتاه مثلا چند ماهه نیاز به تعویض باتری پیدا کنن اونوقت میفهمید،مغز متفکر خودروی دنیا(تویودا) چرا اونوقت چند ده بار اینرو مطرح کرد. الان هنوز داغید. تله ایلان ماسک مجعول الهویه (بله،مجعول نه مجهول، چون …… برید خودتون تحقیق کنید)برای چینیا……. منتظر بمونید و تماشا کنید. پدال جان، میخوام کمی شوخی کنم، لطفاً اجازه نشر بدید: تویودا با زبان دیپلماتیک گفته: کمتر دَم از انرژی پاک بزن، زانو بزن یکم برام….. گریه کن 😂😂😂

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا