تویوتا

توقف فروش سه محصول تویوتا به خاطر تست‌های تصادف غیراستاندارد

رسوایی بی‌نظمی‌های رخ داده در تست‌های تصادف تویوتا و دایهاتسو ادامه دارد و این خودروساز ژاپنی فروش سه محصول خود را متوقف کرده است.


پس از آنکه خبر مربوط به عدم پاس کردن استانداردهای دولتی هزاران خودروی فروخته شده تویوتا به خریداران اعلام شد، رسانه‌ها هم‌اکنون خبر از شناسایی هفت خودروی جدید با این مشکلات می‌دهند. بررسی‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد اما در حال حاضر خودروهای یاریس کراس، کرولا آکسیو و کرولا فیلدر با دستور توقف فروش مواجه شده‌اند. تویوتا کنفرانسی خبری از توضیح مشکلات این خودروها برگزار کرده است. آکیو تویودا رئیس شرکت می‌گوید به وزارت زیرساخت، حمل‌ونقل و گردشگری ژاپن اطلاعات لازم درباره چگونگی استفاده از روش‌های تستی که با استانداردها تفاوت داشته‌اند را گزارش داده است. گفته می‌شود داده‌های ناکافی در تست‌های حفاظت از سرنشینان و عابران پیاده این سه خودرو کشف شده و همچنین خطاهایی نیز در تست‌های تصادف و دیگر روش‌های تست چهار خودروی قبلی وجود داشته است. این چهار خودرو که دیگر تولید نمی‌شوند نسل قبلی کراون سدان، مینی ون‌های آیسیس و سینتا و چهارمین نسل کراس اور لوکس لکسوس RX هستند.

شینجی میاموتو یکی از مدیران ارشد تویوتا در این کنفرانس خبری به جزئیات بیشتری از عدم رعایت استانداردهای تست‌های تصادف اشاره داشته است. تویوتا از داده‌های تست جرقه تایمر ایربگ برای تأییدیه استفاده در خودروهای کراون و آیسیس استفاده کرده است. روش جرقه تایمر برای ایجاد شرایط برخورد شدیدتر در مقایسه با تست‌های تائید شده بکار می‌رود. این کمپانی برای کرولا نیز از داده‌های مربوط به تست‌های شدیدتر استفاده کرده تا میزان آسیب‌های وارده به سر سرنشینان را بررسی نماید.

بر اساس استانداردها، زاویه برخورد با ۵۰ درجه باشد درحالی‌که تویوتا تست‌ها را با زاویه ۶۵ درجه انجام داده است. باید دانست خودروهای آکسیو سدان و فیلدر استیشن بر اساس نسل قبلی کرولا شکل گرفته‌اند و همچنان به عنوان محصولات سازمانی در ژاپن قابل خریداری هستند. یکی دیگر از مشکلات تست‌ها به بررسی آسیب وارده به سر و پاهای سرنشینان در تصادف مربوط می‌شود. در واقع تویوتا از داده‌های اشتباه برای تست‌های خود استفاده کرده است. این خودروساز ژاپنی در زمان تست تصادف برخورد از عقب کراون و سینتا از مانع متحرکی استفاده کرده که سنگین‌تر از استانداردها بوده است. به همین خاطر ژاپنی‌ها برای دریافت تأییدیه داده‌های مربوط به شرایط برخورد شدیدتر را ثبت کرده‌اند.

همچنین تویوتا در زمان تست تصادف یاریس کراس تغییرات قوانین را نادیده گرفته است. یکی از تست‌ها برای بررسی آسیب ناشی از حرکت وسایل موجود در صندوق‌عقب انجام می‌شود. بر اساس قوانین جدید باید از وسایل مشخصی استفاده شود اما تویوتا تست‌ها را بر اساس روش‌های قبلی انجام داده است. نهایتاً باید به لکسوس RX و تست قدرت پیشرانه اشاره کنیم که باید در حالت توقف انجام شود و سپس خودروساز مشکلات را بررسی نموده و اصلاحات ضروری را اعمال نماید اما تویوتا اذعان می‌کند سیستم کنترل پیشرانه را به گونه‌ای تنظیم کرده که به قدرت مدنظر دست یابد. این تست سپس از نو انجام شده تا تأییدیه را به دست آورد. تویوتا به مالکان خودروهای تحت تأثیر این مشکلات اطمینان داده هیچ مشکل عملکردی که باعث نقض قوانین و مقررات شود وجود ندارد و به همین خاطر نیازی به عدم استفاده از خودروها نیست. البته همان‌طور که گفته شد فرایند فروش کرولا آکسیو، کرولا فیلدر و یاریس کراس به مشتریان به‌صورت موقتی متوقف شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ناخدا

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (330 ديدگاه)

    در متن مقاله هم نوشته شده که تویوتا تست‌ها رو بر اساس روش‌های قبلی انجام داده نه روش جدید و این دال بر مشکل دار بودن این سه محصول نیست چون به هر حال تستها موفق بوده

    موافقم 11
    مخالفم 16
    1. ناخدا

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (330 ديدگاه)

      مطمئن باشید که این سه محصول با تستهایی که طبق قوانین جدید هستن هم موفق خواهد شد

      موافقم 13
      مخالفم 13
    2. پیام

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1911 ديدگاه)

      اگه هیوندای یه محصولش اونم بعد هز سال ها متوقف میشه، تویوتا سه محصول! بعد متن رو ببین!

      رسوایی بی‌نظمی‌های رخ داده در تست‌های تصادف تویوتا و دایهاتسو ادامه دارد و این خودروساز ژاپنی فروش سه محصول خود را متوقف کرده است.

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 معلومه باید در مورد رنگ هیوندای بیخودی خبرسازی بشه

      موافقم 8
      مخالفم 18
      1. amir

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2627 ديدگاه)

        متاسفانه پدال نگذاشت خوشحالی کنی با پست بعدی دمپایی اومد بر دهان🤣🤣🤣

        موافقم 9
        مخالفم 5
    3. ۰۰۹۸سامورایی

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (132 ديدگاه)

      به هر حال پیش میاد از این مشکلات و شکست ها برای شرکت ها اشتباهات خیلی هم بد نیستن به شرط اینکه حلش کنند
      اقای احمد زاده درمورد فراخوان جذید تویوتا اطلاعی دارید؟
      بیش از ۱۱۰۰۰۰ تویوتا توندرا و لکسوس LX و لکسوس جی ایکس با موتور V6 جدید تویوتا مشکل یاتاقان زدن پیدا کردند بعد از بررسی ها ایراد مشخص شده که مشکل خرابی موتور تویوتا در فرایند تولید موتور ها بوده و باعث عدم اطمینان از کارایی محصول شده.
      فکر کنم موتور V35A باشه این موتور هم قبلا مشکلاتی داشت مشکلات کیفی داشت البته بدلیل توربو بودن این مشکلات پیش میاد
      چند پست در این مورد هم در پیج اینستایی cars_ihave_driven@ دیدم
      https://www.instagram.com/cars_ihave_driven
      اگه این خبر درسته بزارید یا اطلاعت بیشتری داشتید دریغ نکنید با تشکر.

      موافقم 10
      مخالفم 4
    4. ناخدا

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (330 ديدگاه)

      در حال حاضر کره ای فنها 3 تا آرزو در مورد خودروهای کره ای دارن :

      1. دیگه یاتاقان نزنن
      2 . دیگه فراخوان ندن و آتش نگیرن
      3 . عمو مایک بره دادگاه و شکایتش رو بر علیه جنسیس پس بگیره

      🤪🤪🤪

      موافقم 15
      مخالفم 9
    5. Car love

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (597 ديدگاه)

      ای وااااای رسوایی جدید 😂😂😂تستای خودشونم پاس نکردن و فروختن 😂

      موافقم 8
      مخالفم 12
  2. میتر

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    تویوتا کارش درسته .

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. FY

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (264 ديدگاه)

      حالا اگه یه برند چینی بود ، آبروش رو تو دنیا می بردین😁😁😁

      موافقم 7
      مخالفم 14
      1. Roham

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (751 ديدگاه)

        برند چینی زیر بار اشتباهش نرفت
        تویوتا به خاطر خطای کارش، خط تولید سه مدلش رو تعطیل کرده!
        تفاوت رو ببین …
        این رو بهش میگن مسئولیت پذیری

        موافقم 12
        مخالفم 2
      2. مرتضی نیکسرد

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        مگه آبرویی هم دارن که بخواد بره؟😂

        موافقم 12
        مخالفم 2
    2. کیان

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1450 ديدگاه)

      با توجه به توضیحات شرایط تست سخت گیرانه تر از چیزی بوده که باید باشه، و …
      نه تنها کارش درسته بلکه یه پله بالاتر از درست بودنه

      موافقم 11
      مخالفم 4
  3. کرگدن باواریا

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (638 ديدگاه)

    چقدر خوب و دقیق عمل میکنن تا اطمینان حاصل نکردن محصول رو روانه بازار نمیکنن این سیستم رو ژاپنی ها از کودکی دوران مدرسه یاد میگیرن نتیجشم میشه همین ؛ آفرین 👏

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. Dariush

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (123 ديدگاه)

      روانه بازار نمیکنن
      روانه کردن ظاهراً
      وقتی متعصب باشی…
      دولت جلوشو گرفته نه تویوتا

      موافقم 3
      مخالفم 7
  4. Taha Ayoobi

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2093 ديدگاه)

    این که بد نبود، میگه این محصولات رو توی تست شدید تر قرار داده.

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. ناخدا

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (330 ديدگاه)

      آفرین 👏👏

      موافقم 9
      مخالفم 3
  5. amirboss

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (438 ديدگاه)

    وقتی از یه پلت فرم قدیمی که به اصطلاح بروز شده چند خودرو تو سگمنت های مختلف مونتاژ بشه وضعیت از این بهتر نمیشه.

    موافقم 4
    مخالفم 7
  6. Killer

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (508 ديدگاه)

    چه آبروریزی :))))

    موافقم 2
    مخالفم 11
  7. ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4253 ديدگاه)

    هنوز کوییک تو ایران فروش می‌ره….

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. علی جردن

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1389 ديدگاه)

    احترام به مشتری (خریدار)

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. Dariush

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (123 ديدگاه)

      بابا شماها تعصب داره نابودتون می‌کنه
      کدوم احترام به مشتری!؟
      بابا دولت جلو شونو گرفته
      تویوتا اگه احترام میزاشت دروغ نمی‌گفت
      تمام شرکتها از آمریکا ژاپن کره آلمان ایتالیا فرانسه هیچ اهمیتی به مشتری نمی‌دن اگر هم محصول و آپدیت میکنن تو هر سال بخاطر اینه که رقابت زیاده و مملکتها قانون دارن و برا فروش چاره ای ندارن اگه رقابت نبود اگه قانون نبود اونا هم الان مثل ایران خودرو و سایپا بودن

      موافقم 2
      مخالفم 9
      1. علی جردن

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1389 ديدگاه)

        قانون کشورهای جهان اول بر پایه احترام به خریدار تنظیم مبشه وگرنه کل دنیا میدونه خودروهای تولید سایپا و ایرانخودرو نا ایمن ترین در سطح جهان هستند اما قانون اینجا خریدارو فراموش کرده و از مافیا حمایت میکنم
        متشکرم

        موافقم 7
        مخالفم 0
  9. Kurosh33

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (120 ديدگاه)

    هیچ کس کره ای فن نیست فقط نسبتا به قیمتی که میدی خودروی با کیفیتی میگیری.

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. کرگدن باواریا

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (638 ديدگاه)

      باکیفیت ؟؟ کره ؟؟؟؟؟ 😆

      موافقم 6
      مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا