تویوتا سوپرا با پیشرانه دیزلی کامینز، تانکی پرفورمنس با سیستم تعلیق بادی!

دوشنبه 22 آذر 1400 - 12:30
مطالعه 3 دقیقه
Toyota-Supra-1
2JZ! این سه حرف مشهور در قلب هزاران هزار طرفدار تویوتا سوپرا جای دارد. پیشرانه 6 سیلندر خطی دهه 90 میلادی تویوتا احتمالاً یکی از بهترین...
تبلیغات

2JZ! این سه حرف مشهور در قلب هزاران هزار طرفدار تویوتا سوپرا جای دارد. پیشرانه 6 سیلندر خطی دهه 90 میلادی تویوتا احتمالاً یکی از بهترین نیروگاه‌های آهنین تاریخ این برند بوده و تاکنون نیز چندین بار شاهد تعویض پیشرانه استاندارد سوپرای مدرن با همین پیشرانه 2JZ بوده‌ایم؛ اما این بار می‌خواهیم شما را با موضوعی کاملاً عجیب روبرو کنیم و شاید طرفداران سوپرا از دیدن آن ناراحت شوند!

در طول این چند سالی که اخبار خودرویی را منتشر می‌کنیم شاهد تعویض پیشرانه‌های زیادی بوده‌ایم اما فکر نمی‌کنیم چیزی شبیه این وجود داشته باشد. آنچه می‌بینید یک دستگاه تویوتا سوپرا نسل چهارم بسیار دگرگون شده است که از پیشرانه کامینز دیزلی متعلق به تانک‌ها استفاده می‌کند! بله درست خواندید!

ایده اصلی احتمالاً تولید یک خودروی ماجراجویی شکل گرفته بر اساس سوپرا بوده است. این خودرو به لطف رینگ و لاستیک‌های بزرگ و آفرود ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و قوس‌های چرخ بزرگش نیز بر این موضوع تأکید دارند. همچنین روف راک و میله یدک کشی نیز دیده می‌شوند. کل بدنه نیز به رنگ مشکی مات درآمده تا با ذات خودرو هماهنگی کاملی داشته باشد.

متأسفانه ما چیز زیادی درباره مشخصات پیشرانه این خودروی عجیب‌وغریب نمی‌دانیم اما به راحتی می‌توانید توربوی بزرگی را که از کاپوت بیرون زده ببینید. همچنین صدای پیشرانه 6 سیلندر دیزلی کامینز نیز به گوش می‌رسد که شبیه صدای تانک است. یکی از سورپرایزهای این سوپرا استفاده از سیستم تعلیق بادی است که باعث می‌شود خودرو در حالت عادی ارتفاع پایین‌تری نسبت به حالت آفرود داشته باشد.

در کل این یکی از شگفت‌انگیزترین و منحصربه‌فردترین پروژه‌های خودرویی چند سال اخیر محسوب می‌شود. قطعاً همه افراد این سوپرا را دوست نخواهند داشت اما برای افرادی که ایده‌های خاص را دوست دارند این سوپرا احتمالاً گزینه بسیار جذابی خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.