تویوتا سوپرا با پیشرانه 10 سیلندر، سلطانِ دریفت!

یک‌شنبه 23 آبان 1400 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
toyota-supra-drift-car 1
در 18 ماه گذشته یکی از اساتید دریفت با نام رایان تورک به همراه تیمش مشغول تولید یکی از دیوانه‌وارترین خودروهای دریفت تاریخ بوده‌اند. هم‌اکنون این...
تبلیغات

در 18 ماه گذشته یکی از اساتید دریفت با نام رایان تورک به همراه تیمش مشغول تولید یکی از دیوانه‌وارترین خودروهای دریفت تاریخ بوده‌اند. هم‌اکنون این پروژه کامل شده و ما نیز آن را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

تورک با تولید خودروهای دریفت شاخص بیگانه نبوده و مالک یک تویوتا GT 86 مجهز به پیشرانه 8 سیلندر 4.5 لیتری فراری 458 ایتالیا نیز می‌باشد. او برای جدیدترین پروژه خود خواهان پیشرانه‌ای خاص‌تر بوده و به همین خاطر نیروگاه 10 سیلندر برگرفته از فرمول 1 را برگزیده است.

این پیشرانه با نام GV4 V10 شناخته می‌شود و حجم 4 لیتری داشته و به‌صورت تنفس طبیعی عمل می‌کند. نیروگاه یاد شده در برخی خودروهای حاضر در مسابقات جهانی ریسینگ اسپورت اواخر دهه 90 میلادی بکار رفته بود. کمپانی Judd بیش از سه دهه است که در حال ساخت این پیشرانه بوده و برخی از این V10 ها در فرمول 1 بکار رفته‌اند. این نیروگاه آهنین تنها 145 کیلوگرم وزن داشته و تا 11 هزار دور نیز غرض می‌کند. قدرت 730 اسب بخاری و بازسازی کلی در هر 3200 کیلومتر جزو مشخصات شاخص این پیشرانه است.

اما تغییرات این تویوتا سوپرا تنها به پیشرانه آن خلاصه نمی‌شود. تمامی پانل‌های بدنه استاندارد جدا شده و بجای آن قطعات فیبر کربنی سبک‌وزن نصب‌ شده‌اند. فاصله بین چرخ های روبرویی نیز بیشتر شده و سیستم‌های تعلیق و فرمان نیز کاملاً ارتقا یافته‌اند. همکار پیشرانه V10 نیز یک گیربکس سکونشئال هولینگر است که نیرو را به چرخ های عقب می‌رساند.

در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم اولین استارت پیشرانه را ببینیم که صدای دیوانه‌واری تولید می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.