مشکل سیستم چهار چرخ محرک تویوتا تاکوما پس از کارکرد 5000 کیلومتر!

یک‌شنبه 20 اسفند 1402 - 07:30
مطالعه 4 دقیقه
tfl-s-2024-toyota-tacoma-confirmed-to-have-suffered-front-differential-add-failure_18
یکی از مالکان تویوتا تاکوما 2024 که در یوتیوب نیز کانالی خودرویی را اداره می‌کند با مشکل سیستم چهار چرخ محرک در این وانت پیکاپ جدید مواجه شده است.
تبلیغات

رومن میکا و آندره اسمیرنف در فوریه سال جاری میلادی تویوتا تاکوما 2024 خود را از کارخانه تحویل گرفته‌اند. آن‌ها کمتر از یک ماه بعد و درحالی‌که مسیری خارج از جاده با دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد را طی می‌کردند صدایی عجیب را از خودرو شنیدند. پس از بررسی بیشتر مشخص شد این صدا به خرابی سیستم چهار چرخ محرک مربوط می‌شود که باعث شده تاکوما نتواند نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو برساند.

این وانت ژاپنی که از رنگ جذاب آبی برخوردار است تنها پس از کارکرد 5700 کیلومتری با مشکل سیستم چهار چرخ محرک مواجه شده است. رومن و آندره می‌گویند پس از خرابی موردبحث هیچ‌گونه نشتی یا وضعیت غیرعادی در زیر خودرو وجود نداشته و همچنین چراغ‌های هشدار مربوط با این سیستم چهار چرخ محرک نیز روشن نشده است. آن‌ها همچنین تائید می‌کنند شفت متصل کننده جعبه انتقال به دیفرانسیل جلو نیز هیچ مشکلی ندارد.

البته پس از بروز این مشکل رومن توانسته خودرو را به نمایندگی ببرد. آن‌ها پس از بررسی وانت تویوتا تست‌های خود روی دستگاه را شروع می‌کنند تا مطمئن شوند جعبه انتقال در حال اتصال با شفت جلوست. یکی از اعضای کانال TFL در یوتیوب که همکار رومن و آندره است با همکاران خود درباره مشکل مرتبط با دیفرانسیل جلوی تاکوما هم‌نظر است. تکنسین‌های تویوتا پس از تست‌ها نمی‌توانند مشکل دقیق دیفرانسیل را پیدا کنند اما شلدون براون مهندس ارشد تاکوما پس از بررسی این خودرو تایید می‌کند که یکی از قطعات داخل دیفرانسیل از کار افتاده است.

این قطعه در داخل سیستمی با نام ADD قرار دارد. شلدون می‌گوید قطعه‌ای در سیستم دیفرانسیل قطع شونده خودکار وجود دارد که در شرایط بسیار نامساعد از کار خواهد افتاد. در واقع خود تویوتا قطعه موردبحث را به گونه‌ای طراحی کرده که به‌صورت کنترل شده از کار بیفتد و باقی بخش‌های قوای محرکه و خط انتقال نیرو آسیب نبینند. البته مهندس تویوتا با رومن و آندره موافق است که این قطعه نباید در شرایط آفرودی که برای تاکوما TRD آفرود تبلیغ شده از کار بیفتد. آندره می‌گوید حدود 20 مهندس در حال کار روی این مشکل بوده‌اند تا تشخیص دهند که آیا قطعه موردبحث باید از نو طراحی شود یا خیر. نهایتاً باید گفت این وانت ژاپنی پس از دو روز حضور در نمایندگی تعمیر شده است.

شاید با خود فکر کنید که حضور مهندس ارشد تاکوما در نمایندگی تویوتا چه ضرورتی داشته است. باید گفت چهارمین نسل تاکوما قرابت نزدیکی با تویوتا لندکروزر پرادو و همچنین لکسوس GX دارد. همچنین باید دانست نسخه به‌روز شده از 4 رانر در راه است و از پلتفرم GA-F مشابه لندکروزر پرادو و GX استفاده می‌کند. اگر شلدون و تیمش ریشه این مشکل را پیدا کرده و آن را قبل از عرضه اولین نسخه‌های 4 رانر 2025 به بازار رفع کنند، این برند مبلغ زیادی را صرفه‌جویی خواهد کرد. با توجه به اینکه مالکان توندرا نسل سوم مشکلات زیادی را در اولین سال تولید آن تجربه کرده‌اند، بنابراین درک اقدامات تویوتا درباره مشکلات نسل جدید این وانت پیکاپ راحت خواهد بود.

شبیه همان شهرتی که محصولات ولوو به خاطر ایمنی بالا دارند، خودروسازان ژاپنی نیز به دلیل تولید خودروهایی با قیمت مناسب و کیفیت و قابلیت اطمینان بسیار خوب شناخته شده‌اند. تویوتا و لکسوس هرساله بالاترین رتبه‌ها را در مطالعات قابلیت اطمینان کسب می‌کنند و به همین خاطر است که تویوتا هیچ‌گونه ریسکی را درباره مشکلات کیفیتی خودروهای خود انجام نمی‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.