تویوتا

مشکل سیستم چهار چرخ محرک تویوتا تاکوما پس از کارکرد 5000 کیلومتر!

یکی از مالکان تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ که در یوتیوب نیز کانالی خودرویی را اداره می‌کند با مشکل سیستم چهار چرخ محرک در این وانت پیکاپ جدید مواجه شده است.

رومن میکا و آندره اسمیرنف در فوریه سال جاری میلادی تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ خود را از کارخانه تحویل گرفته‌اند. آن‌ها کمتر از یک ماه بعد و درحالی‌که مسیری خارج از جاده با دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد را طی می‌کردند صدایی عجیب را از خودرو شنیدند. پس از بررسی بیشتر مشخص شد این صدا به خرابی سیستم چهار چرخ محرک مربوط می‌شود که باعث شده تاکوما نتواند نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو برساند.

این وانت ژاپنی که از رنگ جذاب آبی برخوردار است تنها پس از کارکرد ۵۷۰۰ کیلومتری با مشکل سیستم چهار چرخ محرک مواجه شده است. رومن و آندره می‌گویند پس از خرابی موردبحث هیچ‌گونه نشتی یا وضعیت غیرعادی در زیر خودرو وجود نداشته و همچنین چراغ‌های هشدار مربوط با این سیستم چهار چرخ محرک نیز روشن نشده است. آن‌ها همچنین تائید می‌کنند شفت متصل کننده جعبه انتقال به دیفرانسیل جلو نیز هیچ مشکلی ندارد.

البته پس از بروز این مشکل رومن توانسته خودرو را به نمایندگی ببرد. آن‌ها پس از بررسی وانت تویوتا تست‌های خود روی دستگاه را شروع می‌کنند تا مطمئن شوند جعبه انتقال در حال اتصال با شفت جلوست. یکی از اعضای کانال TFL در یوتیوب که همکار رومن و آندره است با همکاران خود درباره مشکل مرتبط با دیفرانسیل جلوی تاکوما هم‌نظر است. تکنسین‌های تویوتا پس از تست‌ها نمی‌توانند مشکل دقیق دیفرانسیل را پیدا کنند اما شلدون براون مهندس ارشد تاکوما پس از بررسی این خودرو تایید می‌کند که یکی از قطعات داخل دیفرانسیل از کار افتاده است.

این قطعه در داخل سیستمی با نام ADD قرار دارد. شلدون می‌گوید قطعه‌ای در سیستم دیفرانسیل قطع شونده خودکار وجود دارد که در شرایط بسیار نامساعد از کار خواهد افتاد. در واقع خود تویوتا قطعه موردبحث را به گونه‌ای طراحی کرده که به‌صورت کنترل شده از کار بیفتد و باقی بخش‌های قوای محرکه و خط انتقال نیرو آسیب نبینند. البته مهندس تویوتا با رومن و آندره موافق است که این قطعه نباید در شرایط آفرودی که برای تاکوما TRD آفرود تبلیغ شده از کار بیفتد. آندره می‌گوید حدود ۲۰ مهندس در حال کار روی این مشکل بوده‌اند تا تشخیص دهند که آیا قطعه موردبحث باید از نو طراحی شود یا خیر. نهایتاً باید گفت این وانت ژاپنی پس از دو روز حضور در نمایندگی تعمیر شده است.

شاید با خود فکر کنید که حضور مهندس ارشد تاکوما در نمایندگی تویوتا چه ضرورتی داشته است. باید گفت چهارمین نسل تاکوما قرابت نزدیکی با تویوتا لندکروزر پرادو و همچنین لکسوس GX دارد. همچنین باید دانست نسخه به‌روز شده از ۴ رانر در راه است و از پلتفرم GA-F مشابه لندکروزر پرادو و GX استفاده می‌کند. اگر شلدون و تیمش ریشه این مشکل را پیدا کرده و آن را قبل از عرضه اولین نسخه‌های ۴ رانر ۲۰۲۵ به بازار رفع کنند، این برند مبلغ زیادی را صرفه‌جویی خواهد کرد. با توجه به اینکه مالکان توندرا نسل سوم مشکلات زیادی را در اولین سال تولید آن تجربه کرده‌اند، بنابراین درک اقدامات تویوتا درباره مشکلات نسل جدید این وانت پیکاپ راحت خواهد بود.

شبیه همان شهرتی که محصولات ولوو به خاطر ایمنی بالا دارند، خودروسازان ژاپنی نیز به دلیل تولید خودروهایی با قیمت مناسب و کیفیت و قابلیت اطمینان بسیار خوب شناخته شده‌اند. تویوتا و لکسوس هرساله بالاترین رتبه‌ها را در مطالعات قابلیت اطمینان کسب می‌کنند و به همین خاطر است که تویوتا هیچ‌گونه ریسکی را درباره مشکلات کیفیتی خودروهای خود انجام نمی‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (232 ديدگاه)

    شبیه همان شهرتی که محصولات ولوو به خاطر ایمنی بالا دارند، خودروسازان ژاپنی نیز به دلیل تولید خودروهایی با قیمت مناسب و کیفیت و قابلیت اطمینان بسیار خوب شناخته شده‌اند. تویوتا و لکسوس هرساله بالاترین رتبه‌ها را در مطالعات قابلیت اطمینان کسب می‌کنند و به همین خاطر است که تویوتا هیچ‌گونه ریسکی را درباره مشکلات کیفیتی خودروهای خود انجام نمی‌دهد.

    همین به اندازه کافی خیلی هارو میسوزونه که بیان هی g90 کنن
    آخه لامصب هر چیری هم با فروش جی ۹۰ مقایسه میکنن

    (احترام به عقاید خود و دیگران)

    موافقم 12
    مخالفم 7
    1. پیام

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1474 ديدگاه)

      فقط این فراخوان رو نداده بودن! صد رحمت به فراخوان های کره!!!

      موافقم 2
      مخالفم 15
      1. پیام

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1474 ديدگاه)

        یعنی هر بار امیر اومد یه چیزی در مورد برند ژاپنی گفتی، روز بعدش یه مشکل عجیبی درست شد 😂😂😂😂😂

        موافقم 5
        مخالفم 14
        1. amir

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2213 ديدگاه)

          بیا برو
          هیچ وقت یادم نمیره یه ماه فروش فروش کردی آخرشم لیست پرفروشا آمریکا اومد کره ای یه نمیانده بیشتر نداشت ژاپنی ها ۵ ۶ تا نماینده با افزایش فروش ۵۰ درصدی داشتن بعد همون روز افزایش ۱۰۰۰ درصدی سرقت خودروهای کره ای اومد
          به قدری ضربه سنگین بود حتی جرئت نکردی بیای ماست مالی کنی

          موافقم 12
          مخالفم 5
        2. جومونگ

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (196 ديدگاه)

          این همش یه مورده . فراگیر نیست که .فقط این بنده خدا مشکل داشته .
          مشکل اصلی اینه که مجرم باشی و کلاهبرداری کنی و دادگاه بیاد حق مشتریا رو از حلقومت بکشه بیرون :)

          موافقم 8
          مخالفم 5
        3. پیام

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1474 ديدگاه)

          اتفاقا همون رمانی که فروش فروش کردم، دو ماه بعدش هیوندای شد سوم! 😂😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 9
      2. amir

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2213 ديدگاه)

        فعلا هرچی زور میزنن تو دهه اخیر رکورد ۳.۳ ملیونی کره رو بشکنن نمیتونن ( الان مثل یه گوش مخملی میگی تاکاتا اون ماله خیلی وقت پیش بود الانو ببین) نمیتونن که نمیتونن چیه این کره
        به کره تعظیم کنید

        موافقم 7
        مخالفم 9
      3. حسین

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1084 ديدگاه)

        فقط این فراخوان رو نداده بودن؟ آخی بعد اون همه تحقیر چیوندا اومدی مثلا خودتو تخلیه کنی؟ فراخوانی در کار نیست چون فقط یه ماشین دچار مشکل شده 😁
        و این اتفاق هم در مورد بخشی از خودرو هست که چیوندا دانش ساختنش رو نداره. با این حال اگه فرض کنیم الا نبه جای تویوتا، چیوندا بود میدونی واکنشش چی بود؟ می گفت بهتون هدفون مخصوص میدیم که صدا رو نشنوین😂😂 همونطور که ایموبلایزر نمیذاره و میگه قفل فرمون میدیم

        موافقم 9
        مخالفم 6
    2. REZA

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      قطعاً کامیون های ولوو و ماشین آلات صنعتی و… اون که به دوام بالا کیفیت و قابلیت اطمینان و اعتماد بسیار بالا و خوب شناخته شدن مثل بقیه رقبای اروپایی یا آمریکایی خودش کلا اقتضای کاریشون هست و باید هم در هر صورت اینطور باشند و هستن کمپانی های مثل ولوو باید برای حفظ وجهه خودشون قطعاً باید همینطور باشن

      این برند هم چون این راه رو پیش گرفته انتظار ازش بالا میره
      به همین دلیل خبرهای اینچنینی ممکنه در موردش سرو صدا به پا کنه که البته طبیعیه.

      موافقم 14
      مخالفم 0
    3. net

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3102 ديدگاه)

      این ماشین سپر پلاستیکی اطراف گلگیر داره بد هست. زیر چراغ جلو دندانه کوچک داره و مسطح نیست بد شده. زیر چراغ جلو سپر باز شده بد هست اگر بسته بود بهتر میشد. چراغ عقب رنگش قرمز کم رنگ هست اگر چراغ عقب رنگش قرمز زرشکی بود مثل رنگ چراغ عقب هایلوکس قشنگتر میشد. رینگ اطرافش خط سفید داره و وسطش مشکی هست بد شده اگر کامل خاکستری بود قشنگتر میشد

      موافقم 4
      مخالفم 9
  2. Killer

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (454 ديدگاه)

    یعنی مرز های جانب داری رو رد کردین دیگه،پنج خط راجع به مشکل نوشتین پنجاه خط تعریف و تمجید!!
    اگه لینکای فراخوان میلیونی تویوتا رو پیدا نکردین هنوز(!!!) که خودم بزارم واستون اینجا اقای احمد زاده!
    یه برند امشب هزار تا فراخوان بده فردا صبح خبرشو کار میکنین بعد تویوتا تو یک هفته ٣ تا فراخوان داد شد ١/۵ میلیون انگار که نه انگار :))

    موافقم 5
    مخالفم 14
    1. جومونگ

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      تو چرا انقد حرص میخوری بابت فراخوان ؟
      مهم اون خبر کلاهبرداری و جرم هیوندای و کیا بود که منتشر شد .
      همین دیروز ، دوباره کیا استینگر و k900 فراخوان آتش سوزی خوردن . کسی چیزی گفت ؟
      هفته پیش هم النترا به دلیل مضحک قفل صندوق عقب بعد یکسال دوباره فراخوان خورد . کسی چیزی گفت ؟

      کاش پدال قابلیت گزارش رو تو کامنتا فعال کنه و مثلا هر کامنتی ۱۰ بار گزارش شد ، خود به خود حذف بشه .
      زومیت همچین قابلیتی داره فکر کنم

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. amir

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2213 ديدگاه)

        مشکل پیام و اکانتاش اینه که فقط بدی های ژاپنی ها و خوبی های کره ای ها رو میبینه و تسلا
        به جز اینا هیچی درباره خودرو نمیدونه
        بهش بگی لامبورگینی ماله کجاس میگه ماله آلمان پورشه رو میگه فرانسه بهش بگی اولین هایپرکار چی بود میگه پیکان دولوکس!!

        موافقم 13
        مخالفم 2
        1. jalopy

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (57 ديدگاه)

          اولین هایپر کار رو که بنظرم درست گفتیXD

          موافقم 4
          مخالفم 1
  3. ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (196 ديدگاه)

    اولش انتقاد آمیز شروع شد اما آخرش به این ختم شد که ژاپنیا دوام و کیفیت بالا دارن و براشون مشکلات مشتریا مهمه و ازین حرفا . آخرش نفهمیدم تبلیغ بود ، مشکل بود چی بود 😄
    ولی اولا یه مورد ایراد بین این همه ماشین و مدل چیز تعجب برانگیزی نیست و همه کمپانیا دارن ازین موارد . نکته ی خیلی جالب و آموزندش این بوده که ۲۰ تا مهندس رو میارن تا یه قطعه رو بررسی کنن که آیا از نو طراحی شه یا نه و حتی مهندس ارشد تاکوما رو هم میارن نمایندگی !
    مقایسه کنید با کره ای ها که غرامت بابت سرقت هم به زور دادگاه از حلقومشون کشیدن بیرون . وگرنه اونم نمیدادن .
    اینجاست که سطح خودروسازی ها از هم متمایز میشه و نشون میده چطور به کمپانی چندین ساله رتبه ۱ فروش جهانه .

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. Taha Ayoobi

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1076 ديدگاه)

    استثنا تو همه چی وجود داره

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. ارسلان

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    عالیه این ماشین…..
    با همین جنگولک بازی ها و یوتیوب بازی ها این ماشین و خریده ؟! من کامل نخوندم مقاله رو چون ارزش نداشت….بایدن ۱.۵ میلیون شغل اینطوری ایجاد کرده باشه که ج.ا ام تونسته !

    موافقم 2
    مخالفم 7
    1. net

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3102 ديدگاه)

      تویوتا باید نسخه لکسوس هایلوکس رو برای بازار امریکا و اروپا و استرالیا بسازد مثل رنجر و بنز x . تویوتا هایلوکس وانت نیمه لوکس هست و باید مدل لوکسش با آرم لکسوس بسازد برای بازار امریکای شمالی و اروپا و استرالیا

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. amir

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2213 ديدگاه)

        داداش نت
        والا تجربه نشون داده وانت لوکس خیلی موفق نمیشه دلیلشو واقعا به طور دقیق نمیدونم
        بنز ایکس کلاس رو بنز مجبور شد جمعش کنه پلت فرم نیسان ناوارو بود با قیمت عجیب
        لینکلن بلک وود موفق نشد یا کادیلاک ext یه نسل بیشتر نیومد
        اینجور چیزا خیلی پا نمیگیره

        موافقم 7
        مخالفم 2
  6. ممد ژانگولر

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3490 ديدگاه)

    تویوتاست دیگه بگیر نگیر داره .پیشامده پیش میاد .البته که تویوتا قدیسه ماشیناست و راجب مشکلاتش نباید صحبت کرد .

    موافقم 3
    مخالفم 13
  7. مجتبی .

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1151 ديدگاه)

    وقتی ساخته های خدا که ما باشیم هرکدوم ایراداتی داریم نباید ازساخته بنده هاش توقع بی ایراد بودن محض داشت اما برخورد شرکتها با این ایرادات مهمه که یکجا میری میگن خداروشکر کن گیربکس نترکیده یکجا کلی مهندس رو میارن پای کار تا ایراد رورفع کنن ودیگه تکرار نشه. هرچند درنهایت به نفع خودشون هم هست اما خاطر خریدار هم جمه که گارانتی واقعی برای خریدش هست.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. R@min

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    دبگه دوران ماشینای ساده تویوتا تموم شده ! هر چقدرم ماشین با کیفیت بسازی ازدحام سیستم های الکترونیکی دوام از بین می بره !

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. جومونگ

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (196 ديدگاه)

      همه همینن . باز تویوتا و لکسوس یکم اوضاعشون بهتره و تو این مقایسه های قابلیت اطمینان و … معمولا وضعشون خوبه

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        همه که همین نیستن هنوز پیکاپ های غیر هیبریدی فورد و جی ام قابلیت اطمینان بسیار بالایی دارن حتی همین نسل قبل تاکوما هم خیلی خر کار بود ولی این با چس مثقال موتور که زورشو از سیستم هیبریدی می کشه بیرون همینه، اتفاقا F150 هیبرید هم مشکلات شایعش همین مشکلات سیستم چهارچرخه که بخاطر پیچیدگی انتقال قدرت بوجود اومده !

        موافقم 1
        مخالفم 7
    2. amir

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2213 ديدگاه)

      بعد بنز و بیمر با یه خروار تکنولوژی آپشن ایراد برقی زیاد دارن خرده میگیرن بهشون
      بابا هرچی بام بیشتر برف بیشتر! وقتی آپشن تکنولوژیش بالا باشه خرابی و استهلاکم میبره بالا دیگه

      موافقم 6
      مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا