این کراساوور با دو باتری متفاوت و امکانات ایمنی متنوع عرضه میشود.
اوربن کروزر نام یکی از محصولات اقتصادی تویوتا است که نخستینبار در سال ۲۰۰۸ روانه بازار و در میانه راه خود، با یکی از مدلهای سوزوکی ترکیب شد. درحالیکه این خودرو هنوز هم با نام سوزوکی e ویتارا به دست مشتریان میرسد، تویوتا تصمیم گرفته تا نمونهای تازه از آن را معرفی کند که پیشاز سوزوکی، به تویوتا شباهت دارد.
این کراساوور هماندازه نیسان قشقایی که پیش از موفقیتهای زیادی را کسب نکرده بود، حال به یک شاسیبلند سایز کوچک خانوادگی برقی تبدیل شده است و امید دارد تا با تکیهبر فناوریهای تازه و ترندهای روز، به رقابت با نمونههای بالاردهتری چون ولوو EX30 بپردازد.
رقابت تویوتا در این بخش از بازار به کراساوور زیبای ولوو ختم نمیشود و ژاپنیها برای برتری در این بخش به تلاش بسیار بیشتری نیاز دارند؛ چراکه کیا EV3، هیوندای کنا برقی، اشکودا الروک، پژو e-2008 و فورد پومای جدید همه حرفی برای گفتن دارند.
این خودروی تازه همانند برادر تاتنیاش، سوزوکی e ویتارا، از پلتفرم مخصوص خودروهای برقی استفاده میکند و مانند آن، با دو باتری لیتیومیون فسفاتی ۴۹ و ۶۱ کیلوواتی عرضه میشود. هر چند خبری از مسافت قابلپیمایش اوربن کروزر نیست اما تویوتا اعلام کرده که نسخه ۴۹ کیلوواتی از ۱۴۳ اسب بخار قدرت و سیتسم دیفرانسیل جلو استفاده میکند؛ درحالیکه نسخه بزرگتر در دو نسخه ۱۷۴ و ۱۸۳ اسب بخار قدرت و سیستم دیفرانسیل و چهار چرخ محرک سود میبرد.
طراحی این خودرو با تکیهبر زبان طراحی اوربن کروزر کانسپت انجام شده است. چراغهای جلو، نزدیکی خانوادگی این مدل را با سایر محصولات تویوتا اثبات میکند و رینگهای ۱۸ یا ۱۹ اینچی آن بههمراه بخش پلاستیکی زیرین خودرو و سقف سیاهرنگ، تناقضی درخور را با بدنه اصلی ایجاد میکند. احتمالا شما هم در نگاه اول بهخاطر حجمپردازی غیرمعمول و نهچندان زیبای این خودرو تعجب کرده باشید اما در حقیقت، ابعاد این این کراساوور تنها کمی بزرگتر از تویوتا یاریس کراس اندازهگیری شده است.
استفاده از پلتفرم برقی جدید به تویوتا این امکان را داده تا ۱۴۰ میلیمتر فضا را به فاصله محوری آن اضافه کند و به اینترتیب، کابین راحتتری را برای سرنشینان اوربن کروزر فراهم کند. صندلیهای ردیف عقب، امکان جابهجایی را هم دارند تا سرنشینان بتوانند به فضای بیشتری دسترسی داشته باشند. بخش جلوی کابین شباهت زیادی به e ویتارا دارد؛ یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در مرکز و یک نمونه ۱۰.۲۵ اینچی روبهروی راننده قرار گرفته است تا اطلاعات مهم را در اختیار او بگذارد.
تمام مدلهای اوربن کروزر با پمپ حرارتی استاندارد عرضه میشوند تا عملکرد این خودرو در فصلهای سرد را تضمین کند. نسخههای عرضهشده در بازار انگلستان بهصورت استاندارد به سیستم بازخورد از برخورد، کروزکنترل تطبیقی، دوربین پارک ۳۶۰ درجه و سیستم نگهداری خودرو بین خطوط مجهز خواهند شد.
هر چند هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده اما تویوتا اعلام کرده که قصد دارد ۶ محصول دیگر را با استفاده از پلتفرم اوربن کروزر توسعه دهد و تا ۲۰۲۶ در بازار اروپا رونمایی کند. به این ترتیب اوربن کروزر و bZ4X تنها شروع کار این برند برای مردم قاره سبز محسوب میشوند. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا محصولات ارزانقیمت تویوتا به بازار ما هم راه پیدا خواهند کرد؟
hosen
۲۳ آذر ۱۴۰۳بیشتر یه هاچبکه تا شاسی بلند
طراحیشم چنگی به دل نمیزنه انگار یه ماشین چیپ و ارزون قیمته
نانو
۲۳ آذر ۱۴۰۳با اینکه تویوتا دوست دارم ولی این ماشینش زشته انگار کرونا کراس با تلمبه باد کردیش پشت ماشین هم شبیه اسپورتیج شده
net
۲۳ آذر ۱۴۰۳طراحی داخلی و بیرونی شبیه ماشین کیا شده
net
۲۳ آذر ۱۴۰۳شبیه کیا سلتوس . شبیه چراغ عقب کیا اسپورتیج ۲۰۲۴
رایان
۲۳ آذر ۱۴۰۳عقبش مال ویتارای برقی جدیده!😂😂
نمیدونم این قضیه ی خودروسازا چیه ماشینهای اخیر سیتروئن پژو رنو تویوتا سوزوکی نیسان تاتا لادا هوندا هیوندای کیا عجیب غریب باهم ارتباط دارن!!! درحالیکه باهم رقیب دیرینه هستند
net
۲۳ آذر ۱۴۰۳درسته چراغ عقبش و طراحی داخلی هم کپی سوزوکی ویتارا برقی هست. در طراحی داخلی و بیرونی از کیا و ویتارا برقی کپی کرده
MehdiTurbo
۲۳ آذر ۱۴۰۳پشتش شکل کیا اسپورتیج
داخلش طراحی دریچه کولر مربعی مانیتور کیلومتر و دکمه های فیزیکی دقیقا شکل کیا سورنتوعه و یه مدل دیگه کیا اسمش الان یادم نیست
عقبش با اسپورتیج به نظرم مو نمیزنه یه ذره گرافیک چراغش تغییر داده
https://syarah.com/en/cardetail/kia-sportage-used-216155
https://www.cardesignnews.com/attachment?storycode=40289&attype=P&atcode=279858
https://syarah.com/en/cardetail/kia-sportage-used-216155
جلوشم هوندا میزنه در کل اسپورتیج طراحی هماهنگ تری داری و تویوتا نمیدونم چرا اینجوری شده با این همه سابق داره از کره کپی میکنه و از چینیا الگو برداری میکنه تو این دوتا خودروی جدید معرفی شده اش البته
Souls
۲۳ آذر ۱۴۰۳قیافه و طراحی بیرونیش رو دوست دارم
ولی اصلا طراحی داخلیش رو نمیپسندم
میزان پیمایش خودرو هم مهم هست که امیدوارم خوب باشه
Ali
۲۳ آذر ۱۴۰۳طراحی داخلیش رو احتمالا داده ایرانخودرو
javad-bmw
۲۳ آذر ۱۴۰۳زشت و با کیفیت درست ترین تعریف برای این ماشینه
Inferno
۲۳ آذر ۱۴۰۳رقبای خوب و شناخته شده ای داره که ظاهر متناسب و امکانات بهتری ارائه میکنند . درسته ظاهر سلیقه ایه ، اما در مقایسه با رقبا قطعات پلاستیکی در نمای جانبی و سپرها تو ذوق میزنه و خوشایند نیست . من اگه امکان انتخاب داشتم رقباشو انتخاب میکردم مگر اینکه با قیمت قابل توجهی ارزون تر باشه
Sina_carshow
۲۳ آذر ۱۴۰۳مقایسه کنید مشخصات و طراحیش و خروجیش رو به تویوتایی که دیشب خبرش کار شد
اصن قابل قیاس نیستن شک ندارم قیمت این خودرو از تویوتا bz3x بالاترم هس