تویوتا کرولا هیدروژنی به خاطر آتش‌سوزی از مسابقات کنار کشید!

جمعه 26 اسفند 1401 - 07:30
مطالعه 2 دقیقه
20210918_01_ogp
تویوتا اعلام کرد کرولا هیدروژنی در افتتاحیه مسابقات سوپر تایکیو در پیست سوزوکا شرکت نخواهد کرد. دلیل این امر آتش‌سوزی خودرو در زمان تست‌ها بوده است.
تبلیغات

ژاپنی‌ها آماده می‌شدند تا با خودروی شماره 32 کرولا H2 کانسپت مجهز به قوای محرکه هیدروژن مایع در مسابقات حضور پیدا کنند اما ظاهراً اوضاع به گونه دیگری رقم خورده است. تویوتا دو فصل قبل با استفاده از قوای محرکه هیدروژن گازی در مسابقات حضور داشتند و این اولین باری بود که می‌خواستند از هیدروژن مایع در خودروی مسابقه‌ای خود استفاده کنند. ماه پیش بود که کرولا هیدروژنی برای اولین بار در تست سوپر تایکیو پیست فوجی ظاهر شد اما چند روز مانده به شروع مسابقات تویوتا اعلام کرد کرولا هیدروژنی در تست‌ها آسیب دیده و محفظه پیشرانه آن آتش گرفته است و به همین خاطر زمان کافی برای تعمیر خودرو وجود ندارد. به همین خاطر خودروی شماره 32 ژاپنی‌ها جای خود را به GR یاریس با پیشرانه بنزینی سنتی می‌دهد.

تویوتا می‌گوید آتش‌سوزی خودروی خود به خاطر نشتی لوله بوده و تأکید می‌کند تغییر سوخت از هیدروژن گازی به هیدروژن مایع علت مستقیم این حادثه نبوده است. ظاهراً لوله ارتباطی داخل خودرو به خاطر لرزش‌ها از جای خود درآمده و گرمای پیشرانه نیز باعث آتش گرفتن هیدروژن مایع شده است. نشتی موردبحث را یک حسگر ایمنی تشخیص داده است و پس از آن ارسال هیدروژن به پیشرانه متوقف شده و از گسترش آتش به سایر بخش‌های خودرو جلوگیری شده است.

تویوتا تست‌های کرولا مجهز به قوای محرکه هیدروژن مایع را از مهرماه سال پیش شروع کرد. این خودروساز گفت استفاده از هیدروژن مایع بجای نمونه گازی دارای مزیت‌هایی همچون ذخیره آسان‌تر و عدم نیاز به جایگاه‌های سوخت‌گیری بزرگ مشابه سال‌های قبل بوده است. همچنین با استفاده از هیدروژن مایع شعاع حرکتی نیز افزایش می‌یابد. البته به نظر می‌رسد چنین تصمیمی چالش‌های خاص خودش را داشته چراکه سوخت یاد شده باید در دمای منفی 253 درجه سانتی‌گراد ذخیره شود و همین موضوع مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.