تویوتا سلیکا 8 سیلندر 1973، فینالیست تور هات ویلز لجندز 2022
هات ویلز به دنبال پیدا کردن خودروی سفارشی بعدی بوده تا آن را به کاتالوگ خودروهای برگزیده خود اضافه کند. این کمپانی به ایستگاه جدید خود یعنی کانادا رسیده و برنده جدیدترین تور لجندز خود را تویوتا سلیکا 1973 اعلام کرده است. این خودروی به شدت ارتقا یافته با نام مستعار توکیو ترنس ای ام شناخته میشود.
کوین هوث این کوپه را در لیست کریگ در واشنگتن پیدا کرده و آن را به کانادا آورده است. او زمان مناسبی را صرف ارتقای سلیکا و شرکت در نمایشگاه SEMA سال 2019 را کرده ولی باید دانست این خودرو از نظر بصری تغییرات نسبتاً محدودی دارد. هوث چراغهای جلوی افترمارکتی، کیت بدنه شامل اسپلیتر، قوس چرخ ها و اسپویلر را به خودرو افزوده و گرافیک بدنه نیز جزو جذابیتهای خاص آن به شمار میرود. با نگاهی به کابین خواهید فهمید وضعیت خودرو استوک نیست. ترمزدستی هیدرولیکی ویلوود جزو موارد برجسته است که در نسخه استاندارد تویوتا سلیکا 1973 دیده نمیشود.
برجستهترین تغییرات در محفظه پیشرانه رخ دادهاند. پیشرانه 4 سیلندر استوک سلیکا جای خود را به نیروگاه 8 سیلندر 5.7 لیتری LS1 جنرال موتورز داده تا قدرت بیش از 500 اسب بخاری تولید کند. این همان پیشرانهای است که در محصولات متنوع شورولت و پونتیاک شامل پنجمین نسل کوروت و فایربرد ترنس ای ام بکار رفته هرچند در حالت استوک هرگز قدرت 500 اسبی نداشته است. نیروی تولیدی پیشرانه هم از طریق گیربکس دستی نیسان 370Z به چرخ های عقب میرسد. توکیو ترنس ای ام هوث پاییز امسال در نیمهنهایی مسابقات لجندز هات ویلز حضور خواهد یافت و در صورت پیروزی نهایی به فروش خواهد رفت. البته سلیکا رقابت راحتی نخواهد داشت زیرا از دیگر خودروهای حاضر در نیمهنهایی میتوان به دوج رت رود 1931 توربودیزل، فولکس واگن بیتل 1968 با پیشرانه 5 سیلندر توربوی ولوو و... اشاره کرد.