آموزش دریفت با خودروهای RWD و AWD توسط ب‌ام‌و

یک‌شنبه 2 آذر 1399 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
Drift RWD And AWD Cars
دریفت کردن در محیطی امن و کنترل شده می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. اگرچه دریفت کردن سریع‌ترین روش برای حضور در پیست نیست اما روشی عالی برای...

دریفت کردن در محیطی امن و کنترل شده می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. اگرچه دریفت کردن سریع‌ترین روش برای حضور در پیست نیست اما روشی عالی برای رساندن خودرو به محدودیت‌های خود می‌باشد. به همین خاطر ب‌ام‌و در کانال یوتیوب خود طریقه دریفت کردن با خودروهای دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک را به ما آموزش داده است.

از آنجایی که ب‌ام‌و M8 کامپتیشن می‌تواند از حالت سیستم چهار چرخ محرک به حالت دیفرانسیل عقب تغییر وضعیت دهد بنابراین گزینه‌ای عالی برای این نمایش است. استفان لندمن که مربی رانندگی است چگونگی رفتار خودرو در حالت دیفرانسیل عقب را نشان می‌دهد. او درعین‌حال سیستم کنترل پایداری دینامیک را نیز از مدار خارج کرده است.

شاید افراد حرفه‌ای طرز کار را بدانند اما فرایند دریفت اساساً به سه فاز تقسیم می‌شود: لغزش خودرو، کنترل بخش عقب و مانوری هیجان‌انگیز بدون برخورد با موانع. این فرایند شامل ایجاد توازنی مناسب بین استفاده از پدال گاز و فرمان بوده و بدون هرگونه تعجبی، از آنجایی که استفان یک مربی حرفه‌ای است بنابراین در دریفت کردن فوق‌العاده عمل می‌کند.

درست همانند بسیاری از خبرنگاران خودرویی که درباره احساس نسبتاً مبهم فرمان خودروهای ب‌ام‌و صحبت می‌کنند، لندمن فرمان را در حالت کامفورت قرار داده است. او مختصراً به انتخاب حالت اسپورت تر برای پیشرانه سخن گفته درحالی‌که سیستم تعلیق و فرمان را در حالت کامفورت قرار داده است.

پس از دریفتی زیبا در حالت دیفرانسیل عقب او حالت چهار چرخ محرک را انتخاب می‌کند که کمی درگیر کننده تر است. با انتقال نیرو به تمامی چرخ ها، دستورات راننده کاملاً متفاوت است. بجای اینکه فرمان در جهت مخالف پیچ چرخانه شود، سیستم چهار چرخ محرک نیازمند به‌کارگیری بیشتر فرمان برای حفظ توازن خودروست.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.