یک خودروی رالی چگونه استارت می‌خورد؟!

یک‌شنبه 14 مهر 1398 - 11:30
مطالعه 2 دقیقه
Hyundai i20 WRC 2017
اگر مختصر آشنایی‌ای با دنیای خودرو داشته باشید می‌دانید که روشن شدن خودروهای مسابقه‌ای در مقایسه با خودروهای عادی کاملاً متفاوت بوده و بسیار هم...
تبلیغات

اگر مختصر آشنایی‌ای با دنیای خودرو داشته باشید می‌دانید که روشن شدن خودروهای مسابقه‌ای در مقایسه با خودروهای عادی کاملاً متفاوت بوده و بسیار هم سخت است. هیوندای i20 WRC که در ویدئو هم مشاهده خواهید کرد از این قاعده مستثنا نیست.

البته پس از استارت زدن این خودرو تحت تأثیر عملکرد آن قرار خواهید گرفت زیرا شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن در یک چشم بر هم زدن ثبت می‌شود اما خب رسیدن به آن نقطه زمان می‌خواهد. یکی از نویسندگان تاپ گیر چگونگی استارت خوردن و لانچ این خودرو را نشان می‌دهد.

حتی پیش از استارت زدن هم راننده باید در صندلی مسابقه‌ای کربنی جای بگیرد و کمربندهای ایمنی چندنقطه‌ای را ببندد. البته زمانی که این کار صورت گرفت نمی‌توان به سادگی خودرو را استارت زد، پا را از روی کلاچ برداشت و حرکت نمود.

اول اینکه راننده باید دکمه‌ی استارت را فشار داده و نگه دارد و ترمزدستی هیدرولیکی را بکشد، سپس پدال گاز را نگه دارد و دستش را از روی دکمه استارت برداشته و سریعاً ترمزدستی و کلاچ را در یک زمان رها نماید. حتی پس از همه‌ی این کارها نیز باید کار را با ظرافت انجام دهید تا به شتاب بهینه برسید.

نویسنده‌ی تاپ گیر پس از لانچ سریع خود ایده‌هایی که دارد را تشریح می‌کند. i20 سریعاً شتاب گرفته و در یک چشم بر هم زدن ناپدید می‌شود. در ادامه نیز تصاویری بسیار آهسته از این خودروی رالی را می‌بینیم.

این تصاویر آهسته اجازه می‌دهند کیت بدنه‌ی آئرودینامیک هیوندای را تشخیص دهیم. حتماً با ما هم‌عقیده هستید که دیدن هاچبک هیوندای با آئرودینامیک متمایز حس خاصی دارد. اگر قبلاً با خودروهای رالی آشنایی زیادی نداشته‌اید قطعاً این ویدئو می‌تواند میزان دیوانه وار بودن آن‌ها را نشان دهد!

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.