تست عملکرد انژکتورهای سوخت در دور 10,000 پیشرانه را تماشا کنید!
در پدال ویدئوهای گوناگونی از عملکرد بخشهای گوناگون پیشرانه خودرو منتشر کردهایم اما هماکنون میخواهیم به عملکرد انژکتورهای سوخت در دورهای بسیار بالا نگاهی داشته باشیم.
ردلاین عموم خودروهای تولیدی امروزی از 8000 عبور نمیکند و اکثر آنها ردلاین حدود 7000 دور در دقیقه دارند؛ اما آیا میخواهید بدانید چه میزان سوخت برای ادامه عملکرد پیشرانه در دورهای بالایی همچون 10000 دور در دقیقه موردنیاز است؟ پس حتما تماشای ویدئوی زیر را از دست ندهید. کانال یوتیوب اتو تکنیک کلیپهای خودرویی زیادی را منتشر میکند اما ویدئوی تست انژکتورهای سوخت جذابیت های زیادی دارد. دستگاهی که در ویدئو خواهید دید توسط متخصصان تزریق سوخت ASNU تولید میشود و زمانی که هر هشت انژکتور نصب شوند میتوان عملکرد آنها در دورهای مختلف پیشرانه را مشاهده کرد. نتیجه کار نیز ویدئویی خواهد بود که اسپری شدن سوخت توسط انژکتورها را بهصورت کاملاً واضح و شفاف نشان میدهد.
این تست ابتدا با دوران 200 دور در دقیقه شروع میشود که بسیار پایینتر از دور آرام اکثر پیشرانههای بنزینی است. سپس دور پیشرانه به 2500 میرسد که در این بخش اکثر پیشرانهها شروع به ارائه گشتاور خود خواهند کرد. در مرحله بعد نوبت به تست انژکتورهای سوخت در دور 5000 میرسد که دیدن آن بسیار جذاب است. سپس دور پیشرانه دو برابر میشود تا به رقم قابلتوجه 10000 دور در دقیقه برسد. در این نقطه انژکتورها با سرعتی باورنکردنی اقدام به اسپری کردن سوخت میکنند و شاید هم در این نقطه کاملاً باز باشند تا حداکثر سوخت موردنیاز تأمین شود.
بخش پایانی کلیپ میزان سوخت اسپری شده را نشان میدهد که حتی در دورهای ملایم پیشرانه نیز زیاد به نظر میرسد. ما میزان سوخت مصرفی در دور 10000 پیشرانه را نمیبینیم اما میدانیم که جریان سوخت بسیار بالا چه شکلی خواهد بود. فقط کافی است یکی از سیلندرهای خودروی درگستر تاپ فیول را باز کرده و به بررسی میزان بنزینی بپردازید که با سوختن خود باعث تولید هزاران اسب بخار سرکش میشود! مصرف سوخت خودروهای اقتصادی را فراموش کنید! شاید زمانی که پشت فرمان خودروهای بنزینی با پیشرانههای حجیم مینشینید و تخت گاز حرکت میکنید متوجه میزان سوخت تبدیلی به اسب بخار، گرما و صدای تولیدی نشوید اما با دیدن این ویدئو حتماً ایده خوبی از آن به دست خواهید آورد.