آموزشچشم اندازمقالاتهفته نامه

بهترین ماشین ها برای دریفت در ایران؛ از جنسیس کوپه تا سری 3 و GT86

دریفت یکی از تکنیک‌های رانندگی پرطرفدار است و می‌خواهیم در این نوشتار بهترین ماشین ها برای این کار در ایران را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم پس همراه ما باشید.

یکی از رشته‌های پرطرفدار موتور اسپرت در دنیا دریفت است که هیجان زیادی دارد. اگرچه این کار بیشتر به‌صورت تفریحی دنبال می‌شود اما رانندگان حرفه‌ای در رشته مخصوص دریفت با خودرو شرکت می‌کنند و مسابقات خودروهای دریفت در تقویم زمانی خاصی برگزار می‌شود. در این نوشتار می‌خواهیم نگاهی به تکنیک دریفت و بهترین ماشین ها برای دریفت در ایران داشته باشیم.

دریفت زدن چیست؟

دریفت زدن یک تکنیک رانندگی است که خودرو تلاش می‌کند خودرو بیش فرمانی داشته باشد و این کار را با کاهش کشش خودرو و درعین‌حال حفظ کنترل آن و رانندگی در پیچ انجام دهد. این تکنیک رانندگی باعث لغزش بخش پشتی خودرو می‌شود و زاویه حرکتی خودرو به گونه‌ای تغییر می‌یابد که معمولاً چرخ های جلو در جهتی مخالف با جهت پیچ قرار می‌گیرند. برای مثال در زمانی که پیچ از نوع چپ‌گرد باشد چرخ ها در جهت راست قرار خواهند داشت و بالعکس. دریفت زدن معمولاً با درگیر کردن کلاچ صورت می‌گیرد به گونه‌ای که کلاچ سریعاً درگیر و غیر درگیر شده و هدف راننده تغییر وضعیت چسبندگی چرخ های عقب است. پس از این حالت بیش فرمان و تغییر جهت چرخ های جلو انجام می‌شود. البته نباید این تکنیک رانندگی را با دریفت چهار چرخ که در خودروهای مسابقه ای و موتور اسپرت دیده می‌شود اشتباه گرفت.

اولین بار در دهه ۷۰ میلادی و در کشور ژاپن بود که دریفت زدن محبوبیت زیادی یافت و سپس مسابقات مربوط به این رشته راه‌اندازی شد به گونه‌ای که رقبا از سراسر جهان در آن شرکت می‌کردند. نتیجه مسابقات نیز بر اساس سرعت، زاویه حرکت، جذابیت‌های بصری و… اعلام می‌شد. اگرچه باور عموم بر این است که ریشه دریفت زدن به ژاپن بازمی‌گردد اما این تکنیک رانندگی اولین بار در اروپا و قبل از سال ۱۹۵۰ بکار رفت. انزو فراری به عنوان یکی از شخصیت‌های مشهور دنیای خودرو از تازیو نوولاری راننده ایتالیایی به عنوان مخترع دریفت چهار چرخ نام برده است. بعدها سر استرلینگ موس راننده مشهور بریتانیایی تکنیک نوولاری را بهبود بخشید و با استفاده از پدال گاز و فرمان به استاد عبور از پیچ های فرمول یک تبدیل شد.

ویژگی‌های مهم خودروهای دریفت

خودروهای دریفت معمولاً وزن کمی داشته و از نوع کوپه‌ها و سدان های دیفرانسیل عقب هستند. این خودرو همچنین قدرت بالایی دارند بنابراین دریفت زدن با خودروهای دیفرانسیل جلو و کم‌توان اگر نگوییم غیرممکن، قطعا کار بسیار سختی خواهد بود. البته خودروهای چهار چرخ محرکی نیز هستند که به نمونه‌های دیفرانسیل عقب تبدیل شده‌اند تا در دریفت حضور پیدا کنند. از جمله این خودروها می‌توان به سوبارو WRX، تویوتا آونسیس، سایون tC و… اشاره کرد. قبلاً خودروهای چهار چرخ محرک نیز مجوز حضور در مسابقات دریفت را داشتند اما امروزه حضور آن‌ها در اکثر مسابقات ممنوع شده است.

خودروهای مخصوص دریفت بهبودهای فراوانی را در بخش‌های کلیدی از جمله قوای محرکه، دیفرانسیل لغزش محدود، گیربکس، کلاچ، ترمزها، سیستم تعلیق، فرمان، لاستیک‌ها و… تجربه می‌کنند تا بتوانند در مقابل فشارهای شدیدی که راننده به این بخش‌ها وارد می‌کند دوام بیاورند. البته واضح است که دریفت زدن با خودروهای استاندارد آسیب‌هایی را نیز در پی خواهد داشت. از آنجایی که بخش‌هایی همچون پیشرانه، چرخ ها و گیربکس تحت‌فشار شدیدی قرار می‌گیرند بنابراین طبیعی است که این بخش‌ها مشکلاتی همچون داغ کردن، استهلاک بالا و خرابی را داشته باشند.

بهترین ماشین ها برای دریفت در ایران

پس از مقدمه‌ای نسبتاً مفصل درباره دریفت و جنبه‌های گوناگون آن به بهترین ماشین ها برای دریفت در ایران می‌پردازیم. قبل از آنکه لیست خودروها را مرور نمایید باید گفت دریفت زدن در کل ورزشی هزینه‌بر و تخصصی بوده و واضح است که باید با آمادگی کامل در این رشته حضور یافت. همچنین از آنجایی که تقریباً تمامی خودروهای تولید داخل، محصولاتی رده خارج، کم‌توان و دیفرانسیل جلو هستند بنابراین امکان حضور آن‌ها در لیست ما وجود نخواهد داشت. برای دریفت می‌بایست خودرو از نوع دیفرانسیل عقب بوده و قدرت تولیدی پیشرانه نیز بالا باشد. به همین خاطر تمامی خودروهای حاضر در لیست را خودروهای خارجی و وارداتی تشکیل می‌دهند.

تویوتا ۸۶

یکی از خاص‌ترین خودروهای اسپرت کشورمان همین تویوتا ۸۶ یا GT86 است که به تعداد محدود در بازار حضور یافت و به لطف وجود نام تویوتا بر پیشانی آن سریعاً در دل خریداران جای گرفت. اگرچه از تویوتا ۸۶ به عنوان کوپه‌ای اسپرت نام برده می‌شود اما اصلی‌ترین انتقاد وارده به آن در بازارهای جهانی پیشرانه کم‌توان بوده است. البته سواری اسپرت و طراحی متفاوت جزو نقاط قوت این خودروی ژاپنی به شمار می‌روند. برای دریفت زدن با تویوتا ۸۶ نیازمند تغییرات فنی نسبتاً مفصلی در آن خواهید بود تا بتوانید یک هیولای جذاب را راهی پیچ‌ها بکنید. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری این خودرو ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب می‌فرستد.

هیوندای جنسیس کوپه

یکی از متفاوت‌ترین خودروهای معاصر هیوندای را می‌توان جنسیس کوپه دانست. این خودروی کره‌ای در غیاب خودروهای اسپرت و مطرح دنیا توانست خریداران زیادی را در کشورمان جذب کند. پیشرانه پرقدرت ۳.۸ لیتری، انتقال قدرت به چرخ های عقب، طراحی اسپرت و… باعث شده‌اند جنسیس کوپه گزینه‌ای مناسب برای دریفت زدن در کشورمان باشد. نیروگاه ۶ سیلندر تنفس طبیعی این خودرو ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز نیروی تولیدی را راهی چرخ های عقب می‌کند.

بی ام و سری ۳ نسل E30 و E36

سری ۳ جزو مهم‌ترین و محبوب‌ترین محصولات تاریخ بی ام و محسوب می‌شود برخی نسل‌های آن در کشورمان حضور دارند. خودروهای بی ام و به خاطر لذت رانندگی و سواری اسپرت شناخته می‌شوند و سری ۳ نیز از این قضیه مستثنا نیست. البته واضح است که برای دریفت زدن با این خودرو می‌بایست تغییرات فنی متنوعی در آن اعمال شود. شایان ذکر است نسل‌های جدیدتر سری ۳ نیز به‌صورت محدود در کشورمان حضور دارند هرچند فکر نمی‌کنیم کسی حاضر باشد با این خودروهای چند میلیاردی دریفت بزند!

بی ام و سری ۱ کوپه

این خودرو جزو ناشناخته‌ترین محصولات بی ام و در کشور ماست چراکه به‌صورت محدود در بازار حضور داشت. البته این خودرو به لطف انتقال نیرو به چرخ های عقب، هندلینگ خوب، سواری اسپرت و پیشرانه ۳ لیتری با ۲۱۸ اسب بخار قدرت می‌تواند یکی از گزینه‌های نسبتاً گران‌قیمت برای دریفت زدن در کشورمان باشد.

نیسان آلتیما

آلتیما دهه ۹۰ میلادی که با نام سفیرو نیز شناخته می‌شود یکی از گزینه‌های ایده آل برای تیونینگ و دریفت زدن در کشورمان بوده و بارها و بارها در مسابقات حضور یافته است. این خودروی ژاپنی با دو پیشرانه ۲ و ۲.۴ لیتری عرضه شد و به خاطر انتقال نیرو به چرخ های عقب، قدرت خوب پیشرانه در نسخه ۶ سیلندر و قیمت خرید نسبتاً معقول جزو محبوب‌ترین‌ها برای دریفت بوده است.

مرسدس بنز C کلاس

C کلاس نیز به عنوان رقیب سنتی سری ۳ می‌تواند در این لیست حضور داشته باشد هرچند قیمت بالاتری داشته و احتمال دریفت زدن با آن کمتر خواهد بود. برخی نسخه‌های C کلاس همچون C350 به لطف ساختار دیفرانسیل عقب، پیشرانه ۶ سیلندر با حدود ۲۷۰ اسب بخار قدرت و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک می‌توانند گزینه خوبی برای دریفت زدن باشند.

بهترین ماشین‌های ژاپنی برای دریفت

از آنجایی که ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در زمینه مسابقات دریفت بوده و این رشته محبوبیت زیادی در سرزمین آفتاب تابان دارد بنابراین طبیعی خواهد بود که خودروهای ژاپنی زیادی برای دریفت زدن آماده باشند. از جمله خودروهای ژاپنی شاخص در زمینه دریفت می‌توان به نیسان سیلویا، تویوتا سوپرا، مزدا RX-7، نیسان Z و GT-R و… اشاره کرد.

ماشین های دریفت در ایران

همان‌طور که گفته شد خودروهای داخلی در زمینه دریفت گزینه مناسبی نیستند چراکه نه نیروی تولیدی را به چرخ های عقب منتقل می‌کنند و نه پیشرانه‌ای قدرتمند دارند؛ اما در بین خودروهای وارداتی می‌توان به خودروهایی همچون هیوندای جنسیس، تویوتا ۸۶، بی ام و سری ۳ و… اشاره کرد که گزینه‌های خوبی برای دریفت خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    من اولین و آخرین دریفت عمر ام رو با پژو RD در زمین خیس انجام دادم که اونم آخر اش چون زیادی جو گیر شدم و احساس کن بلاک داشتم ماشین پوکید و رفت اوراقی.

    موافقم 142
    مخالفم 2
    1. mahdi-es17

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (565 ديدگاه)

      من اولین دیریفتم با مزدا 2000 بود عقبش هم بار کیسه سر راه 3.4 تا دیریفت زدم رسیدم خونه‌ی دیدم نصف کیسه ها نیستش همه ریخته بود توی خیابون تکت جمع کردمشون 😂🗿

      موافقم 81
      مخالفم 2
      1. کرگدن باواریا

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        مو آردی سوار مُرُم تانی بیا دریفت بزنیم

        موافقم 47
        مخالفم 2
    2. مِدی

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      آخ گفتی اون قدیما با روآ بابام دریفت میزدم خیلی جون نداشت ولی در حد یه دوربرگردان یا میدون کوچیک رو جواب میداد حس سوپرا بهم دست میداد

      موافقم 83
      مخالفم 1
    3. Behnood

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      مام با ۲۰۵ حال میکردیم🤤

      موافقم 51
      مخالفم 2
    4. فرهام نامداری

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      میدونم که عجیبه اما من اولین دریفتم رو با سوزوکی گرند ویتارای پدرم زدم! خیلی عجیب و غریب بود و نزدیک بود چپ کنم ولی خب روی ماسه زدم این حرکتو

      موافقم 27
      مخالفم 2
    5. Vr6

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (62 ديدگاه)

      با جنسیس کوپه هم دریفت نزنید من زدم قدیم خرج افتاد رو دستم اگه خواستید ریپلایم کنید بگم چی شد .

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. فرید

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (134 ديدگاه)

        چی شد؟

        موافقم 11
        مخالفم 0
        1. Vr6

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (62 ديدگاه)

          جنسیس کوپه 3.8 داشتم و چون توربوش کرده بودم اتفاقات خیلی بدی برای موتور افتاد مکانیکم گفت خوش بحالت موتور نترکید ، مشکلاتی از جمله خرابی دف و اینجور چیزاهم داشتم که یادم نمیاد ادامش رو ، چون بعدش ماشینو فروختم و این قضیه بر میگرده به کلی سال پیش .

          موافقم 9
          مخالفم 0
      2. دنیل

        ۱۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چی شد

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. viper2

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    تویوتا کریسیدا . نیسان التیما . جی تی ۸۶ و بی ام و e36 و بی ام و e46 . موتورم تا حد امکان فقط 2jz

    موافقم 58
    مخالفم 2
    1. شاهرخ

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (338 ديدگاه)

      توی مسابقات دریفت به ندرت 2jz استفاده میشه چون هم خیلی گرونه هم تیونینگش پر هزینه اس

      موافقم 54
      مخالفم 3
      1. viper2

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        پس چه موتوری استفاده میشه؟ مثلا s54 یا ls یا rb??

        موافقم 35
        مخالفم 0
        1. JaMsHiD

          ۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (725 ديدگاه)

          بیشتر تنفس طبیعی استفاده میشه یا سوپر شارژر که خرج کمتری داره و به ندرت آر بی و جی زد استفاده میشه . مثلا ۳uz یا LS1
          یه آگهی تو سایت دیدم تویوتا کریسیدا با موتور ال اس و تیونینگ دریفت
          یه کلیپ هم بود از آلتیما هشت سیلندر سوپر شارژر
          و خب منم بودم برای خرج کمتر همچین کاری میکردم

          موافقم 4
          مخالفم 0
  3. JDM سابق

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (368 ديدگاه)

    واسه دریفت یه دیفرانسیل LSD لازمه که سرعت بین دوتا پلوس رو یکسان نگه داره در این دفرانسیال ها پیچیدن سخته چون تغییر سرعت تو دف اعمال نمیشه.
    تو ایران که کمبود بودجه هست هرزگردی های دیفرانسیل رو به شفت جوش میدن تا سرعت یکسان بین دوتا چرخ دف اعمال بشه تا در پیچ ها دریفت تمیز از آب دربیاد
    موتور هم هرچی سبکتر باشه بهتر معمولاً 5.3 LM7. ال اس وان و 2jz gte استفاده میکنن چون دور پایین نیازمند گشتاور هست و وزن موتور هم باید کم باشه ال اس با بلوک آلمینیومی و گشتاور بخاطر حجم موتورش خوب جواب داده. ٢jz هم موتور خیلی خوبیه واسه اینکار هر سه این موتور ها تیون خور بالایی دارن

    موافقم 38
    مخالفم 1
  4. ARMAN سابق

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    من اگه بودم یه GT86 می گرفتم انجین سری LS یا 2jz یا 1jz روش سوار می کردم و تا 1000 اسب هم تیونش می کردم و بعدش عشق می کردم.
    راستی دوستان تو ایران یه کریسیدا هستش که روش موتور 1jz سوار کردن واقعا گاد شده بود

    موافقم 42
    مخالفم 1
    1. ARMAN سابق

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (453 ديدگاه)

      و کلا برای دریفت نمونه های ژاپنی رو بیشتر ترجیح میدم بالاخره ژاپن ابداع کننده دریفت بوده

      موافقم 48
      مخالفم 11
      1. کرگدن باواریا

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        شوخی میکنی دیگه؟؟🤐
        جی‌پان کجا دریفت رو ابدا کرد ؟ شاید منظورت دریفت توکیو هست :)))
        به هر حال رکورد گینس دریفت تو دست m5 g06 هست
        خود دریفت هم مستقیما به همین برند مرتبطه
        بیمر میخرن که دریفت بزنن ؛ هر مدلی که میخواد باشه حتی کراس اوور هاش! ( به جز سری ۷)

        موافقم 13
        مخالفم 66
        1. viper2

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          درسته ماشین های بی ام و به خاطر هندلینگ خوب برای دریفت زیاد استفاده میشن و انتخاب اول خیلی از دریفتر هاست اما کلا زیربندی و اکسل و قطعات افترمارکت و موتور ژاپنی هست کلا

          موافقم 39
          مخالفم 1
        2. ARMAN سابق

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (453 ديدگاه)

          من رکوردو چیکار دارم؟؟
          اشتب زدی داش
          تعصبی نکن بحثو

          موافقم 28
          مخالفم 2
        3. آقای همساده

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (100 ديدگاه)

          عرض درود و خوش آمد گویی به سهام دار بخش اعظم BMW برلیانس

          به پدال خوش اومدی
          شما کجا اینجا کجا

          موافقم 5
          مخالفم 0
  5. R@min

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1608 ديدگاه)

    جنسیس کوپه راه صافشو بره هنر کرده، دو تا ردلاین بچسبونه رفته به دیار باقی مگر اینکه موتورشو عوض کنن.

    موافقم 77
    مخالفم 10
  6. mahdi-es17

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    این سوال به وجود میاید که ایا دریفت زدن در ایران منطقی هستش؟

    موافقم 63
    مخالفم 6
  7. JDM سابق

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (368 ديدگاه)

    عکس کاور آدمو به وجد میاره 👌

    موافقم 33
    مخالفم 2
  8. Kamy

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (686 ديدگاه)

    هیچ لذتی نمیتونه جای دریفت زدن با یه ماشین ۶ یا ۸ سیلندرو بگیره ولی اینا این لذتو از ما گرفتن

    موافقم 66
    مخالفم 2
  9. علی جردن

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (935 ديدگاه)

    بهترین دریفت هارو پورشه ۷۱۸ اس ها می زنن تو کشور و روی دست ندارن اسم بی ام و M6 رو نیوردم چون مثل باکستر انبوه وارد نشدن توی مناطق آزاد هم حرف اول دریفت رو ماستانگ و کامارو ها می زنن

    موافقم 11
    مخالفم 31
    1. مهدی

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1583 ديدگاه)

      تو مناطق آزاد حرف اول دریفت رو کامارو و موستانگ میزنن؟ یادم نمیاد کسی با این ماشین ها غیر دونات کاری کرده باشه و ماشین های جالبی هم واسه دریفت نیستن

      موافقم 31
      مخالفم 16
      1. علی جردن

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (935 ديدگاه)

        مرسی. دقیقا منظور من از ماستانگ و کامارو دونات بود

        موافقم 20
        مخالفم 2
      2. مهیار

        ۴ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام داداش بوگاتی شما چی چه رنگیه واسه دریفت خوبه ؟

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. phonix

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      سبحان الله

      موافقم 19
      مخالفم 0
  10. من

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ممنون بابت کارکردن این مقاله

    لطفا به مرور لیست رو کاملتر کنید، مثل خودروهای قدیمیتر با قابلت تیون و یا خودروهای مناطق آزاد

    ممنون

    موافقم 14
    مخالفم 1
  11. blackwing

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (804 ديدگاه)

    فکر کنم سری ۳ ، جی‌تی۸۶ و آلتیما بهترین توی ایران باشن

    موافقم 24
    مخالفم 3
  12. Hadi

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (578 ديدگاه)

    روآ هم خوبه تو خاکی یادش بخیر با یه سر گاز و یخورده فرمون عقبش در میرفت…
    ولی اگه دف تویوتایی بندازی قوی تره

    موافقم 28
    مخالفم 0
  13. Genius

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1226 ديدگاه)

    تو ایران وقتی کارگر و کارمند و کلا حقوق ثابت جماعت نمی تونه لاستیک پراید و پژوش رو سال به سال تعویض کنه دریفت و عشق و حال سهم نورچشمیا و ۴درصدی هاس!

    موافقم 55
    مخالفم 1
  14. زیزیگولو

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4358 ديدگاه)

    اوضاع کشور به کجا رسیده🤦🤦🤦اونوقت پلیس دبی یه لامبورگینی آونتادور با شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیه ای خریده واسه تعقیب و گریزای با سرعت بالا که توجه رسانه ها رو هم به خودش جلب کرده

    موافقم 31
    مخالفم 3
  15. فرشاد

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (924 ديدگاه)

    دریفت رو دستGT86و بیمر نی

    موافقم 10
    مخالفم 4
  16. AMD

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چند سال پیش یه بار تو خیابون دیدم یه پیکان با سرعت سر پیچ یه دریفت تمیزی زد و رفت 🙂

    موافقم 26
    مخالفم 0
  17. reza

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    من دوساله معدن کار میکنم همیشه سر چنتا پیچ (جاده خاکی) وقتی تنها یا با دوستام بودم با مزدا دوکابین شرکت دریفت میزدم تا این که 6 ماه پیش فرمونو دیر برگردوندم و ماشین از دستم در رفت خوردم تو نوار نقاله 🤣 کیسه هوا ها باز شد و .. ، 14 تومن خرج گرفت پول یه ماه کارکردنم رفت 😂😂😂

    موافقم 16
    مخالفم 5
  18. Moh.86

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    به نظرتون خرید بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۰۵ با ۲۰۰ تا کارکرد منطقیه؟

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. آقای همساده

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      منطق رو قیمت تعیین میکنه

      موافقم 8
      مخالفم 0
  19. Speed-Hunter-007

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اکثر jdm ها اوستای این کارن

    موافقم 23
    مخالفم 1
  20. دکتر

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (336 ديدگاه)

    یه وانت هایلوکس تک کابین ۲/۷ داریم😂 با اون چند باری دریفت زدم ولی اخرش ازدستت در میره

    موافقم 10
    مخالفم 0
  21. BMW

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    وای بی ام و ها چی میگه قیافه فشون منو به وجد میاره چقدر جذاب و زیبا و آخ قلبم

    موافقم 10
    مخالفم 2
  22. ❤BMW❤

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1244 ديدگاه)

    یکی از گزینه های خوب دریفت توی ایران ، مزدا ۳۲۳ هستش بنظرم

    موافقم 7
    مخالفم 7
  23. Pourya

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    کسی که این ماشین ها رو داشته باشه اصلا تو رویا هاش هم به دریفت زدن با ماشینش رو مجسم نمی کنه با این قیمت نجومی ماشین

    موافقم 8
    مخالفم 0
  24. آقای همساده

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    آریون رو هم خوب میشد تهشو پیچیدند مخصوصا اسپورتاشو

    موافقم 8
    مخالفم 1
  25. ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من تو این گزینه هایی که هست بی ام و نسل ۳ e36 بهتره ول اگر واقعا میخوای ماشین برا دریفت بخری دوج و شورلت ها بهترن البته تو ایران نه منطقه آزاد ها

    موافقم 4
    مخالفم 1
  26. Saeed

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    واسه دریفت عربی ماشین ماشین کنید دوستان ♥️

    موافقم 2
    مخالفم 0
  27. مهیار

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پس پیکه چی با بیستا سر پیچ ۶۰ درجه پرواز می‌کنه واست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  28. JaMsHiD

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (725 ديدگاه)

    ماشین دریفت میخوای تو ایران که قطعاتش باشه ، کریسیدا .
    چون یه مدت تو ناوگان پلیس بوده صد در صد قطعات زیادی سفارش دادن و الان تو دست قطعه فروش ها هست . آلتیما و کریسیدا ارزون ترین خودرو ها برای خرید و تیونینگ هستش
    البته E36 هم نگم نامردیه واقعا از سلاطین دریفت تو ایرانه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  29. mild31

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کس کارش زندگیش ماشین مکانیکی شغلش برای اموزش دریفت باید با پژو اردی دف تویتا گیربکس دست چین شروع کنید اصولش یاد بگیرید و بدونید هیچ ماشین ایرانی تو دریفت ۲ تا فقط هیچ ماشین به گرد پای هیولا امریکای بیوک ۸ سیلندر با کاربرات وبر نمیرسه هیچ ماشین نمیتونه نزدیک نیسان التیما تیونگ شده برسه تمام

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا