تیونینگ
- بهترین خودرو برای رانندگی در سال ۲۰۲۵، جدال جذاب ۱۰ مدعی هیجانانگیز
- ایمنی؛ ستون اصلی مهندسی خودروهای فونیکس
- بهترین ساعت کار در تاکسی اینترنتی؛ نکات مهمی که رانندگان باید بدانند
- معرفی همه قطعات سیستم ترمز خودرو؛ از عملکرد تا نشانههای خرابی

- داستان سقوط سیتروئن؛ از تعلیق جادویی زانتیا تا خودروهای پلاستیکی
- قیمت روز خودروهای داخلی بازار ایران (4 دی 1404)
- خداحافظی با سنسور باد؛ میشلن لاستیکها را به هوش مصنوعی مجهز میکند
- پایان سلطنت آلمانها در چین؟ فروش هواوی ماکسترو بیشتر از بنز و بیامو!
- زمان انتخاب فرا رسیده است؛ خودرویی که به شهر جان بدهد، نه دود
- فورد اورست ترمور به خاورمیانه رسید، جدیترین رقیب تویوتا پرادو
یک تیونر جسور بنام ونوم کیت بدنهای برای رولزرویس داون طراحی کرده که کاملاً ظاهر این کانورتیبل اشرافی را متحول کرده است.
تصور کنید مرسدس C کلاس بهجای موتور V8، یک قلب تپندهٔ V12 توئین توربو با قدرتی بیشتر از فراری داشته باشد. این داستان برابوس بولیت است.
یک پیکاپ با قدرت ۱۵۵۰ اسب بخار که در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد شاید چیزی شبیه رؤیا باشد اما واقعیت دارد.
منصوری سکوت باشکوه اولین رولزرویس برقی را با بلندگوهای خارجی و صدای موتور ساختگی در هم شکسته و تزئینات طلایی را چاشنی کار خود کرده است.
منصوری، سلطان تیونینگهای پرزرقوبرق، این بار یک رولزرویس گوست ۷۲۰ اسب بخاری ساخته که بهطور عجیبی اثری از افراط در آن دیده نمیشود.
برابوس که معمولاً به تیونینگ خودروهای مرسدس میپردازد، این بار سراغ بنتلی کانتیننتال رفته و کوپهای مشکیپوش با ۹۰۰ اسب بخار قدرت خلق کرده است.
یک فیات ۱۲۶ زردرنگ و فراموششده در پارکینگ، حالا به یک هیولای خاکستری با موتور توربوشارژ ۱۰ هزار rpm بامو تبدیل شده است.
درحالیکه معمولاً پیکاپهای بزرگ آمریکایی را میبینیم که به ششچرخ تبدیل میشوند، حالا تویوتا تاندرا هم به این جمع پیوسته است.
تصور کنید یک دوج وایپر با قدرتی بیش از بوگاتی شیرون، هایپرکارهای میلیون دلاری را به سخره بگیرد. این رؤیا نیست؛ هیولایی ۲۱۰۰ اسب بخاری است.
برای کسانی که سوپراسپرت جدید لامبورگینی تمراریو را زیادی آرام میدانستند، یک تیونر آمریکایی پاسخی دندانشکن و بسیار خشن آماده کرده است.
منهارت با معرفی MHX6 700 WB، بامو X6 M را به یک هیولای ۷۳۰ اسب بخاری با کیت بدنهٔ عریض و تهاجمی فیبر کربنی تبدیل کرده است.
لارته دیزاین از کیت بدنه فیبر کربنی جدیدی برای مرسدس بنز GLS رونمایی کرده که ظاهر این شاسیبلند را تهاجمیتر میکند.
بامو با معرفی نسخهای ویژه با Z4 وداع میکند اما G پاور با یک تیونینگ ۵۰۰ اسب بخاری، خداحافظی شایستهتری برای این رودستر تدارک دیده است.
شرکت تیونینگ ABT با ارتقاء آئودی S5 جدید، قدرتی معادل RS5 نسل قبلی را با قیمتی بهمراتب ارزانتر ارائه کرده است.
شرکت تیونینگ وورستاینر از کیت بدنهٔ جدید CTR برای فراری ۴۵۸ رونمایی کرده است؛ یک بازآفرینی زیبا و آیرودینامیک که قیمتی شوکه کننده دارد.
نوویتک، با کیت بدنهٔ وایدبادی استسو، لامبورگینی اوروس SE هیبریدی را به هیولایی عضلانیتر و گرانتر تبدیل کرده است.
نوویتک با کیت تیونینگ، رینگهای خاص و کاهش ارتفاع، فراری پوروسانگوئه را به چیزی شبیه یک هایپرهاچبک تبدیل کرده است.
شرکت تیونینگ MTM، آئودی S3 را به یک هیولای ۴۸۰ اسب بخاری تبدیل کرده که حتی مرسدس AMG A45 S و آئودی RS3 را بهراحتی پشت سر میگذارد.
برابوس با معرفی دو نسخه کابریولت از G کلاس، قدرت ۸۰۰ اسب بخاری و قیمتی بیش از یک میلیون دلار را برای ثروتمندان خواهان خودنمایی به ارمغان آورده است.
برابوس با معرفی پکیج ۷۰۰، مرسدس AMG E53 هیبریدی را به یک هیولای ۷۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده که حتی E63 افسانهای را به چالش میکشد.
