الزامات ایمنی جدید اتحادیه اروپا برای خودروها

چهارشنبه 15 فروردین 1397 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
bmw-m2-crash-after-car-meet
چند روز دیگر قانون جدید اتحادیه اروپا درباره خودروها اجرایی خواهد شد به این معنی که تمامی خودروهای جدید باید در زمان وقوع تصادف بتوانند با...
تبلیغات

چند روز دیگر قانون جدید اتحادیه اروپا درباره خودروها اجرایی خواهد شد به این معنی که تمامی خودروهای جدید باید در زمان وقوع تصادف بتوانند با سرویس‌های اضطراری تماس حاصل نمایند.

از دو روز قبل باید تمامی خودروسازان سیستم eCall را روی محصولات خود نصب می‌کردند. این سیستم در زمان وقوع یک تصادف جدی به‌صورت خودکار با سرویس‌های اضطراری تماس می‌گیرد. این قانون برای اولین بار در سال 2013 پیشنهاد شد و در سال 2015 نیز پارلمان اروپا آن را تصویب کرد.

سیستم eCall برای اطلاع دادن موقعیت دقیق خودرو، زمان تصادف و جهت حرکت (اهمیت بالا در بزرگراه‌ها) به سرویس‌های اضطراری حتی در صورت عدم هوشیاری راننده طراحی شده است. این سیستم همچنین می‌تواند به‌صورت دستی و با فشار یک دکمه داخل کابین و گرفتن شماره 112 فعال شود.

انجمن خودروسازان اروپا ACEA از این حرکت استقبال کرده است:

قانون جدید eCall با کاهش زمان واکنش سرویس‌های اضطراری پتانسیل حفظ جان افراد زیادی را دارد. بدین ترتیب آمبولانس‌ها، آتش‌نشان‌ها و پلیس می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن و در ساعت طلایی پس از تصادف به محل حادثه برسند.

مدیر ارشد ACEA اضافه می‌کند:

سیستم eCall تنها یکی از سیستم‌های پیشرفته طراحی شده برای کاهش اثرات تصادفات جاده‌ای است. در آینده تکنولوژی‌های ایمنی فعالی که می‌توانند از وقوع تصادف جلوگیری کنند نیز پتانسیل زیادی برای بهبود بیشتر ایمنی جاده‌ای خواهند داشت مثلاً برخی سیستم‌ها در زمان عدم توانایی راننده به‌صورت خودکار در رانندگی دخالت خواهند کرد.

همچنین ACEA درخواست روشی یکپارچه برای ایمنی خودروها را ارائه کرده به این معنی که این موضوع تنها درباره تجهیزات ایمنی خودروها نیست بلکه تمرین‌های بهتر رانندگان، تفکری دوباره درباره طراحی جاده و قوانین ترافیکی نیز در این امر دخیل خواهند بود.

استفاده از eCall پس از حرکت سال پیش صورت می‌گیرد که طی آن اتحادیه اروپا به دنبال استانداردسازی سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار در خودروها بود. یک موسسه تحقیقاتی گفته که 70 درصد خودروهای جدید به‌صورت استاندارد از این سیستم بی‌بهره هستند.

موسسه Thatcham که به عنوان همکار موسسه یورو انکاپ فعالیت می‌کند موسسه پیشرو در بحث ایمنی و امنیت خودروهاست. تعدادی از بهبودهای ایمنی در سال‌های اخیر صورت گرفته اما پارلمان اروپا به دنبال استانداردسازی ترمز اضطراری خودکار در تمامی خودروهای جدید است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.