بررسی فراخوان‌های شرکت‌های خودروسازی در ۳۰ سال گذشته

پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1393 - 14:30
مطالعه 2 دقیقه
Recall Placement
بر اساس مطالعاتی که بر اساس داده‌های سازمان ملی حفاظت ترافیک بزرگراه‌های امریکا انجام شده، مرسدس‌بنز کمترین میزان فراخوانی را داشته و ب ام و نیز...
تبلیغات

بر اساس مطالعاتی که بر اساس داده‌های سازمان ملی حفاظت ترافیک بزرگراه‌های امریکا انجام شده، مرسدس‌بنز کمترین میزان فراخوانی را داشته و ب ام و نیز در زمینه شناسایی مشکلات خودروهایش با سرعت بیشتری عمل کرده است.

در این تحقیق که توسط وب‌سایت iSeeCars انجام شده، ۱۶ خودروساز معتبر در امریکا و زیرشاخه‌هایشان بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۳ بررسی شده‌اند. برای آن‌که خودروهای فروخته شده به صورت بهینه بررسی شوند، تعداد فراخوان‌های خودروسازها از ۱۰ مارس ۱۹۸۵ در نظر گرفته شده‌اند. این فراخوان‌ها، آن‌هایی هستند که در NHTSA ثبت شده‌اند. سپس درصد فراخوان‌ها نسبت به فروش کلی هر خودروساز محاسبه شده است. در این میان، تنها خودروسازهایی که در طول ۳۳ سال حداقل یک میلیون دستگاه فروخته‌اند، به آمار نهایی راه یافته‌اند و برندهای کم‌حجمی مانند جگوار و لندروور از لیست حذف شده‌اند.

جنرال‌موتورز، برخلاف اتهاماتی که به آن وارد شد، سومین کمپانی برتر از این لحاظ است و ۶۵ درصد فروشش را فراخوانی داده است؛‌ یعنی از هر ۳ خودروی جنرال‌موتور، ۲ مورد آن دوباره توسط شرکت مورد بررسی قرار گرفته‌اند. البته این مطالعه، آمار ۲/۲ میلیونی فراخوان اخیر جنرال‌موتورز را درنظر نگرفته است. در همین حال، وقتی خودروسازهایی را مانند کرایسلر، ولوو و فولکس‌واگن را بررسی کنید، می‌بینید که نسبت فراخوانی خودروهای فروخته شده آن‌ها، یک به یک است. هیوندای نیز از این لحاظ در پایین‌ترین رتبه قرار دارد.

در مورد زمان تشخیص مشکل و فراخوان خودروسازها بعد از ارائه مدل‌هایشان، ب ام و بهترین عملکرد را داشته است و ۸۷ درصد از فراخوان‌هایش در سه سال اول معرفی خودرو در بازار بوده‌اند. بعد از آن، کمپانی نیسان و سپس جنرال موتور با میزان ۸۵ درصد قرار می‌گیرند که جنرال موتورز باز هم رده سوم را به خود اختصاص داده است. این میزان برای مرسدس‌بنز ۸۱ درصد است و تویوتا نیز که در این زمینه پایین‌ترین رده را دارد، ۶۸ درصد فراخوان‌هایش را برای مدل‌های جدید در ۳ سال اول انجام داده است.

با این حال، نرخ فراخوانی کمتر برای یک خودروساز، لزوماً به معنای کیفیت بهتر خودروهای ساخت آن نیست. تقریباً تمام خودروسازها در ارائه اولیه مدل‌های جدید خود به بازار دچار اشتباهاتی می‌شوند. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که یک ب ام و با قدمت مدل ۱۰ ساله با یک مدل کمری جدید از این لحاظ قابل‌مقایسه است. خودروسازها، خودشان تا جایی که امکان دارد از ارائه فراخوان‌ها اجتناب می‌کنند. قوانین NHTSA نیز در این زمینه، محدوده‌هایی را برای خودروسازها مشخص کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.