سیستم چهارچرخ محرک، آخرین ترفند خودروسازان برای فروش سدانها!
در سالهای اخیر تعداد بیشتری از سدان ها همچون مزدا 6، نیسان آلتیما و تویوتا پریوس به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شدهاند.
با افزایش محبوبیت شاسی بلندها و کراس اوورها، مشتریان به خودروهایی چهار چرخ محرک دست یافتهاند و خودروسازان معتقدند عرضهی سدانها با سیستم چهار چرخ محرک میتواند باعث افزایش جذابیت و فروش این خودروها شود.
یکی از تحلیلگران نشریهی ادموندز میگوید:
انتخاب شاسی بلندها باعث شده خریداران آمریکایی قابلیتهای بیشتری به دست آورند. افزایش عرضهی خودروها با سیستم چهار چرخ محرک یک راه برای افزایش فروش سدان ها میباشد.
پیرو معرفی گزینهی سیستم چهار چرخ محرک در خانوادهی آلتیما، نیسان میگوید 20 درصد فروش این خودرو را مدلهای مجهز به سیستم چهار چرخ محرک تشکیل میدهد. همچنین نیمی از خریداران این خودرو در مناطق بد آبوهوا اقدام به سفارش سیستم چهار چرخ محرک میکنند.
سیستمهای چهار چرخ محرک سالهای سال خاص خودروهای آفرود و شاسی بلندها بودهاند و در بین خریداران سدان ها محبوبیت زیادی نداشتهاند زیرا باعث افزایش مصرف سوخت شده و وزن و پیچیدگی خودرو را نیز بالا میبردهاند. البته رشد روزافزون خودروهای مجهز به این سیستمها و عرضهی محصولات خودروسازانی همچون فورد، بامو، داج، آئودی، آکورا، اینفینیتی، تویوتا و لکسس با سیستمهای چهار چرخ محرک بازی را تا حدی تغییر داده است.
همچنین گفته شده کرایسلر سیستم چهار چرخ محرک را به مینی ون پاسیفیکا اضافه خواهد کرد و احتمالاً مزدا هم نسخهی چهار چرخ محرک مزدا 3 را عرضه میکند.