لادا نیوای 6 چرخ، مرسدس G کلاس فقرا!

سه‌شنبه 4 دی 1397 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
lada-niva-6x6 07
خودروهای 6 چرخ در سال‌های اخیر محبوب زیادی پیدا کرده‌اند. ما هر نوع خودروی 6 چرخی همچون مرسدس 6x6 G63 AMG کارخانه‌ای تا پروژه‌های دیوانه‌واری...
تبلیغات

خودروهای 6 چرخ در سال‌های اخیر محبوب زیادی پیدا کرده‌اند. ما هر نوع خودروی 6 چرخی همچون مرسدس 6x6 G63 AMG کارخانه‌ای تا پروژه‌های دیوانه‌واری همچون هنسی ولوسی رپتور 6 چرخ را دیده‌ایم. حتی خودروی باهوشی همچون سوزوکی جیمنی 6 چرخ هم تولید شده است؛ اما تاکنون پروژه‌ی 6 چرخی که از روسیه معرفی شده باشد را ندیده بودیم. فقدان چنین خودرویی در روسیه کاملاً تعجب‌برانگیز است چراکه این کشور وطن پروژه‌های خودرویی دیوانه‌وار‌ می‌باشد. خوشبختانه دست‌اندرکاران گاراژ 54 این خلأ را با تولید لادا نیوا 6 چرخ پر کرده‌اند.

این تیم که در تولید لادای مورد بحث از سایر محصولات مشابه روسیه‌ای الهام گرفته‌اند یک دستگاه نیوا چهار چرخ محرک طویل را انتخاب کرده و اکسل عقب ساده و جالبی را ساخته‌اند که از فنرهای تخت، اکسل مرکزی و اتصالات پایینی تشکیل شده است. به منظور اطمینان از صحت کارکرد قطعات، برخی اتصالات اضافی لادا روی ریل‌های فریم نصب شده‌اند.

البته چالش اصلی که قبلاً هم درباره‌ی آن فکر شده انتقال گشتاور بوده است. لادا هرگز طراحی اکسل با دو دیفرانسیل را نداشته بنابراین راه‌حل کارخانه‌ای برای این مورد وجود ندارد. مکانیک‌های گاراژ 54 باید روی طراحی منحصربه‌فردی کار کنند که ارتباط شفت بین دو دیفرانسیل عقب را برقرار کند. خب ماحصل این تغییرات چه خواهد بود؟ در اپیزود بعدی نتیجه‌ی آن را خواهیم دید.

به همین ترتیب اولین تست‌های جاده‌ای و آفرود لادا نیوای 6 چرخ نشان داده‌اند که سیستم تعلیق عقب خودرو به خوبی با مسیرها هماهنگ شده و فضای کافی برای بازی سیستم تعلیق وجود دارد. این اکسل عقب عالی به نظر می‌رسد.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.