خلق لوگوی پیرلی با 41 خودروی مسابقه‌ای!

جمعه 7 اردیبهشت 1397 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
P_Pirelli-logo-at-Monza_2
40 سال پیش پیرلی در پیست مونزا لوگوی خود را با استفاده از خودروهای زیادی خلق کرد. این حرکت به یک آگهی بازرگانی تبدیل شد و در ادامه کمپانی‌های...
تبلیغات

40 سال پیش پیرلی در پیست مونزا لوگوی خود را با استفاده از خودروهای زیادی خلق کرد. این حرکت به یک آگهی بازرگانی تبدیل شد و در ادامه کمپانی‌های دیگری نیز اقدام به ساخت چنین ویدئوهایی کردند.

هم‌اکنون و 4 دهه بعدتر پیرلی این کار را دوباره انجام داده است. البته این بار از خودروهای جاده‌ای مربوط به سال 1978 استفاده نشده است. این لاستیک ساز ایتالیایی در سال 2018 لوگوی خود را با استفاده از خودروهای مسابقه‌ای GT3 ساخته است.

پیرلی در مجموع 41 خودروی مسابقه‌ای را گردآوری کرده است. این خودروها طول حدود 80 متری و ارتفاع حدود 18 متری دارند. از جمله مشهورترین خودروهای حاضر در این حرکت می‌توان به محصولات مسابقه‌ای استون مارتین، آئودی، بنتلی، ب ام و، فراری، جگوار، لامبورگینی، لکسس، مک لارن، مرسدس-ای ام جی نیسان و پورشه اشاره داشت؛ و البته این خودروها در کل 22 هزار اسب بخار قدرت دارند.

این رویداد جالب این هفته در پیست مونزا برگزار شده است. همه 41 خودروها در خط مستقیم این پیست و جایی که معمولاً سرعت خودروها به 280 کیلومتر در ساعت می‌رسد حضور داشته‌اند.

پیست مونزا در میلان ایتالیا خانه موتور اسپورت این کشور بوده و البته قدیمی‌ترین پیست مورد استفاده در اروپا نیز می‌باشد. مونزا همچنین یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های جهان بوده و پس از پیست سرعت ایندیاناپولیس در رتبه دوم قرار می‌گیرد. Autodromo Nazionale به عنوان خانه گرندپری ایتالیا (هم فرمول 1 و هم موتو جی پی) و همچنین مسابقات استقامت 1000 کیلومتری مونزا محسوب می‌شود. سری مسابقات Blancpain GT نیز در این مکان برگزار شده و پیرلی به عنوان تأمین‌کننده انحصاری لاستیک‌های خودروها فعالیت می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.