احتمال جنگ قیمتی به خاطر طرحهای تعویض دیزلیها
نشریه تلگراف که نظرات تعدادی از کارشناسان صنعت خودروسازی را جویا شده نتیجه گرفته که تلاشها برای حذف خودروهای دیزلی آلاینده میتواند یک تاکتیک بازاریابی برای افزایش فروش خودروهای جدید باشد.
در برخی کشورها نظیر بریتانیا و آلمان، مالکان خودروهای دیزلی میتوانند با پرداخت مبلغی خودروی قدیمی خود را تحویل داده و مدلی جدید و صفرکیلومتر تحویل بگیرند. یکی از تحلیل گران صنعت میگوید این حرکت تنها یک وضعیت برای شروع جنگ قیمتی است.
او گفت:
این طرحها سرخط اخبار بسیاری را به خود اختصاص میدهند اما همان جنگ قیمتی با نامی دیگر است. اکثر این طرحها تا پایان سال هستند اما اگر افت بازار ادامه یابد ما تلاشهای دیگری را نیز خواهیم دید.
این تحلیلگر خبره میگوید تلاشها برای تعویض محصولات دیزلی میتواند بریتانیاییها را برای خرید خودرویی جدید ترغیب کند.
سردبیر نشریه Car Dealer نیز نگرانیهایی درباره اقدامات خودروسازان درباره اوراق کردن خودروهای دیزلی قدیمی یا فروش آنها دارد.
او میگوید:
این عمل قطعاً یک بازاریابی هوشمندانه است اما اگر خودروسازان خودروهای قدیمی را گرفته و حذف کنند موضوعی خوب خواهد بود اما این کار زمانی رخ خواهد داد که واقعاً اوراق کردن خودروها رخ دهد.
علیرغم نظرات گوناگون تحلیل گران، یکی از منابع نزدیک به یک خودروساز بزرگ گفت:
بجای روبرو شدن با هزینههای اوراق کردن و بازیافت خودروها، حرفهای بیپایه و اساس زیادی همانند فروش شرایطی مناسب در رسانهها گفته میشود.