متفرقه

بتموبیل مشهور سال 1989 با قیمتی نجومی به فروش می‌رسد

خودروهای حاضر در فیلم‌های بتمن که با نام بتموبیل شناخته می‌شوند حالت بسیار خاصی داشته و گاهی اوقات با قیمت‌های نجومی فروخته می‌شوند. حالا یکی از این خودروها برای فروش آماده شده و اتفاقاً قیمت بالایی دارد.

بتموبیل متعلق به دوران فیلم‌های تیم برتون به فروش خواهد رسید هرچند اگر بخواهید این خودرو را انتخاب کنید سرمایه‌ی بروس وین را نیاز خواهید داشت! خودرویی که مشاهده می‌کنید ۱.۵ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده و احتمالاً دلیل آن طراحی تأثیرگذارش است.

اگرچه نمونه‌های واقعی بتموبیل در دهه ۵۰ میلادی و قبل از آن نیز وجود داشته اما همه آن‌ها خودروها نمونه‌هایی معمولی بودند که بتمن علاقه زیادی به دیدن آن‌ها در پارکینگ خود نداشت؛ اما خودرویی که می‌بینید با همان خودروهایی که کمیک‌ها دیده می‌شد برابری می‌کند. بتمن تا اواسط قرن ۲۰ میلادی به نامی سرشناس تبدیل شد و این معروفیت به حدی زیاد بود که DC کمیکس تصمیم گرفت خودرویی را برای مراسم‌های تبلیغاتی و… تولید کند. خودروی شکل گرفته بر پایه اولدزموبیل راکت ۸۸ سال ۱۹۵۶ به حدی تغییر یافت که به سختی از خودروی اولیه قابل‌تشخیص بود و همان خودرو سایر بتموبیل را نیز تحت تأثیر قرار داد و سریعاً روی کمیک‌ها نقش بست؛ اما بتموبیل بعدی سریعاً توجهات را به خود جلب کرد.

آن خودرو بر پایه لینکلن فیوچرا شکل گرفته بود و اولین خودروی دارای ویژگی‌های خاص اشاره شده در فیلم‌ها بود و باعث شد بتموبیل های بعدی نیز از آن الهام بگیرند. اگرچه این بتموبیل را می‌توان دل‌پذیرترین بتموبیل تاریخ دانست اما جانشین آن احتمالاً تأثیر بیشتری روی خودروهای دیگر گذاشت. شایان ذکر است این خودرو در حراجی برت جکسون سال ۲۰۱۳ با قیمت ۴.۲ میلیون دلار به فروش رسید. خودروی دوران برتون که در فیلم بتمن سال ۱۹۸۹ و بازگشت بتمن سال ۱۹۹۲ حضور داشت تغییرات بسیاری زیادی داشته است. این خودرو بر پایه شاسی شورولت ایمپالا ساخته شده و طراحی کلی آن را جولیان کالدو انجام داده است تا با همان حس و حال شهر گاتهام همخوانی داشته باشد. البته کار ساخت آن را تیم جوان ایوانز در استودیو پاین وود انجام داده است. معدود نمونه‌هایی از این خودرو تولید شدند که همان طراحی کلی را به نمایش می‌گذاشتند. این خودرو به شدت محبوب بود و معمولاً در کمیک‌ها و رسانه‌ها حضور می‌یافت.

بتموبیل ۱۹۸۹ را می‌توان الگوی دیگر بتموبیل ها دانست؛ اما فروشنده این بتموبیل می‌گوید خودروی موردبحث یکی از جامع‌ترین خودروهای حاضر در فیلم‌های بتمن بوده است. از جمله ویژگی‌های خاص خودروی یاد شده می‌توان به پانل‌های گلگیر دیتونا، رینگ‌های ۱۵ اینچی و لاستیک‌های میکی تامپسون، سیستم تعلیق بادی و پیشرانه توربین‌جت مرکزی اشاره کرد. نکته مهم بعدی اینکه بتموبیل هنوز هم می‌تواند آتش واقعی را از پشت ایجاد کند. دیگر جنبه منحصربه‌فرد خودروی موردبحث راندن آن از صندلی سوم است که می‌تواند در زمان فیلم‌برداری مخفی شود. به همین خاطر کنترل‌های سمت راننده کاملاً نمایشی هستند هرچند فروشنده به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

البته علیرغم قیمت ۱.۵ میلیون دلاری نباید انتظار سرعت چندانی را داشت هرچند این خودرو اجازه تردد قانونی در جاده را نیز ندارد. قوای محرکه بتموبیل موردبحث از سیستم برقی ۴۸ ولتی تشکیل شده و حداکثر سرعت آن نیز چیزی بین ۴۰ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت است. نکته عجیب اینکه باتری‌های خودرو از سال ۱۹۹۳ تاکنون شارژ نکرده‌اند و جای تعجب است که مالک خودرو با توجه به قیمت بالای پیشنهادی تلاشی برای تعویض قوای محرکه انجام نداده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    واقعا این مدل ماشین بتمن شاهکار بود

    موافقم 28
    مخالفم 3
  2. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    ولی خداییش بتموبیل های کریستوفر نولان خیلی خفن تر هستن

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. matin

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (358 ديدگاه)

      فقط اونی که تو شوالیه تاریکی بود

      موافقم 13
      مخالفم 0
  3. A.A.S

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    خیلی هم عالی برای کلکسیونر ها پول زیادی نیست
    یک کلکسیون رو کلکسیون تر میکنه

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. علی جردن

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    ماکت اسباب بازیش دربیاد می ترکونه اونم باقیمت معقول

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. R

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بتمن و بتموبیل فقط مال فیلمای کریستوفرنولان و دیگر هیچ

    موافقم 9
    مخالفم 0
  6. پوریا چالش

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (252 ديدگاه)

    با پولش میشه یک svjخرید ارزش انچنان نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا