متفرقه

معرفی پورشه 911 کاررا 4S مدل 2026 با قدرت بیشتر و قیمت گران‌تر

پورشه نسخهٔ بروز شدهٔ ۹۱۱ کاررا 4S چهارچرخ محرک را با ۴۸۰ اسب بخار قدرت در مدل‌های کوپه، کابریولت و تارگا معرفی کرده است.

پس از فیس‌لیفت سال گذشته خانوادهٔ ۹۱۱، پورشه حالا مدل‌های چهارچرخ محرک کاررا S جدید شامل کاررا 4S کوپه، کابریولت و تارگا را رونمایی کرده است؛ مانند مدل‌های محرک عقب کاررا S، مدل‌های جدید چهارچرخ محرک هم از موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برند. به گفتهٔ پورشه، این افزایش قدرت به لطف اینترکولرهای برگرفته از ۹۱۱ توربو حاصل شده است. قدرت این موتور حالا با کاررا GTS قبلی برابر است هرچند گشتاور کمی کمتری دارد.

مانند مدل‌های دیفرانسیل عقب، تنها گیربکس قابل انتخاب، یک دوکلاچه هشت سرعته است زیرا پورشه فعلاً گیربکس دستی را فقط به مدل‌های خاص مثل کاررا T و GT3 محدود کرده است. مدل‌های 4S جدید همچنین به‌صورت استاندارد به اگزوز اسپرت و ترمزهای بزرگ‌تر از مدل کاررا GTS قبلی مجهز شده‌اند؛ مانند قبل، کمک‌فنرهای تطبیقی، دیفرانسیل لغزش محدود عقب و رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی استاندارد هستند، درحالی‌که سیستم تعلیق اسپرت، فرمان‌پذیری محور عقب، پکیج اسپرت کرونو و ترمزهای سرامیک کربنی به‌صورت آپشن ارائه می‌شوند. بااین‌حال، تارگا 4S به‌صورت استاندارد از فرمان‌پذیری محور عقب برخوردار است.

در داخل کابین، روکش‌های چرمی بیشتری به‌صورت استاندارد نسبت به قبل وجود دارد و سایر ارتقاهای پورشه برای ۹۱۱، مثل صفحه آمپر دیجیتالی نیز اعمال شده است. کاررا 4S کوپه حالا به‌صورت استاندارد دونفره است اما گزینه ۲+۲ بدون هزینه اضافی ارائه می‌شود و در کابریولت و تارگا استاندارد خواهد بود. به گفتهٔ پورشه، در آمریکا حدود نیمی از مدل‌های کاررا S فروخته‌شده چهارچرخ محرک هستند، بنابراین این مدل‌ها عضو مهمی در خانوادهٔ ۹۱۱ محسوب می‌شوند.

تا به امروز، در خانوادهٔ فیس‌لیفت ۹۱۱ ارزان‌ترین مدل چهارچرخ محرک، کاررا GTS 4 هیبریدی بود و بنابراین، کاررا 4S جدید قیمت ۹۱۱ چهارچرخ محرک را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. البته این خودروها ارزان نیستند و قیمت پایهٔ کاررا 4S کوپه جدید از ۱۵۶,۴۵۰ دلار شروع می‌شود که بیش از ۱۶ هزار دلار گران‌تر از نسخهٔ قبلی است. هرچند تجهیزات استاندارد و پرفورمنس بیشتری نسبت به قبل ارائه می‌شود اما این فاصله قیمتی همچنان قابل‌توجه است. قیمت پایهٔ کاررا 4S کابریولت و تارگا 4S هم به ترتیب ۱۶۹,۶۵۰ دلار و ۱۷۱,۳۵۰ دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ali_x76

    ۱۲ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    به نظرم در حال حاضر بیشترین ارزش خرید پورشه های اسپرت رو، 911gts و 718 اسپایدر دارن.

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. جرمی کلارکسون

      ۱۲ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1140 ديدگاه)

      GT3 RS

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. رهام

      ۱۲ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (40 ديدگاه)

      واکنش صادقانه gt3 rs 😑😑

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. shirko

    ۱۲ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (278 ديدگاه)

    اینم از یه نسخه ۳۰۰۰ هزار مدل درست کرده و هر روزم ۲۰ اسب بخار بهشون اضافه می کنه ، به جای یه تغییر یه چهره ی اساسی !!

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. Cadillac-V

      ۱۲ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (572 ديدگاه)

      داداش اصالت طراحی پورشه همین چراغاشه هیوندای نیست که هرروز یه شکلی داشته باشه

      نهایت تغییرش تایکان بود

    2. sinasvj

      ۱۲ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (450 ديدگاه)

      چرا باید یه چیز بی نقصو دست کاری کنن وقتی ممکنه از شاهکار بودن دربیاد

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. man

    ۱۲ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا باید وقتی دارم مطلب پورشه میخونم تبلغات ایکستریم چینی ذهن من رو خراب کنه ؟

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا