جیلی: همین میزان سهام دایملر فعلاً کافی است!

چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 03:30
مطالعه 2 دقیقه
daimler-corporate
هفته پیش با اعلام این خبر که رئیس برند جیلی آقای لی شوفو سهام دایملر را خریده است به نوعی شوکه شد. شوفو با خرید 9.69 درصد از سهام این کمپانی به...
تبلیغات

هفته پیش با اعلام این خبر که رئیس برند جیلی آقای لی شوفو سهام دایملر را خریده است به نوعی شوکه شد. شوفو با خرید 9.69 درصد از سهام این کمپانی به ارزش 9 میلیارد دلار تبدیل به بزرگ‌ترین سهامدار دایملر شده است؛ اما پیش از آنکه درباره واژه‌هایی همچون کنترل شرکت و خرید کمپانی آلمانی صحبت شود باید گفت بنا به گزارش اتوموتیونیوز اروپا، جیلی برنامه دیگری برای خرید سهام بیشتر دایملر ندارد.

همچنین به نظر می‌رسد شوفو نظرات مشخصی درباره دایملر دارد. در بیانیه‌ای که چند روز پیش منتشر شده او گفته دایملر یک کمپانی برجسته مدیر کلاس جهانی بوده و حمایت از این تیم منحصربه‌فرد به رهبری دیتر زچه یک افتخار است. ظاهراً شوفو گفته که از چارت سازمانی دایملر و ساختار آن کاملاً آگاه بوده و به ارزش‌ها و فرهنگ آن احترام می‌گذارد.

جیلی درباره تمایل به همکاری نزدیک با دایملر به منظور استفاده از تکنولوژی‌های الکتریکی و خودران این کمپانی آلمانی پنهان کاری نکرده است. ظاهر سال گذشته گفت‌وگوهای زیادی درباره این همکاری و خرید سهام دایملر برگزار شده اما دایملر این پیشنهاد‌ها را رد کرده است.

یکی از منابع مطلع هفته پیش گفته بود که شوفو معتقد است تنها دو یا سه خودروساز در آینده خواهند توانست چالش‌های صنعت خودرو را پشت سر بگذارد و ظاهراً یکی از آن چالش‌ها خودروهای الکتریکی خودران خواهند بود. به نظر می‌رسد شوفو با این سرمایه‌گذاری در دایملر معتقد است دایملر یکی از این بازماندگان خواهد بود.

ظاهراً دایملر از شوفو استقبال کرده اما به نظر می‌رسد خرید سهام توسط چینی‌ها راهی برای ایجاد یک همکاری نخواهد بود. سخنگوی دایملر گفته که این کمپانی به خوبی شوفو را شناخته و احترام زیادی برای او قائل است. البته سخنگوی دایملر همچنین گفته که این شرکت به خاطر همکاری قوی با بایک موتور قبلاً حضوری پررنگ در چین داشته است.

دایملر در بیانیه‌ای که می‌توان آن را جهت‌دار دانست اعلام کرده مرسدس بنز تولید خودرو در چین را به همراه بایک موتور گسترش خواهد داد. این دو خودروساز شراکت جوینت ونچری دارند و تولید خود را با سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد یورویی افزایش خواهند داد.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره دایملر گفته است:

تولید محلی ستون اصلی توسعه پایدار ما در چین است. با عمیق‌تر کردن همکاری دایملر و بایک ما نقش کلیدی بنز در چین را تحکیم خواهیم کرد.

به نظر می‌رسد رابطه جیلی و دایملر در آینده بسیار جالب‌توجه خواهد بود!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.