وضعیت بحرانی فروش خودرو در چین به خاطر شیوع ویروس کرونا

دوشنبه 5 اسفند 1398 - 04:30
مطالعه 2 دقیقه
China-Car-Sales-2
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، شیوع ویروس کرونا تأثیر خود روی بازار خودروی چین را نشان داده است زیرا فروش خودرو در این کشور در نیمهٔ نخست ماه فوریه...
تبلیغات

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، شیوع ویروس کرونا تأثیر خود روی بازار خودروی چین را نشان داده است زیرا فروش خودرو در این کشور در نیمهٔ نخست ماه فوریه کاهش خیره‌کنندهٔ 92 درصدی داشته است. کاهش فروش در چین در هفتهٔ اول فوریه حتی از این هم بدتر بوده است به‌گونه‌ای به‌طور میانگین روزانه فروش فقط 811 دستگاه خودرو در سراسر چین به ثبت رسیده که این رقم کاهشی 96 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. البته به گفتهٔ انجمن خودروهای سواری چین (CPCA)، این رکورد گستردهٔ فروش اثر موقتی شیوع کرونا است و انتظار می‌رود با بازگشایی مجدد نمایندگی‌های فروش، این تعداد افزایش یابد.

دبیر کل CPCA «کوی دونگشو» دراین‌باره می‌گوید:

در هفتهٔ اول فوریه به‌سختی کسی در نمایندگی‌های خودرو دیده می‌شد زیرا اکثر مردم در خانه‌های خود مانده‌اند. همچنین در هفته‌های اول فوریه نمایندگی‌های معدودی باز بودند که در آن‌ها هم حضور خریداران بسیار کم بوده است

در واکنش به این موضوع، جیلی سرویس فروش جدیدی بنام «بدون تماس» را راه‌اندازی کرده است که به افراد امکان می‌دهد خودروی موردنظر خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنند و درب منزل تحویل گیرند. شرکت‌های دیگری مثل نیسان و هوندا اما به دنبال اعلامیه‌های دولتی، از سر گرفتن فعالیت کارخانه‌های تولیدی خود را حداقل تا 11 مارس به تعویق انداخته‌اند.

بحران کرونا در چین اما نه‌تنها بازار خود این کشور بلکه زنجیرهٔ تأمین قطعات جهانی را هم مختل کرده است زیرا خودروسازان جهانی امکان دریافت قطعات لازم برای تولید محصولات خود را ندارند. به این دلیل، فیات-کرایسلر مجبور شد تولید مدل 500L را در کارخانهٔ خود در صربستان متوقف کند و جگوار-لندروور نیز در صورت ادامهٔ این وضعیت با کمبود قطعات مواجه خواهد شد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.