لاستیکهای جدید میشلین برای خودروهای الکتریکی اسپورت
حالا که صنعت خودروهای الکتریکی به نقطهای رسیده که تولید خودروهای اسپورت توجیه دارد، فرصتی اقتصادی برای لاستیک سازان نیز به وجود آمده تا لاستیکهایی را برای این خودروها طراحی کنند. خانواده لاستیکهای پایلوت اسپورت میشلین یکی از انتخابهای پیشفرض برای بسیاری از خودروسازان و ماشین بازها میباشد. این شرکت همچنین یکی از مؤسسان فرمول E بوده و حالا ششمین فصل است که لاستیکهای مسابقهای را برای این خودروها تولید میکند. هماکنون میشلین اقدام به تولید لاستیک پایلوت اسپورت الکتریکی کرده و اولین نمونهها نیز برای خودروهای الکتریکی و اسپورت جادهای تولید شده است. این لاستیکها در چین در دسترس هستند اما از سهماهه سوم امسال وارد بازار آمریکای شمالی نیز خواهند شد.
به خاطر اینکه خودروهای الکتریکی گشتاور زیادی را بهصورت آنی تولید میکنند بنابراین میشلین از ترکیبات الکتریک گریپ استفاده کرده است. در این فرمول از ترکیبات سختتر در مرکز لاستیک استفاده میشود تا چسبندگی موردنیاز بدون استهلاک بالا به دست آید. میشلین میگوید این لاستیکها با در نظر گرفتن وزن بالاتر خودروهای الکتریکی طراحی شدهاند و طراحی آج آنها نیز چسبندگی بهینه را در جادههای خشک و خیس به وجود میآورد.
این لاستیکها همچنین مشکل اصلی خودروهای الکتریکی یعنی شعاع حرکتی را تا حدودی حل کرده و خیلی روی آن تأثیر منفی نمیگذارند. بنا به گفته میشلین مقاومت چرخشی این لاستیکها پایین است.
از آنجایی که خودروهای الکتریکی قوای محرکه ساکتی دارند بنابراین رانندگان و سرنشینان صدای جاده را بیشتر میشوند. میشلین نهایتاً مدعی شده این لاستیکها 20 درصد صدای کمتری را تولید میکنند که دلیل آن فوم پلی اورتانی است که میزان صدای جادهای وارده به کابین را کاهش میدهد.
لاستیک جدید برای خودروهای پرفورمنسی همچون پورشه تایکان اهمیت بالایی دارد و البته بهبودهایی را نیز در پرفورمنس خودروهایی همچون تسلا مدل S و فورد موستانگ مک ای GT ایجاد میکند. به همین خاطر میشلین در ابتدا لاستیکهای خود را برای رینگهایی با ابعاد 16 تا 22 اینچی تولید کرده است.