هشدار درباره خطرات بزرگتر شدن ابعاد پیکاپها
پیکاپ های فول سایز امروزی بزرگتر و سنگینتر از هر زمان دیگری بوده و نسبت به خودروهای دیگر در جادهها کاملاً به چشم میآیند. شاید این خودروها باب میل افرادی باشند که کاربری خوب و ایمنی بالا میخواهند اما بدنه بزرگ، کاپوت طویل و ارتفاع زیاد از سطح زمین باعث شده پیکاپ های امروزی به عنوان خطری برای دیگر خودروها در نظر گرفته شوند.
خودروهای بزرگتر میدان دید راننده را کاهش داده و نقاط کور آن را بیشتر میکنند که این امر میتواند برای خودروهای کوچکتر و عابران پیاده یک خطر باشد. طبق گفته کانسومر ریپورتز، ارتفاع کاپوت این خودروها از سال 2000 تاکنون 11 درصد افزایش یافته و وزن پیکاپ های جدید از سال 2000 تا 2018 بهطور متوسط 24 درصد بیشتر شده است. این نشریه همچنین میگوید پیکاپ ها دارای نقاط کور جلویی هستند که 3.3 متر طویلتر از سدان ها و 2.1 متر طویلتر از اکثر شاسی بلندهای محبوب بازار میباشد. این امر باعث میشود کودکان و افراد کهنسال خطر زیادی را از جانب پیکاپ های بزرگ حس کنند.
کانسومر ریپورتز همچنین میگوید چندین پیکاپ فاقد تکنولوژیهای استانداردی همچون ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران میباشند. این تکنولوژی باعث کاهش تصادفات از جلو شده و میزان جراحتها را نیز کم میکند. شورولت کلرادو و جی ام سی کانیون فاقد چنین ویژگیای هستند اما فورد آن را بهصورت استاندارد در F-150 عرضه میکند. تنها فورد، هوندا، نیسان و تویوتا هستند که این تکنولوژی را بهصورت استاندارد ارائه کردهاند. جنرال موتورز و استلانتیس گفتهاند پیکاپ هایشان تا سال 2022 حداقل دارای ترمز اضطراری خودکار خواهند بود.
تلفات عابران پیاده در 10 سال گذشته 46 درصد بیشتر شده که بهطور نامتناسبی افرادی با درآمدهای کمتر، بزرگسالان و کودکان را تحت تأثیر قرار داده است. راهحلی سریع برای رفع مشکل ابعاد بزرگتر پیکاپ ها وجود ندارد اما استفاده از تکنولوژی ایمنی استاندارد میتواند مشکلگشا باشد. دولتها نیز میتوانند حداکثر سرعت مجاز در معابر را محدود کرده و زیرساختهای عبور و مرور عابران و دوچرخهسواران را بهبود بخشند. کانسومر ریپورتز میگوید احتمال اینکه خودروسازان برخلاف میل خریدارانِ خودروهای بزرگتر عمل کنند بسیار کم است.