مطالعه جی دی پاور درباره عملکرد جایگاه‌های شارژ عمومی

جمعه 29 مرداد 1400 - 14:30
مطالعه 3 دقیقه
tesla-model-y-charging-at-a-tesla-supercharging-station
جی دی پاور نتایج مطالعه عملکرد جایگاه‌های شارژ عمومی EVX خود را منتشر کرد. در این مطالعه میزان رضایت مالکان خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی از...
تبلیغات

جی دی پاور نتایج مطالعه عملکرد جایگاه‌های شارژ عمومی EVX خود را منتشر کرد. در این مطالعه میزان رضایت مالکان خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی از زیرساخت‌های شارژ عمومی سنجیده می‌شود.

در کل 6647 نفر از مالکان خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازه زمان ژانویه تا ژوئن 2021 در این مطالعه شرکت داشته و به سؤالاتی درباره تجربه شارژ خودروهای خود با دو نوع درگاه شارژ عمومی یعنی AC سطح 2 (با حداکثر توان 19.2 کیلووات) و شارژ سریع DC (با توان 40 تا 350 کیلووات) پاسخ داده‌اند.

نتایج به دست آمده کاملاً جالب‌توجه بوده‌اند چراکه جی دی پاور رتبه‌بندی منظمی از اپراتورها و بازخوردی شامل حدود 10 فاکتور را با امتیاز کلی 0 تا 1000 در نظر گرفته است.

این فاکتورها شامل راحتی شارژ، سرعت شارژ، هزینه شارژ، راحتی پرداخت، راحتی پیدا کردن نقطه شارژ، امکانات رفاهی محل شارژ، کارهای لازم انجام شده در زمان شارژ، احساس ایمنی در محل شارژ، در دسترس بودن شارژرها و تمیزی محل شارژ بوده‌اند.

خب بیایید نگاهی به رتبه‌بندی اپراتورها داشته باشیم:

نتایج این مطالعه نشان می‌دهند شبکه مقصد تسلا بالاترین امتیاز رضایت مصرف‌کننده (امتیاز 689) را کسب کرده و پس از آن ولتا با امتیاز 674 و شارژ پوینت با امتیاز 660 قرار گرفته است. امتیاز متوسط کل اپراتورها نیز برابر با 651 بوده است.

از نظر شارژرهای سریع این سوپرشارژرهای تسلا بوده که با امتیاز 733 در رتبه اول قرار گرفته است. این امتیاز به حدی بالاست که امتیاز متوسط 680 کل رقبا در برابر آن بسیار کم به نظر می‌رسد. در رتبه‌های بعدی شارژ پوینت با امتیاز 659، الکتریفای آمریکا با امتیاز 644 و ای وی گو با امتیاز 592 قرار گرفته‌اند.

جی دی پاور می‌گوید اکثر مالکان خودروهای الکتریکی اولویت اول شارژ خودروی خود را خانه می‌دانند هرچند شارژ در مکان‌های عمومی هم بخش مهمی از تجربه مالکیت چنین خودروهایی است.

این موسسه به چهار یافته کلیدی خود در مطالعه موردبحث اشاره داشته است:

  • اکثر مالکان از راحتی شارژ عمومی رضایت دارند.
  • هزینه‌های شارژ یک مشکل بزرگ برای بسیاری از مالکان خودروهای الکتریکی هستند.
  • رضایت مالکان از نظر دسترس‌پذیری جایگاه‌های شارژ عمومی یکسان نیست.
  • مشکل خارج از سرویس بودن شبکه‌های شارژ یک معضل پررنگ است.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.