قوانین عجیب و غریب تبلیغات خودروها در فرانسه!
تبلیغات خودرویی در فرانسه با آغاز ماه مارس کمی متفاوت خواهد بود. این کشور اروپایی اخیراً قانونی را تصویب کرده که طی آن خودروسازان باید در تبلیغات خود سایر روشهای حملونقل را تبلیغ کنند تا به دولت در زمینه کاهش آلایندگیها کمک کرده باشند. فرانسه به خودروسازان اجازه میدهد تا از بین سه پیام تبلیغاتی که استفاده از روشهای زیستمحیطی حملونقل را پیشنهاد میکند یکی را انتخاب نمایند. این سه پیام عبارتاند از: اشتراک خودرویی را در نظر بگیرید، برای تردد روزمره از حملونقل عمومی استفاده کنید و برای سفرهای کوتاه، پیادهروی یا دوچرخهسواری را انتخاب کنید هستند.
این قوانین شامل تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، اینترنتی و... هستند. تبلیغات خودرویی همچنین باید شامل کلاس آلایندگی آن خودرو باشند. در این خبر آمده خودروسازانی همچون هیوندای و فولکسواگن آماده هماهنگی با این قانون هستند. فولکسواگن گفته به دنبال بهترین همراهی با این قانون تبلیغ خودرویی جدید خواهد بود. عدم پیروی از این قانون میتواند منجر به جریمهای در حد 50 هزار یورو شود. قانون موردبحث از اول مارس اجرایی شده و جدیدترین قانون خودرویی فرانسه محسوب میشود. سال پیش این کشور از مالیات جدید روی خودروهای شاسیبلند پرمصرف رونمایی کرد. همچنین در قانون دیگر برخی خودروها اجازه تردد در بخشهای مرکزی شهرهای بزرگ فرانسه را ندارند. این کشور همچنین قانونی را تصویب کرده که در آن تردد خودروهایی با میزان آلایندگی دیاکسید کربن بالا از سال 2028 کاملاً ممنوع خواهد بود.
شهرهای بزرگ و کشورهای مختلف در سراسر دنیا قوانین جدیدی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای تصویب کردهاند. بریتانیا در سال 2020 اعلام کرد با آغاز سال 2030 فروش خودروهای درونسوز را ممنوع خواهد کرد و خودروهای هیبریدی نیز سرنوشت مشابهی در سال 2035 خواهند داشت. احتمالاً خودروسازان با طیف متنوعی از قوانین اینچنینی در کشورهای مختلف روبرو خواهند شد.