بررسی علت فاجعه عدم شارژ خودروهای برقی در هوای سرد شیکاگو

جمعه 6 بهمن 1402 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
gettyimages-1940909807
چند روز پیش خبر عدم شارژ ده‌ها خودروی تسلا در هوای سرد شیکاگو منتشر شد و هم‌اکنون می‌خواهیم به بررسی این فاجعه بپردازیم.
تبلیغات

عدم شارژ خودروهای برقی تسلا در هوای بسیار سرد شیکاگو تنها بخشی از یک مشکل بزرگ‌تر بوده است. به منظور بررسی اینکه مشکل موردبحث دقیقاً چه چیزی است یکی از یوتیوبرهای معروف راهی شیکاگو شده تا به بررسی عوامل دخیل در آن بپردازد. کایل کانر می‌گوید مقصران این مشکل رانندگان خودروهای اشتراکی، شارژرهای معیوب و نبود دانش درباره مجموعه باتری و چگونگی شارژ خودروهای برقی در هوای سرد بوده است.

کانر فهمیده که مشکلات زیادی منجر به عدم شارژ خودروهای برقی شده و این موضوع تنها به خودروهای تسلا محدود نبوده است. در واقع سوپرشارژرهای تسلا بین همه شارژرها بهترین بوده‌اند و مشکلات بزرگی در شارژرهای الکتریفای آمریکا و Evgo مشاهده شده است. او خاطرنشان می‌سازد حتی شارژرهای سریع الکتریفای آمریکا که قرار بود مطمئن‌تر از مدل‌های قدیمی باشند در هوای سرد شیکاگو نتوانسته‌اند عملکرد درستی داشته باشند. نکته جالب اینکه شارژرهای قدیمی به خوبی کار کرده‌اند. جایگاه‌های شارژ Evgo هم مشکل داشته‌اند و چندین شارژر از کار افتاده‌اند.

سوپرشارژرهای تسلا نیز در طول روزهای قبل از سرویس خارج شده بودند هرچند تقریباً تمامی آن‌ها مجدداً فعال شده‌اند. کانر می‌گوید اکثر شارژرهای Evgo نیز مجدداً به سرویس‌دهی بازگشته‌اند اما هنوز برخی از آن‌ها غیرفعال هستند. اکثر شارژرهای الکتریفای آمریکا به مدت چند روز غیرفعال بوده‌اند و بسیاری از آن‌ها هنوز به سرویس‌دهی بازنگشته‌اند؛ اما این مشکل جنبه‌های دیگری نیز داشته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ناوگان خودروهای برقی سرویس‌های اشتراک خودروست. زمانی که کانر از یک جایگاه شارژ تسلا در شیکاگو دیدن کرده تقریباً تمامی خودروهای تسلا حاضر در آنجا از نوع خودروی اجاره‌ای اوبر یا لیفت بوده‌اند. همچنین شورولت بولت اوبر و لیفت و دیگر خودروهای برقی هم در این جایگاه حضور داشته‌اند.

این خودروها جایگاه‌ها را اشغال کرده و از آنجایی که اکثرشان در هوای سرد اجاره شده و برای سفرهای کوتاه و با سرعت کم بکار گرفته شده‌اند بنابراین به اندازه کافی گرم نبوده‌اند. به این موضوع باید این حقیقت را هم اضافه کرد که احتمالاً رانندگان اوبر و لیفت چیز زیادی درباره خودروهای برقی و اقدامات لازم برای آماده‌سازی باتری در هوای سرد نمی‌دانند. همچنین اکثر رانندگان متوجه نیستند که در هوای بسیار سرد و پس از وصل کردن دوشاخه شارژ حتی باید 45 دقیقه تا 1 ساعت منتظر شارژ خودرو ماند. در این زمان خودرو شارژ کمی را برای گرم کردن باتری مصرف می‌کند تا در نهایت آماده شارژ کامل آن شود. اگر در این فرایند دوشاخه را جدا کنید همه‌چیز از اول شروع خواهد شد. به همین خاطر باید منتظر ماند و فرایند شارژ به‌طور کامل انجام گردد.

کانر در نهایت به داستان جالبی درباره شورولت بولت برقی اشاره می‌کند. او می‌گوید یک راننده که بولت را اجاره کرده پس از یک روز استفاده راهی جایگاه شارژ می‌شود و این در حالی است که تنها 1 کیلومتر شارژ باتری برای خودرو باقی مانده است. او اظهار می‌دارد تمامی جایگاه‌ها اشغال بوده و بولت را در همان نقطه رها می‌کند به این امید که پس از بازگشت خودرو را شارژ کند. این راننده سه روز پشت سر هم به جایگاه سر زده و نهایتاً در روز سوم شاهد خالی شدن یکی از جایگاه‌های شارژ بوده و توانسته خودرو را کمی شارژ کند. البته او در این سه روز مجبور شده یک خودروی دیگر را اجاره کند تا بتواند به کار خود بپردازد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.