خودروهای بدون ستاره در آسمان ایمنی

پنج‌شنبه 15 آبان 1393 - 02:42
مطالعه 3 دقیقه
سوزوکی سوئیفت در تست تصادف از روبرو
نیسان با احیای داتسون به بازارهای کشورهای در حال توسعه نظیر هندوستان چشم دوخته است. اما ایمنی خودروهای جدید داتسون از همین ابتدا زیر سؤال رفته...
تبلیغات

نیسان با احیای داتسون به بازارهای کشورهای در حال توسعه نظیر هندوستان چشم دوخته است. اما ایمنی خودروهای جدید داتسون از همین ابتدا زیر سؤال رفته است. خودروی هاچ بک GO حتی در تست تصادف NCAP هندوستان هم هیچ ستاره ای دریافت نکرد.

در ماه ژانویه خودروهای سوزوکی ماروتی آلتو 800، هیوندای i10، تاتا نانو، فورد فیگو و فولکس‌واگن پولو نیز در این آزمون‌ها ارزیابی شدند. جالب اینکه در این ارزیابی تمام این خودروها در ایمنی بزرگسالان، در حالت بدون استفاده از ایربگ، صفر ستاره دریافت کردند. این آزمون‌ها تنها برای خودروهای وارداتی به هند بوده و پس از انتشار نتایج، فولکس‌واگن تصمیم گرفته تا مدل پولو را در این کشور با دو ایربگ به صورت استاندارد و بدون هزینه اضافی به فروش برساند. ارزیابی مجدد این خودرو با دو کیسه هوا با 4 ستاره ایمنی همراه بود.

در مورد داتسون بدون کیسه هوا هم تصادف با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت از روبرو با یک دیوار، به مفهوم تماس و برخورد سر راننده با فرمان و داشبورد و آسیب‌های جدی است. پوسته بدنه نیز بدون مقاومت، پاره شده و تغییر شکل جدی و خطرناک ستون‌ها باعث می‌شود که حتی استفاده از ایربگ نیز تأثیری در نتایج نداشته باشد.

در این آزمون سوزوکی سوئیفت نیز شرکت کرد و در حالت بدون ایربگ با برخورد شدید سر به فرمان و داشبورد و آسیب‌های جدید همراه بود اما برخلاف داتسون GO در حالت استفاده از کیسه هوا، حفاظت از سرنشینان بهبود قابل‌ملاحظه ای یافت.

[jwplayer mediaid="92995"]

این نتایج می‌تواند آبروی نیسان و داتسون را در عرضه جهانی مدل GO به خطر اندازد. بعید است مصرف‌کنندگان در صورت داشتن حق انتخاب، خودرویی ناامن را انتخاب نمایند. [دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.