در راند اول مسابقه سرعت ایران در پیست آزادی، خودروی مسابقهای با عکاس ورزشی برخورد کرد و متأسفانه منجر به مرگ حمیدرضا درجاتی شد.
جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴، در جریان راند اول مسابقات سرعت ایران در پیست اتومبیلرانی آزادی تهران، حادثهای دلخراش رخ داد که جامعه ورزش ایران را در شوک فروبرد. یکی از خودروهای مسابقهای از مسیر خود خارج شد و با شدت به جایگاه ویژه تصویربرداران برخورد کرد. در این جایگاه، حمیدرضا درجاتی، عکاس ورزشی باسابقه و یک فیلمبردار حضور داشتند. شدت ضربه به حدی بود که درجاتی دچار جراحات سنگین شد و متأسفانه جان خود را از دست داد. این حادثه نهتنها مسابقه را متوقف کرد، بلکه بار دیگر سؤالات جدی درباره استانداردهای ایمنی در پیستهای اتومبیلرانی ایران را مطرح ساخت.
بر اساس گزارشها، درجاتی پشت نیوجرسیهای محافظ ایستاده بود که خودروی مسابقهای با سرعت بالا به این موانع برخورد کرد. سارا طالبیزاده، همسر درجاتی، در گفتوگو با رسانهها توضیح داد که شدت ضربه باعث خونریزی داخلی، شکستگی دندهها، خرد شدن پاها، آسیب به گردن و ضربه شدید به سر او شد. پزشکان اعلام کردند تا زمانی که وضعیت جسمانی او تثبیت نشود، امکان جراحی وجود ندارد، اما متأسفانه تلاشها برای نجات او بینتیجه ماند. درباره وضعیت فیلمبردار همراه درجاتی اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما گزارشها از مصدومیت شدید او حکایت دارند.
در پی این سانحه، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، به معاون قهرمانی و حرفهای وزارتخانه دستور داد تا از طریق فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، دلایل حادثه بررسی و وضعیت درمانی مصدومان پیگیری شود. معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ نیز اعلام کرد که در صورت درخواست وزارت ورزش یا فدراسیون، کارشناسان پلیس نظر کارشناسی خود را ارائه خواهند داد. خبرگزاری ایرنا ایمنی پایین پیست آزادی را یکی از عوامل احتمالی این حادثه توصیف کرد و توقف مسابقه را تأیید کرد.
JaMsHiD-B
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اینم موتور اسپرت ایمن ایران
یه نیوجرسی درست درمون ندارن
کلا هرچی داریم با دنیا وارونس
BMW is GOD
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴شاهد از غیب رسید. جواب کامنتات توی پست شوتی سوارا رو دیدی؟ ما حتی پیستمون استاندارد نیست یعنی جایی که کلا ماهیتش برای مسابقه ست. دیگه خودت حساب بقیه چیزارو بکن.
JaMsHiD-B
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴بحث من شوتی سواری نبود
بحث من ماشین بازی بود که جز چند تا ماشین ابتدایی هیچ امکانات و ماشین خاصی نداریم
حالا بعضیا باهاشون دویست و شصت تا میرن و خودشونو به کشتن میدن به من ربطی نداره
دارم از ماشین بازی حرف میزنم نه خ.ر بازی
بعدش بشینم حساب چیو کنم؟
حساب چیزی که نمیتونیم داشته باشیم؟
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴بچه جون هنوز سنت زیر ۱۸ میای آقا جمشید که ریش سفیده رو تمسخر میکنی
ممد ژانگولر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴خدا رحمتشون کنه .
تیرآهن ۱۸ بکشن دور پیست کمه چه برسه به اون آتاشغالهای حلبی که چسبوندن دور پیست .
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اینجوری راننده پژو میمرد
Siyavash
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴تسلیت🖤🖤
دیا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴خدا به خانوادش صبر بده. تسلیت .
تنها کسی که تو این مملکت امنیت جانی و شغلی داره اختلاس گران و دزدها هستن
MehdiTurbo
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴فقط بنده خدا همسرش
گاهی وقتا برای یه روزی حلال که کل دارییت یه دوربین جانت از دست میدی بعلت …
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴فقط میتونم بگم خدا بهشون صبر بده دیگه هیچی نمیتونم بگم
sina7
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴به چه روزی افتاده این مملکت
پیست قدیمی و فرسوده
امکانات قدیمی
ماشین های قدیمی و از رده خارج
این چه ورزش و سرگرمیه؟
Yaghoob
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴مشت نشونه خرواره
کل زیر ساخت های مملکت فرسوده و پوسیده هست.
Yaghoob
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اگر کسی مقصر قضیه باشه چطوری میخواد امشب بخوابه ؟
چرا همه چیز رو به مسخره گرفتن
اونور خلیج فارس هر چهارتا کشور بالاترین سطح موتور اسپرت (فرمول یک) رو برگزار می کنند.
اینور خلیج فارس یه مسابقه آماتور رو نمیتونیم هندل کنیم.
چرا این کابوس تموم نمیشه؟
mr-gtc
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴روحش شاد بنده خدا، ولی نقش اون گارد ریل چی بود؟! چون اگ نبود حداقل بنده های خدا حواسشونو بیشتر جمع میکردن
Hamidrez
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴پیست ازادی نماد تحقیر ملی است ، از وضعیت اسفالتش وضعیت تماشگرها رو صندلی های شکسته ، بلیط فروشی داغون ، خاک تو حلق تماشاچی ،ماشین از رده خارج ، طول پیست که بیشتر مناسب کارتینگه تا اتومبیل….
amirboss
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴آخرین باری که رفتم پیست آزادی،سالگرد ۵۰سالگی ماستنگ بود.
متاسفانه کیفیت برگذاری مسابقات تو ایران بسیار پایینه و دیدنشون فقط وقت تلف کردنه.
جایگاه افتضاح تماشاچیان در کنار کیفیت بسیار پایین پیست و پارکینگ.
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴خبر داری امروز تولد ۵۸ سالگی پیکان بوزورگه
Hadi
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴واقعا کسی تو ایران پیدا میشه مسابقات اتومبیل رانی با 206 براش جذابیت داشته باشه که حالا عکاس و فیلم بردار هم داشته باشه
206 طراحیش برمیگرده به 27 سال پیش
به من حتی بلیط تماشای مسابقه رو رایگان هم بدن وقتمو تلف نمیکنم برم بشینم نگاه کنم
ولی در کل باید یه سکو برای عکاسان و خبرنگار ها تهیه کنن اگه میخان مسابقه برگذار کنن
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴روحشان قرین رحمت باد صبح خبر رو دیدم خیلی ناراحت شدم انشاالله خدا باعث و بانی این قضیه رو لعنت کنه البته باعث و بانی نداشت من فیلمشو دیدم این پژو خورد به پشت یه پژو دیگه و تعادلش از دست داد صاف رفت تو این بدبخت بیچاره واقعا اگه یکم میرفت اونورتر این زنده بود این راننده پژو هم شل دست بود بنظرم یه شب بره بازداشتگاه گواهینامه هم باطل بشه پژو هم برن توقیف کنن و این پیست رو کلا پلمپ کنن بهتره