تلاش خودروسازان برای حل چالش شارژ خودروهای الکتریکی
در مسیر حرکت به سمت خودروهای الکتریکی چندین مانع بزرگ وجود دارد که یکی از مهمترین آنها شارژ است. با در نظر گرفتن این موضوع بسیاری از خودروسازان در حال استفاده از راهحلهایی برای رفع این مشکلات و اطمینان خاطر بیشتر مشتریان هستند. در اینجا میخواهیم نگاهی داشته باشیم به عملکرد شورولت و مرسدس بنز در زمینه رفع مشکل شارژ خودروهای الکتریکی. زمانی که یک مشتری با خودروی الکتریکی جدیدش از نمایندگی خارج میشود شارژر سطح 1 در خودرو وجود دارد که باید در خانه آن را به دوشاخه متصل کرد. این شارژرها بسیار کند هستند و شارژ باتری میتواند چندین ساعت طول بکشد.
به همین خاطر است که برندهایی همچون شورولت و مرسدس بنز در حال آغاز استفاده از دوشاخههای شارژ خانگی جدید برای خودروهای الکتریکی در کانادا هستند. مرسدس به مشتریان اجازه میدهد هزینه شارژ خانگی خود را در نیز در معامله حساب کنند. مشتریان البته باید هزینه نصب را بهصورت مستقیم پرداخت کنند اما به این ترتیب شارژر مناسبی را انتخاب میکنند که فرایند شارژ را راحتتر میسازد. شورولت یک پله جلوتر رفته است و نصب رایگان خروجی 240 ولتی را پیشنهاد میکند. نیازی به جایگاه شارژ مستقل نیست و این یکی دیگر از مزیتهای این سیستم است. این خروجی 240 ولتی زمان شارژی قابلمقایسه با جایگاه شارژ عمومی سطح 3 دارد و به بولت الکتریکی اجازه میدهد در مدت حدود 10 ساعت یا کمتر باتری خودش را شارژ کند.
مایک مک فی مدیر برند شورولت کانادا میگوید:
هدف کلی شورولت این است که مالکیت خودروی الکتریکی به امری ساده و راحتتر تبدیل شود. بیش از 80 درصد مردم خودروی خود را در خانه شارژ میکنند و این میزان در دوران همهگیری کرونا بیشتر هم شده است. ما راه بسیار خوبی را برای مشتریان در نظر گرفتهایم
شرکت الکتریفای کانادا هم روی راهحلهای جدیدی کار میکند و نصب شارژرهای خانگی را پیشنهاد میدهد. مالکان محصولات الکتریکی آئودی حتی میتوانند شارژر خانگی خود را به شارژر کمپانی مدنظر متصل کنند و شارژر خود را روی آن تنظیم نمایند و در زمانهای غیر پیک بار خودرو را شارژ نمایند که این موضوع روی کاهش هزینهها تأثیر خواهد گذاشت. هیچیک از این راهحلها باعث ساختارشکنی و هجوم خریداران به سمت خودروهای الکتریکی نخواهد شد اما نشان دهنده آیندهی روشن برای چنین محصولاتی است.