احیای برند ری‌لای توسط چری با هدف تسلط بر بازار پیکاپ‌ها

دوشنبه 1 اردیبهشت 1404 - 09:31
مطالعه 3 دقیقه
Rely-brand
دیروز شرکت چری به‌طور رسمی از احیای برند Rely خبر داد؛ برندی که اکنون به‌عنوان نخستین برند پیکاپ جهانی و هوشمند این شرکت معرفی شده و قرار است در...
تبلیغات

دیروز شرکت چری به‌طور رسمی از احیای برند Rely خبر داد؛ برندی که اکنون به‌عنوان نخستین برند پیکاپ جهانی و هوشمند این شرکت معرفی شده و قرار است در قالب یک اکوسیستم کامل شامل انواع موتورهای احتراقی (ICE)، برقی خالص (BEV)، هیبریدی قابل شارژ (PHEV) و توسعه‌یافته (EREV) فعالیت کند.

ری‌لای سومین برند احیاشده چری پس از فالوین و QQ محسوب می‌شود.

کپی لینک

مروری بر گذشته Rely و بازتعریف امروز

برند ری‌لای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ در قالب یکی از زیرمجموعه‌های برند لوکس Qilin تأسیس شد که همراه با Riich، بازار چین را هدف قرار داده بود. اما به دلیل تسلط برندهای جوینت‌ونچر خارجی در آن زمان، Qilin تنها چند سال دوام آورد.

اکنون چری، برند ری‌لای  را با هویتی جدید بازآفرینی کرده است. بر اساس اعلام رسمی، نام "Rely" مخفف چهار واژه‌ی زیر است:

  • Rebuild (بازسازی)
  • Explore (اکتشاف)
  • Link (پیوند)
  • Yield (بازده)
کپی لینک

فناوری‌های پیشرفته پلتفرم Rely

ری‌لای اکنون به‌عنوان یک برند هوشمند و جهانی پیکاپ، از پلتفرم اختصاصی چری با نام Mars Architecture بهره می‌برد. این پلتفرم قابلیت پشتیبانی از خودروهای برقی و هیبریدی را دارد و با فناوری‌های زیر مجهز شده است:

  • سامانه هیبریدی C-DM با عملکرد فوق‌العاده (Kunpeng Super Performance Electric Hybrid)
  • کابین هوشمند Lion Cockpit
  • رانندگی خودران Falcon Smart Driving
  • پلتفرم جامع هوشمند Rely Kaitian با معماری برقی مبتنی بر هوش مصنوعی

چری ادعا کرده است که معماری برقی Rely Kaitian به‌طور کامل به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود و پاسخگوی همه سناریوهای رانندگی و شرایط محیطی خواهد بود.

کپی لینک

دعوت از عموم برای طراحی لوگو

چری در اقدامی خلاقانه، از مردم چین دعوت کرده تا طرح لوگوی برند Rely را ارسال کنند. طراح لوگوی برنده، به‌ازای فروش هر دستگاه پیکاپ به مدت سه سال، یک یوان (حدود ۱۴ سنت دلار) حق امتیاز دریافت خواهد کرد.

کپی لینک

نخستین پیکاپ Rely در راه است

طبق گزارش Auto Zol، نخستین پیکاپ برند ری‌لای  اکنون مراحل پایانی توسعه را طی می‌کند. تصاویر جاسوسی منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو:

  • ۵.۴ متر طول دارد
  • دارای فاصله محوری ۳.۳ متر است
  • طراحی آن متناسب با رقابت در سطح جهانی و نیازهای بازارهای صادراتی است
کپی لینک

بازار پیکاپ چین در حال رشد

طبق داده‌های فروش، بازار پیکاپ چین در حال رشد محسوسی است:

شاخص

آمار مارس ۲۰۲۵

رشد سالانه

فروش کلی پیکاپ

۵۸٬۰۰۰ دستگاه

۱۳.۱٪

فروش فصل اول

۱۳۷٬۰۰۰ دستگاه

۶.۸٪

پیکاپ‌های انرژی نو (NEV) در مارس

۲٬۷۰۰ دستگاه

۲۱۹٪

پیکاپ‌های NEV فصل اول

۶٬۲۰۰ دستگاه

۱۸۷٪

صادرات پیکاپ در مارس

۲۴٬۰۰۰ دستگاه

۲۰٪

صادرات فصل اول

۶۲٬۰۰۰ دستگاه

۳۱٪

سهم صادرات از کل فروش

۴۵٪

کپی لینک

پنج برند پرفروش پیکاپ در چین – مارس ۲۰۲۵

رتبه

خودروساز

حجم فروش عمده

تغییر سالانه

۱

گریت وال

۲۰٬۴۲۱ دستگاه

۱۶.۲٪

۲

جک

۷٬۳۵۱ دستگاه

۴۰.۰۷٪

۳

JMC

۶٬۹۵۰ دستگاه

۰.۰۴٪

۴

چانگان

۴٬۸۰۴ دستگاه

-۸.۱۳٪

۵

سایک مکسوس

۴٬۳۸۹ دستگاه

-۱۵.۱۷٪

کپی لینک

تحلیل و پرسش نهایی: چری تا کجا پیش خواهد رفت؟

با توجه به احیای برند ری‌لای ، استفاده از فناوری‌های پیشرفته و برنامه‌ریزی برای تنوع در قوای محرکه، چری قصد دارد سهم قابل‌توجهی از بازار داخلی و صادراتی پیکاپ‌ها را تصاحب کند. بازار چین اکنون نه تنها در حال رشد است، بلکه شاهد رشد انفجاری پیکاپ‌های انرژی نو و افزایش صادرات نیز هست.

حال باید دید که ری‌لای، با طراحی مدرن و تکنولوژی‌محور، می‌تواند جایگاهی در جدول فروش کنار بزرگان این بخش همچون گریت وال و جک کسب کند یا خیر.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.