متفرقه

استقبال قابل‌توجه خریداران چینی از خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

برای اولین بار،  بیش از ۵۰ درصد بازار چین به خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی برقی و پلاگین هیبرید رسیده است.

بد نیست بدانید عبارت وسایل نقلیه انرژی نو در بازار چین به محصولاتی با قوای محرکه برقی و پلاگین هیبریدی اطلاق می‌شود؛ اما آمار فروش انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهد میزان فروش خودروهای صفرکیلومتر از اول تا چهاردهم آوریل به ۵۱۶ هزار دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افت دارد. البته از بین این تعداد خودروی فروخته شده محصولات انرژی نو سهم ۲۶۰ هزار دستگاهی دارند که به معنی رشد ۳۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است. این میزان فروش باعث می‌شود سهم خودروهای یاد شده از بازار به ۵۰.۳۹ درصد برسد.

خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

پیش از این برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند سهم خودروهایی با انرژی‌های نو از بازار چین تا سال ۲۰۲۸ بیشتر از ۵۰ درصد نخواهد بود. همچنین فدراسیون خودروهای سواری چین نیز پیش‌بینی کرده بود سهم این خودروها در سال ۲۰۲۴ تنها به ۴۰ درصد خواهد رسید. به این ترتیب و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، میزان فروش چنین محصولاتی می‌تواند در سال جاری میلادی به حدود ۱۲ میلیون دستگاه برسد.

اگرچه آمار یاد شده تنها به دو هفته ابتدایی ماه آوریل تعلق دارد اما یکی از نشانه‌های استقبال بالای چینی‌ها از خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی است. ماه پیش بود که وانگ چوانفو مدیرعامل بی وای دی اظهار داشت چنین آمار فروشی در عرض سه ماه آینده میلادی به دست خواهد آمد و حالا می‌بینیم که پیش‌بینی‌های او درست از آب درآمده است. اگرچه چنین عملکردی برای خودروهای بدون آلایندگی بسیار خوب به نظر می‌رسد اما وضعیت خودروهای درون‌سوز در بازار چین خیلی جالب نیست.

این موضوع به ویژه درباره جوینت ونچرهای مشترک با خودروسازان خارجی دیده می‌شود. سال پیش میزان فروش سایک جنرال موتورز ۱۴.۵ درصد، میزان فروش گک هوندا ۱۳.۷ درصد و میزان فروش سایک فولکس‌واگن ۸ درصد کاهش یافت. داده‌های ماه مارس امسال نشان داده‌اند خودروهای درون‌سوز که زمانی حرف اول را در بازار می‌زدند با افت فاحش فروش مواجه شده‌اند و فروش خودروهایی همچون تویوتا کمری و فولکس‌واگن لاویدا به ترتیب حدود ۶۰ و ۳۶ درصد کاهش داشته است. یکی دیگر از پیش‌بینی‌های جالب مدیرعامل بی وای دی این است که جوینت ونچرهای موردبحث در آینده تنها سهم ۱۰ درصدی از بازار خودروی چین خواهند داشت و به نظر می‌رسد این امر نیز در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. blackwing

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (994 ديدگاه)

    بازار ماشین توی چین چرتو پرتی بیش نیست 🤢🤮
    مدل ماشینا رو نگاه کن ، انگار زدی کارتون ببینی !

    موافقم 8
    مخالفم 14
    1. پیام

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      این خبر قابل توجه متعصبای ژاپنی که میگفتن فعلا وقت این نیست برندای ژاپنی برن سمت ماشین برقی!!! البته اینا این چیزارو نمی فهمن.

      موافقم 2
      مخالفم 13
      1. جومونگ

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (10 ديدگاه)

        اونایی که در زمینه ادراک و فهم مشکل دارن ، همونایین که با چندین اکانت فیک فضای سایت رو مسموم میکنن و کاملا هم شناخته شده هستند
        وگرنه همه میدونن چین بزرگترین بازار خودرو برقی دنیاست و جزو ابتدایی ترین اطلاعات از دنیای خودروئه

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. پیام

          ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1797 ديدگاه)

          جومونگ (امیر) مسخره بهزیت رو جمع کن. اینقدر حرفای مسخرتون کامنت منفی میگیره که یا مثل حسین آفتابی نمیشید، یا صد تا اکانت ۳۰ بازدیدی زدید!!! فعلا تا زنانی که نیسان و هوحدا جایگاهشون رو تو فروش پس نگرفتن حرف زیادی نزنید. بذلرید اون گنداتون از ذهن پاک بشه، بعد گند جدید بزنید!!! کار ز عمل برآید نه دو تا لینک بیخود!!!! این همه حرص زدید، ولی با تیپا از جدول بیرون انداخته شدن!

          موافقم 1
          مخالفم 11
  2. ممد ژانگولر

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3737 ديدگاه)

    ایول داره این حرکتشون 👏👌🤏

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2411 ديدگاه)

      تاثیری که بر آلودگی هوای چین داره، خیر دنیا و آخرت هست
      این روند، وابستگی چین به نفت رو کاهش می ده و کشورهای عقب افتاده تک محصول متکی به نفت، فاصله زیادی با خاک برسری ندارن

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. amir

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2512 ديدگاه)

        هروقت مازوت و زغال سنگو حذف کردن هواشونم بهتر میشه
        چین اولین یا دومین کربن دی اکسید دنیاست

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2411 ديدگاه)

          کلا چین و هند آلوده ترین کشورهای دنیا هستند از نظر تولید گازهای سمی

          موافقم 8
          مخالفم 0
        2. blackwing

          ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (994 ديدگاه)

          چین با اختلاف چندین درصدی اوله
          فقط وضعیت هوای شنژن ، پکن ، شانگهای و بقیه شهر‌های چین رو ببین مشخصه

          موافقم 5
          مخالفم 1
        3. amir

          ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2512 ديدگاه)

          چین با زغال سنگ در حال تجاوز به هوای دنیاست… فقط با برقی و آرمیچر میخواد بازار بقیه رو قبضه کنه
          توف به ذات قانون ۲۰۳۵ و ایلان فلاسک که چیزی رو شروع کنن که خودشون بخوان تهش بمونن
          تسلا با اون همه عظمت با کاهش ارزش و سهام و تعدیل نیرو ….. مواجهه الان

          موافقم 4
          مخالفم 6
      2. ممد ژانگولر

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3737 ديدگاه)

        کلا چینیا مدل هایبرید زندگی میکنن. ی کاسه سوپ بهشون بدی تا یکسال توربو میرن جلو

        موافقم 3
        مخالفم 0
  3. حسین

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (377 ديدگاه)

    آقای وانگ چانفو مدیر عامل بی‌وای‌دی واقعا انسان باهوشی هست و درک خیلی خوبی از تغییرات بازار در آینده داره، خیلی به موقع شرکت ساخت باتری تاسیس کرد(۳۰ سال پیش) و خیلی به موقع هم شروع به ساخت خودروی برقی کرد(۲۰ سال پیش) و الان ثمره شروع به موقع رو برداشت کرده.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  4. FY

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (212 ديدگاه)

    همینه که میگن چین از دنیا ۱۰ سال عقبه 😅🤔

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا