آیا ترمیم رنگ در خطوط تولید خودروسازان حقیقت دارد؟
ممکن است بارها این موضوع که برخی از خودروی صفرکیلومتر بعد از کارشناسی رنگ، نشان از ترمیم و بتونه رنگ بدنه داشتهاند را شنیده باشید. آسیبدیدگی و مشکلات رنگ در خط تولید و مونتاژ خودروها میتواند طبیعی و متداول باشد و درصدی شاید ناچیز از خودروها دچار چنین مشکلاتی شوند. اما این موضوع که این خودروها سرانجام به دست مشتری میرسند یا از چرخه فروش خارج میشوند بسته به خودروساز یا میزان مشکل دارد.
اخیراً ویدئویی از خط تولید یکی از خودروسازان داخلی منتشر شده بود که نشان از بتونه بودن قسمتهایی از بدنه یکی از خودروها داشت. اینک این شرکت جوابیه خود را در این زمینه منتشر کرده است. بهمن موتور اعلام کرده که این خودرو در خط تولید قرار نداشته و در ایستگاهی برای ارزیابی فنی و تخصصی خودروهای دارای ایراد فنی یا ظاهری یا حادثهدیده حضور داشت.
به گفته بهمن موتور، کمتر از 3 صدم درصد از خودروها در خط تولید دچار حادثه یا مشکلات فنی یا ظاهری میشوند. بعلاوه بهمن موتور این اطمینان را به مشتریان این شرکت داده که چنین خودروهایی به مصرفکننده تحویل نمیشوند و درنهایت در اموری چون لجستیک و پشتیبانی، خدمات پس از فروش، خودروی تست درایو، خودروی جایگزین برای مشتریانی که خودروی آنها در فرایند تعمیر متوقف مانده و یا داخل خود شرکت مورد استفاده قرار خواهند گرفت و برخی از این خودروها نیز بعد از کسب مجوزها از طریق مزایده رسمی واگذار میشوند.
با این حال اگر شما شخصاً تجربهای در این زمینه از هر خودرو یا خودروسازی دارید حتماً با مخاطبان پدال به اشتراک بگذارید.