خروج هنریک فیسکر از توییتر هم‌زمان با خرید آن توسط ماسک!

پنج‌شنبه 8 اردیبهشت 1401 - 05:30
مطالعه 2 دقیقه
Fisker-1
هنریک فیسکر به عنوان یکی از پیشتازان تولید خودروهای الکتریکی و رقیب تسلا پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، از این شبکه اجتماعی خارج شد! فیسکر که...
تبلیغات

هنریک فیسکر به عنوان یکی از پیشتازان تولید خودروهای الکتریکی و رقیب تسلا پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، از این شبکه اجتماعی خارج شد! فیسکر که مالک شرکت سازنده خودروهای الکتریکی فیسکر است در اینستاگرام گفته است:

من به آزادی بیان اعتقاد 100 درصدی دارم اما نمی‌خواهم آزادی بیان من توسط یک رقیب و به‌صورت فعال مدیریت یا کنترل شود؛ و نمی‌خواهم یک رقیب تشخیص دهد دنبال کنندگان فیسکر چه تجربه‌ای به دست می‌آورند

حساب کاربری فیسکر در توییتر غیرفعال شده است اما فید خبری این کمپانی هنوز هم فعال باقی مانده است. به نظر نمی‌رسد ماسک به‌صورت مستقیم به تصمیم فیسکر واکنش نشان داده باشد اما دو توئیت کلی درباره آزادی بیان منتشر کرده است. او در این توئیت ها گفته است:

آزادی بیان از نظر من یعنی احترام به قوانین و هماهنگی با آن. من مخالف سانسورهای فراتر از قانون هستم. اگر مردم آزادی بیان کمتری می‌خواهند از دولت درخواست تصویب قانون آن را خواهند کرد. به همین خاطر عبور از قانون در تناقض با درخواست‌های مردم خواهد بود

فیسکر و ماسک مدت‌های زیادی است به عنوان رقیب یکدیگر شناخته می‌شود. تسلا در سال 2008 از فیسکر به خاطر اتهام سرقت تکنولوژی و استفاده از آن در خودروی خود شکایت کرد. هنریک فیسکر قبل از عرضه تسلا مدل S کار طراحی آن را انجام داده بود، خودرویی که در آن زمان با کد وایت استار شناخته می‌شد. در اوایل سال 2010، شرکت فیسکر اتوموتیو رقیب تسلا بود و برای چند وقت نیز با این شرکت شانه‌به‌شانه حرکت کرد زیرا فیسکر قول داده بود سدان جذاب کارما را روانه بازار کند. البته این شرکت با مشکلاتی در زمینه باتری مواجه شد و مشکلاتی همچون آتش‌سوزی و زیر آب رفتن محصولاتش به خاطر طوفان سندی در سال 2012 را تجربه کرد. کمپانی فیسکر در سال 2013 ورشکست شد اما صنعت خودرو از آن زمان تاکنون شدیداً دگرگون شده است و اکثر خودروسازان روی خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تسلا نیز به چیزی فراتر از صنعت خودرو نفوذ کرده است و حالا ماسک شرکت‌های پیپال و اسپیس ایکس را نیز در اختیار دارد. هنریک فیسکر دوباره در سال 2016 به صحنه بازگشت و در سال 2020 نیز سهامی عام شد. این شرکت به دنبال عرضه شاسی‌بلند اوشن در سال جاری است. فیسکر قبل از تولید خودرو به عنوان طراح خودروهای اسپرت شناخته می‌شد، کسی که محصولات شاخصی همچون استون مارتین ونتیج V8 و بی‌ام‌و Z8 1999 را طراحی کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.