متفرقه

هانکوک لاستیک‌های بدون باد خود را معرفی کرد

هانکوک به عنوان یکی از مشهورترین لاستیک سازان دنیا تصمیم گرفته وارد دنیای لاستیک‌های بدون باد شود و نمونه پیش‌تولیدی آن را با نام i-Flex در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته است. این لاستیک که از طریق تست‌ها و مطالعات بیومیمتیک توسعه یافته دارای پره‌های به پیوسته و چندلایه است تا استحکام کافی برای تحمل وزن را داشته باشد و درعین‌حال از پایداری کافی برای تغییر شکل در زمان عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌ها سود ببرد.

به همین منظور هانکوک نگاهی به ساختار سلول ارگانیسم‌های زنده داشته و از آن‌ها الهام گرفته است. ساختار پره به لاستیک اجازه می‌دهد تا نه فقط به سمت جلو بلکه در هر دو جهت حرکت کند. این نوع طراحی کاربردی خواهد بود زیرا هانکوک لاستیک جدید خود را روی ماژول پلاگ اند درایو هیوندای به نمایش گذاشته است. این ماژول برای حمل‌ونقل اشیا طراحی شده و خبر مربوط به رونمایی آن توسط هیوندای نیز در پدال منتشر شده است. دانگ جین هیون مدیر آزمایشگاه رباتیک گروه هیوندای موتور می‌گوید:

در آینده خود ما اشیا را حمل نخواهیم کرد بلکه این اشیا هستند که با ماژول پلاگ اند درایو در اطراف ما حرکت خواهند کرد. ما در حال هدایت تمامی تلاش‌های رباتیک و مهندسی خود به سمت درک حمل‌ونقل بدون محدودیت اکوسیستم اشیا هستیم

به همین خاطر لاستیک معرفی شده توسط هانکوک فقط ۴۰۰ میلی‌متر قطر و ۱۰۵ میلی‌متر پهنا دارد. این لاستیک بدون باد یک گزینه عالی برای کاربری‌هایی همچون پلتفرم پلاگ اند درایو هیوندای است زیرا مالکان مجبور نیستند به‌صورت منظم باد لاستیک را تنظیم کنند. همین هزینه‌های پایین نگهداری لاستیک‌های بدون باد باعث شده گزینه‌ای ایده آل برای خودروهای خودران هم باشد. همچنین مزیت‌های ایمنی نیز وجود دارد زیرا ریسک ترکیدن لاستیک وجود ندارد. هانکوک می‌گوید از سال ۲۰۱۰ تاکنون به دنبال توسعه این تکنولوژی بوده و به تحقیق و بهبود این نوع لاستیک ادامه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    لاستیک بدون باد برای دوچرخه خوبه من دوماهی یه بار میرم پنچری میگرم خسته شدم .
    آسفالت نداریم ، زمین مین داریم

    موافقم 61
    مخالفم 22
    1. amir Benz

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      زمین مین هست ، تانک ( ارابه های مرگ ) هستن ، شوماخر های ایران هستن و….

      موافقم 35
      مخالفم 5
    2. یاسر

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      لاستیک تیوب لس بگیرید بعلاوه مایع ضد پنچری- حتی مایع ضد پنچری ایرانی هم داریم میتونید استفاده کنید

      موافقم 3
      مخالفم 8
    3. طاها

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله کاملا موافقم برای دوچرخه خیلی خوبه

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. حسام

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (144 ديدگاه)

    ینی ممکنه سنگی، چوبی بره تو سوراخهای لاستیک و رو عملکردش تاثیر بزاره

    موافقم 35
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      هنوز هیچ عملکردی از این لاستیک ندیدیم اما مطمئناً سنت‌شکنی میکنه و استقبال میشه چون دوستان فکر شن سنگ چوب را میکنند در حالی که تازه ابتدای عرضه هست و پس از این همه سال تحقیق و توسعه ، حتماً فکر اونجایش را کرده‌اند و یا شاید هم محدودیت استفاده دارد مثلاً فقط برای جاده و شهر !

      اگر به برخی از لِژهای کفش آدیداس نگاه کرده باشید در برخی مدل‌هایش از چنین تکنولوژی‌ای استفاده کرده و حدود ۲۰۰ دلار قیمت داره و البته بسیار باکیفیت و نرم هست !

      از قیمت چیزی گفته نشده اما اگر بیاد ایران ، من خریدارم و از لاستیک هانکوک همیشه راضی بودم و مشتری این برند خوب هستم !

      البته بگویم که مشخصاً در سواری تاثیر میگذارد و سواری را نرم میکند ، چرا که ضربات کمتری را به سیستم تعلیق منتقل میکند و بیشترین ضرباط را در خودش جذب میکند !

      موافقم 37
      مخالفم 12
      1. Mad.z.Max

        ۲۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        چندین ساله توی ارتش آمریکا استفاده میشن این مدل چرخها. استفاده نظامی زیادی ازشون شده، به حدی جواب گرفتن ازش که تقریبا تمام شرکتای لاستیک سازی دارن روی مدل خاص خودشون از این نوع تایر کار میکنن. جالبه بدونین شرکت بارز خودمونم مشغول توسعه همچین تایرایی هست!! توی سایتشون یخورده اطلاعات هست ازش

        موافقم 25
        مخالفم 1
      2. محمد صادق رحیمی

        ۲۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درست است جناب ولی استفاده از واژه فناوری یا تکنولوژی اشتباه است یک طراحی و یک البته یک ماده نسبتا جدید است.
        مثل اینکه بگویی فناوری از لحاظ علمی درست نیست چون فناوری یعنی تغییری که با تغییر روش ساخت ایجاد می شود.

        موافقم 4
        مخالفم 7
      3. من⁦^_^⁩

        ۲۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (200 ديدگاه)

        شاید موقع تولید نخواستن ما توی لاستیکو ببینیم بستنش که سن نره توش😂😛

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. عارف

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (322 ديدگاه)

      آقا حسام این پرسش برای من هم بوجود آمده . تا قبل از رفع این ایراد فکر نمیکنم بازده ی خوبی تو مصارف روزانه داشته باشه . بالاخره هر نوآوری مشکلات اولیه مخصوص خودش را داره ، ولی طرح و ایده ی بسیار خوب و کار راه اندازی خواهد بود

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        آقا عارف
        عزیز من
        این نوآوری اگر به شکست بیانجامد یعنی اعتبار رفته و ضرر مالی هولناک !
        شرکتی مثل هانکوک با آن همه اعتبار ، یعنی نمیداند که لاستیک وقتی جزئی مهم از خودرو محصوب میشود که با جان سرنشینان طرف هست باید اینقدر آزمایش و توان‌سنجی شده باشد تا موفق شود در بازار !

        اشتباه در این شرکت و در این سطح جایگاه و در چنین مسئله‌ی مهمی ( یعنی فاتحه ) !

        پس مطمئن باشید وقتی در بازار عمومی عرضه میشه یعنی با خیال راحت قابل خریدن و استفاده هست !

        موافقم 8
        مخالفم 10
        1. شاهین

          ۲۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2 ديدگاه)

          اینکه مقطع تایر به صورت شبکه ای هست ممکنه صرفا برای نمایش باشه و در تولید نهایی مقطع یا فاق تایر به شکل الان بسته باشه یعنی از لحاظ ظاهری همین لاستیک های خودمون باشه.

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. پرویز

        ۲۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        حالا چراتعارف میکنند هنوز نه بداره نه ببار صبر کنید وقتی که به بازار ارایه دادند اون موقع ایراد بگیرید اخه تو تمام پدیده های جدید ابتدا مشکلاتی وجود داره که بتدریج حل میشه یادتون که نرفته لاستیکهای با تیوب رو؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. شاهین

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نه عزیز به نظر من این مقطع برش خورده لاستیک میده یعنی فاق لاستیک بسته میشه که چیزی توش نره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3534 ديدگاه)

    فکرشو بکنید کسی با این لاستیکها بره تو شنهای سافاری
    تمام سولاخاش میشه شن
    دیگه اون انعطافو نخواهد داشت
    بعدش با یک تانک خشک و بی روح طرفی

    موافقم 3
    مخالفم 21
    1. بهادر

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام این طرح برش خوردش هست که نشان بدن چطوره وگرنه لاستیک شکلش مثل لاستیکهای معمولیه

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. ممد ژانگولر

        ۲۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3534 ديدگاه)

        اینم حرفیه اگه بسته بشه عالی میشه

        موافقم 9
        مخالفم 3
    2. datsun

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (3500 ديدگاه)

      بحث پایداری هم تو این لاستیک هست تو مانور دادن و فرمون دادن مطمئنا باعث ناپایداری میشه

      موافقم 7
      مخالفم 11
  4. viper

    ۲۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    این لاستیکا عالییییه مطمعنم جواب میده
    یه نفر میشناسم طرف دوچرخه سوار حرفه ای هست دوچرخش کی تی ام مایرون هست تا خرخره تقویت ۹۰ میلیون پول دوچرخشه یه ماه پیش ۵ میلیون پول داد یه تیوبی واسه دوچرخش خرید که داخلش باد نبود داخلش یه نوع مایع خمیر ماننده ظاهرا ولی هر دو سال یه بار باید این مایع تعویض بشه ولی خب اصلا پنچر نمیشه

    موافقم 14
    مخالفم 6
  5. یاس ی

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    قضیه این یدونه دیسلایک آخر ما نفهمیدیم چیه. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . دوستمون راجع به دوچرخه یکنفر اطلاعاتی داده بعد یدونه دیسلایک خورده یا یکی میگه آقا من 300 میلیون پول دارم ماشین چی بخرم میبینی دوتا دیسلایک خورده.

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. من⁦^_^⁩

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      از پولداشتن بقیه فشاری میشن😐👋

      موافقم 2
      مخالفم 2
  6. فرهاد

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا فکر میکنین چون فلان شرکت مطرحه، پس هرچی بده بیرون باید غوغا بپا کنه؟؟؟
    هنوز که هنوزه بزرگترین و اصیل‌ترین برندهای خودروسازی بعد از چندماه می‌فهمن فلان قسمت فلان مدلی که دادن بیرون ایراد فنی داره و فراخوان میدن واسه رفع نقص. حالا بشینین بگین مثلا اگه تویوتا فلان مدل ترمز رو روی فلان مدلش نصب کرد، با اونهمه مهندس و تجربه مگه ممکنه که اشتباه کنن؟؟؟
    بله که میشه، همونطور که بارها واسه مرسدس هم این اتفاق افتاده. همونطور که بی ام و سری هفتی که حدود 15سال پیش اومد تو بازار یه صندوق عقب با لبه تیز و کشیده داشت و چهره ماشینو به لجن کشیده بود و اولین باری که توی مجله ماشین چاپش کردن و دیدمش، گفتم همه چیش عالیه ولی گند زدن با این طراحی صندوق عقب. اتفاقاً دوتا از داداشای بزرگترم بهم خندیدن و گفتن آخه تو چی میفهمی از طراحی؟ یعنی اونهمه مهندس طراح توی بی ام و قد تو نمیفهمن؟ چندماه بعدش دوباره توی مجله ماشین تیتر زدن که صندوق عقب بی ام و سری هفت بدلیل طراحی بدِ لبه، زیر تیغ جراحی رفت!
    شک نکنین که این مدل لاستیک برای ماشینهای شخصی و عمومی عمر کوتاهی خواهند داشت و به تنها کاربردشون واسه ماشین آلات صنعتی مثل لیفتراک و راه سازی ادامه خواهد داشت.
    نسل جدید لاستیک خودرو ظرف 3 تا 5سال آینده روانه بازار خواهد شد و چهره بسیار جذاب و خشنی به ماشین‌ها خواهد داد و انقلاب بسیار بزرگی در چرخ خودرو بوجود خواهد اورد که یکیش چهره خشن، یکیش حل شدن مشکل ترکیدن، یکیش قدرت مانور سر پیچها با سرعت بالا و یکیش ترمزگیری و کاهش باورنکردنی کورس ترمزگیری خواهد بود.

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا