متفرقه

هانکوک از لاستیک‌های ویژه خودروهای الکتریکی رونمایی کرد

هانکوک اعلام کرد سری جدید لاستیک‌های خود با نام iON را که به‌طور خاص برای خودروهای الکتریکی طراحی شده اند عرضه خواهد کرد. این لاستیک‌ها که به منظور کاهش اصطکاک چرخشی و دوام بیشتر در برابر گشتاور آنی خودروهای الکتریکی طراحی شده اند از سال جاری در دسترس مشتریان خواهند بود.

این لاستیک‌ها در ابتدا با سه مدل متنوع عرضه خواهند شد و برای محصولات پرفورمنس و لوکس طراحی شده اند. لاستیک‌های موردبحث در ابعاد ۱۸ تا ۲۲ اینچی تولید می‌شوند و لاستیک تابستانی هانکوک ونتوس iON S از ماه می در دسترس مشتریان اروپایی خواهد بود. از ماه سپتامبر نیز لاستیک‌های زمستانی iON عرضه خواهند شد. لاستیک‌های چهارفصل ونتوس iON نیز طی ماه‌های آتی روانه بازار آمریکای شمالی خواهند شد.

سوئیل لی مدیرعامل و رئیس هانکوک گفته است:

با معرفی خانواده جدید لاستیک‌های iON، کمپانی ما تقاضای رو به رشد برای خودروهای الکتریکی و نیاز به لاستیک‌های مناسب را در نظر گرفته است. با بهبود شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی، نسل جدید لاستیک‌ها به بهبود هرچه بیشتر راندمان خودروهای الکتریکی در کاربری‌های روزمره کمک خواهند کرد.

همه این لاستیک‌ها برای افزایش برد خودروهای الکتریکی طراحی شده اند و این کار را با کاهش اصطکاک چرخشی انجام می‌دهند. البته این تنها فاکتور موردنیاز در خودروهای الکتریکی نیست. از آنجایی که این خودروها کاملاً ساکت هستند بنابراین لاستیک‌ها هم باید آرام و ساکت باشند و هانکوک از تکنولوژی جاذب صدای خاص خود به همراه الگوی خاص آج لاستیک استفاده کرده است تا صدای تولیدی را کاهش دهد.

نائب رئیس هانکوک می‌افزاید:

ما به‌طور خاص به تولید لاستیک تابستانی هانکوک iON افتخار می‌کنیم زیرا به رتبه‌بندی A/A/A اتحادیه اروپا دست یافته است. این رتبه در واقع به بالاترین امتیاز در زمینه مقاومت چرخشی، چسبندگی در مسیر خیس و صدای تولیدی اعطا می‌شود.

این لاستیک‌ها همچنین دارای طول عمر بالاتر و تحمل وزن و گشتاور آنی خودروهای الکتریکی هستند. استفاده از فیبرهای آرامید فوق‌العاده مقاوم در لاستیک به افزایش تحمل آن کمک کرده است. رزین طبیعی نیز باعث پایداری، طول عمر و کارکرد بالاتر این لاستیک‌ها شده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (868 ديدگاه)

    متن : از آنجایی که این خودروها کاملاً ساکت هستند بنابراین لاستیک‌ها هم باید آرام و ساکت باشند و هانکوک از تکنولوژی جاذب صدای خاص خود به همراه الگوی خاص آج لاستیک استفاده کرده است تا صدای تولیدی را کاهش دهد.

    برعکس باید یکم صدا را داشته باشه تا مردم متوجه حضورشون بشند

    موافقم ۶
    مخالفم ۲۱
  2. زیزیگولو

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    در حال حاضر آشغال ترین لاستیکای تو بازار لاستیکای چینی هستن

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۹
    1. پویان

      ۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (619 ديدگاه)

      لاستیکای چینی تنوع زیادی دارن. ولی در اینده بهتر از کره ای ها خواهند شد

      موافقم ۵
      مخالفم ۲۵
      1. Clean energy (صیانت!)

        ۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1030 ديدگاه)

        حرفت برام سنده

        موافقم ۶
        مخالفم ۳
      2. مردیم از خوشی

        ۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (868 ديدگاه)

        وی تاکید دارد که فن چینی نیست

        آقای پویان بر چه اساسی این چنین پیش بینی فلسفی و آینده نگارنه ای کردی ، به شخصه چیزی جز فن چینی بودن را دلیلش نمی دونم

        موافقم ۸
        مخالفم ۴
        1. HamiD

          ۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2173 ديدگاه)

          دیوانمون کردن این فن ها!
          میگن باید به سلیقه ها احترام گذاشت … البته کسی که دیروز این حرف رو زده بود دستش واسه همه رو شده … قشنگ مشخصه چه سیاست فکری هم داره … میگه ۱۳ سال توی سایت حضور داره! ولی نمیدونه ما پاگانی هوایرا ۸ سیلندر نداریم!!! آخ آخ گلب آقای پاگانی گرفت با این حرفت … تو کل عمرش هم فقط یه ماشین رو تحسین کرده بود اونم زوندا R بوده …
          بگذریم …
          اگه ماشین چینی دوست دارین اوکی …
          خب چرا چین با سیاست هاش رو دوست داری؟
          شایدم برده اونایی اومدی اینجا داری یه حرفایی میزنی …
          کره ای ها هم حقیقتش خیلی پیشرفت کردن و هانکوک هم تازه کار نیست …
          هانکوک یه شبه به اینجا نرسیده … یعنی هیچ شرکت تایر سازی یه شبه به اینجایی که هست نرسیده … ۸۰ سال قدمت داره که از کل خودرو سازی چین بیشتره …
          جزو بهترین های دنیاست و بازم به راحتی بدست نیاورده این جایگاه رو … این محبوبیت و این بازار رو توی ۱۸۰ کشور دنیا رو …
          البته که تو این دور و زمونه با برقی شدن ماشینا هر کسی با یه بودجه مناسب و یکم حوصله تو گاراژش میاد هایپرکار میسازه و میشه خودرو ساز!!! تایر ساختن هم احتمالا کار اسونی میشه و قاتلان بزرگ بیگناهان هم تایر سازان خوبی میشن! همونایی که به مردم خودشون هم رحم نمیکنن …

          توی چین فقط Nio در حال حاضر ماشینای خوبی تولید میکنه و ایراد خاصی بهش وارد نیست … شرکت خوبیه و نمیشه نادیده گرفتش …

          اما تو ماشین چینی دوس داری حتما باید از تایر چینی هم حمایت کنی؟!
          و در کل وقتی این کار رو میکنی یعنی داری از کل چین حمایت میکنی …
          البته فقط ایشون نیس …
          درمورد طرفدار های کشور های دیگه هم صدق میکنه …
          اینا طرفدار ماشین نیستن …
          طرفدار کشورن!!!
          همونطور که یه عده پرچم آمریکا و آلمان و … میزارن پروفایلشون …
          اینا هم از ترس حمله مردم به خودشون هنوز پرچم چین رو نمیزارن …
          اما نگران نباش وقتی پرچم چین رو انداختن رو برج آزادی قطعا بزودی شاهد همچین کارهایی توی فضای مجازی هم خواهیم بود …

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۰
        2. italian gentleman by maserati (MC20)

          ۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (923 ديدگاه)

          ایشون پویان نیستن . . . کاربر پویان ، در حقیقت ، همون نیو رامین طرفدار چانگان هست . . . هنوز متوجه نشدیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی تابلوه که . . . یه چیز دیگه هم بگم به نیو پویان رامین عزیز !!!!!! . . . نیو پویان رامین عزیز : نوشتن پنهانی دیالوگ های متفاوت برای ۲ یا چند شخصیت مجزا ( اون هم وقتی که شما ، یک نفر هستی ) تنها در یک صورت امکان پذیره (و احتمال لو رفتنش کم میشه ) ، که شما نویسنده باشی . . . چون نویسنده ها طی سالیان و به تجربه با دانش و با تمرین روی غریزه به مغز دیالکتیک رسیدن . . . یعنی آدم های مختلف رو تجزیه و تحلیل کردن و از دل رفتار اون ها به شخصیت اونها و به POV اونها پی بردن و می تونن رفتار و گفتار اونها رو باز آفرینی کنن . . . بماند . . . هرگاه بین دو نیم کره مغز انسان رابطه رفت و برگشتی اطلاعات در آن واحد برقرار بشه و انسان قادر بشه همزمان دنیا رو خارج از POV خودش ، از POV ( زاویه دید ) شخص دیگری ، یا شی دیگری یا حیوان دیگری یا گیاه دیگری یا جمادات دیگری ببینه می گوییم به فهم دیالکتیک یا مغز دیالکتیک دسترسی پیدا کرده . . . نتیجه اخلاقی این که با فقدان مغز دیالکتیک و تجربه ، همه کاربرها عاقبت متوجه خواهند شد که چند اکانت مختلف ، متعلق به یک کیبورد هست . . . سربلند و پاینده باشید . . .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. زیزیگولو

        ۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (3046 ديدگاه)

        در حال حاضر لاستیکای ایرانی خیلی بهتر از چینیا هستن

        موافقم ۹
        مخالفم ۳
      4. کیانوش

        ۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (326 ديدگاه)

        چین هنوز انجین ماشین هاش رو تحت لیسانس انجین های نسل قبلی میتسوبیشی میزنه چطور به این نتیجه رسیدی که لاستیک های چینی بهتر میشن از کره ای ها بله همه دنیا میدونن الان چینی ها تو تولید انبوه هر چیزی از نظر تیراژ تواید اوله ولی تقریبا اکثر محصولات صادراتیش رو تحت لیسانس تولید میکنه در واقع چینی محسوب نمیشن چون فناوری ساخت از ی جای دیگه اومده

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  3. میثم

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2871 ديدگاه)

    هانکوک تایر (به کره‌ای: 한국) کارخانجات تولید تایر کره‌ای است، که به‌عنوان هفتمین تولیدکننده بزرگ تایر در جهان، شناخته می‌شود.
    شرکت هنکوک در سال ۱۹۴۱ راه‌اندازی شد و اکنون سالانه بیش از ۵۰ میلیون تایر به‌فروش می‌رساند و کارخانجات تولیدی آن در کشورهای کره جنوبی، چین، اندونزی و مجارستان مستقر می‌باشند.

    دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول، قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره معامله می‌شود.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا