هوآوی در نمایشگاه خودروی شانگهای از اولین شارژر مگاواتی کاملاً مایع خنک دنیا با توان ۱.۵ مگاوات و جریان ۲۴۰۰ آمپر رونمایی کرد که میتواند کامیونهای سنگین را در ۱۵ دقیقه شارژ کند.
هوآوی در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ با معرفی شارژر مگاواتی کاملاً مایع خنک خود، گامی بزرگ در توسعه زیرساختهای خودروهای برقی برداشته است. این شارژر با ابعاد تقریبی ۲۰۰×۱۰۰×۱۵۰ سانتیمتر و وزن حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم، توان خروجی ۱.۵ مگاوات و جریان پایدار ۲۴۰۰ آمپر برای ۱۵ دقیقه ارائه میدهد. این مشخصات امکان شارژ کامل باتری ۳۰۰ کیلووات ساعتی که معمولاً در کامیونهای سنگین استفاده میشود را در تنها ۱۵ دقیقه فراهم میکند. هوآوی ادعا میکند این شارژر نسبت به ایستگاههای شارژ سریع سنتی، کارایی شارژ را تا چهار برابر بهبود میبخشد. سیستم خنککننده مایع خنک، نوآوری کلیدی این شارژر است که مشکل داغ کردن در شارژ پرقدرت را حل میکند. این سیستم، پایداری عملکرد را در دمای منفی ۳۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد تضمین کرده، نرخ خرابی را ۵۰ درصد کاهش میدهد و عمر مفید دستگاه را به ۱۵ سال میرساند.
شارژر مگاواتی هوآوی مجهز به الگوریتم تخصیص توان هوشمند است که خروجی را بهصورت پویا تنظیم میکند تا فشار بر شبکه برق را کاهش دهد. برای این سیستم برنامهریزی هوشمندی توسعه داد شده که اوج بار شبکه را تا ۴۰ درصد کاهش میدهد. پشتیبانی از فناوری V2G نیز امکان انتقال دوطرفه انرژی بین خودرو و شبکه را فراهم میکند که برای مدیریت انرژی در مقیاس بزرگ ایدهآل است.
این شارژر با تمرکز بر کامیونهای برقی سنگین برای کاربردهای پرتردد مانند بنادر و معادن طراحی شده است. هوآوی با ۱۱ خودروساز همکاری کرده و بیش از ۳۰ مدل کامیون برقی با قابلیت شارژ فوقسریع 4C را سازگار کرده است. بااینحال، این شارژر با ۹۹ درصد خودروهای برقی کنونی ازجمله خودروهای سواری و ماشینآلات ساختمانی سازگار است. پروژه آزمایشی در بندر یانتیان شنژن، موفقیت این شارژر را نشان داده است. کامیونهای برقی سنگین با چرخه «۱۵ دقیقه شارژ، ۴ ساعت کار» توانستند هزینههای عملیاتی را ۳۵ درصد نسبت به کامیونهای دیزلی کاهش دهند. هوآوی همچنین با شرکتهای لجستیکی مانند SF Express و JD Logistics قرارداد همکاری امضا کرده تا ۵۰۰۰ کامیون برقی سازگار با این شارژر را توسعه دهد.
KOP
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴35 درصد کاهش هزینه عملیاتی!!!! انقلابی در لجستیک و حاشیه سودش هست.
گازوییل لیتری بیش از یک دلار + هزینه نگهداری وسایل دیزل. تفاوت قابل توجه در سود.
محمد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بیش از یک چهارم صرفه جویی در هزینه ها !!!! با تکمیل شدن و بلوغ فناوری ماشین های برقی این فاصله بیشتر هم میشه ، کم کم دیزل هم با این وضعیت از چرخه حمل و نقل سنگین حذف یا کمرنگ میشه ، شرکت ها از این کاهش هزینه حتما استقبال میکنن
ممد ژانگولر
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴حضرت عباسی دیگه صنعت برقی سازی داره به جاهای حساس نزدیک میشه . یعنی طرف با تریلی به اون درازی میره تو ایستگاه شارژ تو کسری از ثانیه پیس پیس شارژ میشه و به راهش ادامه میده .
مرتضی مقدم
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴تغییرات فناوری با سرعتی حیرت آور و واقعا حیرت آور از غرب اروپا و آمریکای شمالی به چین منتقل شده.چینی ها بطرز باور نکردنی دارن مرزهای دانش و فناوری را جابجا میکنن.سر خط خبرها همش شده چین چین چین.تفاوت اقتصاد های واقعی مثل چین با اقتصادهای اعتباری و سفته محورمثل آمریکا روز بروز مشخص ترمیشه.آمریکا روی کالای چینی تعرفه گذاشت ارزش دلار خودش حدود پونزده درصد نسبت ب طلا افت کرد و مجبور شد دنبال توافق با چین باشه
بهراد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴میشه روی سقف کانتینر ها پنل نصب کرد
30 متر مربع فضا داره و برای هر متر مربع 230 وات در ساعت برق تولید می کنه حدود 7 کیلووات در ساعت.
تریلر میتونه تا 100 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشه که عددی حدود 40 تا 80 کیلو وات مصرف می کنه
حدود 10% برق در حالت نرمال میتونه تولید بکنه. محاسبات روی کاغذ هست و دنیای واقعی بسته به زاویه نور دما سرعت باد و شیب و وزن محموله فرق می کنه.
خوشبختانه تریلر همیشه در حرکت نیست و موقع ایستادن هم انرژی مصرف نمیشه و میانگین 4.5 تا 5 ساعت بهترین زمان تولید انرژی هست که میشه 35 کیلووات
از ادمین های عزیز درخواستی دارم یبار این فضیه رو بررسی و محاسبه کنن
ممد ژانگولر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴داداش بهراد همچین بی راه نمیگی فقط قبل شما چندین میلیارد آدم باهوش به همین مورد فکر کردن و شما هم درست میگی .
موسی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴به مرسدس بنز بگیم رنگ مخصوص بزنه اما سوییس بهتره گرچه رنگهای صنعتی بنز بیست درصد شارژ میکنه اما سوییس ۹۰ درصد پنل هاش قدرت داره