متفرقه

انقلاب آرام در قانون خودروهای برقی بریتانیا؛ هیبریدها تا ۲۰۳۵ ماندگار شدند!

تمدید مجوز فروش خودروهای هیبریدی

در راستای سیاست‌گذاری جدید دولت بریتانیا، خودروهای هیبریدی تا سال ۲۰۳۵ مجاز به فروش خواهند بود؛ تصمیمی که پیامدهای مهمی برای صنعت خودروی جهانی به همراه دارد.

پیش‌زمینه

دولت بریتانیا که پیش‌تر قصد داشت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۰ و فروش هیبریدی‌ها را از همان سال ممنوع کند، اکنون با عقب‌نشینی از سیاست قبلی، اعلام کرده است که خودروهای هیبریدی (HEV و PHEV) تا سال ۲۰۳۵ مجاز به فروش خواهند بود. این تصمیم که با عنوان ZEV Mandate شناخته می‌شود، با هدف تسهیل گذار تدریجی صنعت خودروسازی به سمت محصولات کاملاً الکتریکی اتخاذ شده است.

تغییرات کلیدی در سیاست خودرویی بریتانیا

موضوع قانون قبلی قانون جدید
ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۰ بدون تغییر
ممنوعیت فروش خودروهای هیبریدی از سال ۲۰۳۰ به سال ۲۰۳۵ موکول شد
سهم الزامی فروش خودروهای الکتریکی (۲۰۲۵) ۲۸٪ بدون تغییر
جریمه عدم رعایت سهم خودروهای الکتریکی ۱۵,۰۰۰ پوند کاهش به ۱۲,۰۰۰ پوند برای هر دستگاه
معافیت برندهای کم‌تیراژ (زیر ۲۵۰۰ دستگاه در سال) مشمول معاف از هدف‌گذاری ZEV

کدام فناوری‌ها تا ۲۰۳۵ مجاز به فروش هستند؟

نوع پیشرانه توضیح وضعیت مجاز
HEV (هیبرید کامل) موتور احتراقی + موتور الکتریکی بدون شارژر خارجی مجاز تا ۲۰۳۵
PHEV (هیبرید پلاگین) امکان شارژ از برق شهری و پیمایش محدود برقی مجاز تا ۲۰۳۵
e-Power نیسان موتور بنزینی صرفاً به‌عنوان ژنراتور، نیروی محرک کاملاً برقی مجاز تا ۲۰۳۵
MHEV (هیبرید ملایم) کمک جزئی موتور الکتریکی به موتور بنزینی در دست بررسی
Range Extender خودرو برقی با موتور بنزینی کمکی جهت افزایش برد در دست بررسی

دلایل اتخاذ این تصمیم جدید

دولت بریتانیا با انتشار گزارشی دلایل تغییر زمان‌بندی ZEV Mandate را چنین برشمرده است:

  1. رشد کند تقاضا برای خودروهای الکتریکی به دلیل قیمت بالا و کمبود زیرساخت شارژ.
  2. افزایش فشار اقتصادی بر خودروسازان برای تأمین سهم الزامی فروش خودروهای برقی در سال‌های ابتدایی.
  3. اعمال تعرفه ۲۵ درصدی آمریکا بر واردات خودرو که صادرات خودروسازان بریتانیایی را تهدید می‌کند.
  4. ضرورت ایجاد انعطاف‌پذیری در گذار انرژی و حمایت از مشاغل داخلی صنعت خودرو.

ابزارهای حمایتی برای خودروسازان

در کنار تمدید زمان فروش خودروهای هیبریدی، دولت بریتانیا سازوکارهای جدیدی را برای تسهیل اجرای ZEV Mandate معرفی کرده است:

🔸 سیستم اعتبار کربن (CCTS)

خودروسازانی که موفق به دستیابی به سهم تعیین‌شده فروش خودروهای الکتریکی نشوند، در صورتی که میانگین آلایندگی محصولات خود را کاهش دهند، می‌توانند از تخفیف‌هایی در این قانون برخوردار شوند.

🔸 امکان انتقال سهم فروش به آینده

شرکت‌ها می‌توانند در صورت عدم دستیابی به اهداف سالانه، بخشی از کسری سهم خود را از سال‌های آتی «وام بگیرند»:

  • سقف انتقال در سال ۲۰۲۵: ۵۰٪
  • سقف انتقال در سال ۲۰۲۶: ۲۵٪

🔸 تبادل اعتبار بین کلاس خودروها

  • هر ون برقی معادل دو خودرو سواری الکتریکی اعتبار کسب می‌کند.
  • هر خودرو سواری برقی معادل ۰.۴ ون به حساب می‌آید.

واکنش صنعت خودروسازی

تصمیم جدید دولت با واکنش مثبت اغلب خودروسازان همراه شده است. «مایک هاوس»، مدیر انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو در بریتانیا (SMMT) گفته است:

این تصمیم گامی مثبت برای افزایش انعطاف‌پذیری و حفظ رقابت‌پذیری صنعت خودرو بریتانیاست. اما همچنان برای رشد واقعی بازار خودروهای برقی، نیاز به مشوق‌های مالی، کاهش هزینه مالکیت و توسعه زیرساخت‌های شارژ داریم.

«لیزا برنکین»، مدیرعامل فورد بریتانیا نیز افزود:

سیاست جدید از نظر تجاری واقع‌گرایانه‌تر است و به خودروسازان زمان بیشتری برای تطبیق می‌دهد.

تحلیل و پیامدهای جهانی و منطقه‌ای

با توجه به تأثیرگذاری بالای بازار بریتانیا در صنعت خودروی اروپا و جهان، این تغییر در سیاست‌ها می‌تواند پیامدهای زیر را به‌همراه داشته باشد:

  • افزایش مجدد تولید خودروهای هیبریدی توسط خودروسازانی مانند تویوتا، نیسان، کیا و هوندا.
  • کاهش فشار ناگهانی به زنجیره تأمین باتری و مواد خام کمیاب.
  • ایجاد فرصت برای بازارهای در حال توسعه مانند ایران جهت واردات خودروهای هیبریدی که هنوز هم نسبت به مدل‌های تمام‌برقی، مقرون‌به‌صرفه‌تر و عملیاتی‌تر هستند.

نتیجه‌گیری

تصمیم دولت بریتانیا مبنی بر تمدید مهلت فروش خودروهای هیبریدی تا سال ۲۰۳۵، بازنگری مهمی در سیاست‌های زیست‌محیطی این کشور به شمار می‌رود. با این اقدام، نه تنها فشار از دوش خودروسازان برداشته می‌شود، بلکه فرصتی جدید برای توسعه فناوری‌های میانه مانند سیستم‌های هیبریدی و افزایش پذیرش تدریجی خودروهای برقی در بازار ایجاد خواهد شد.

آیا این تصمیم به نفع محیط‌زیست است یا صرفاً یک عقب‌گرد سیاسی؟ نظرات خود را با ما در بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. KAIZEN

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (427 ديدگاه)

    روند تدریجی کاملا تصمیم درستیه
    مثل اینکه دارن سر عقل میان

    موافقم 9
    مخالفم 6
  2. datsun

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (4082 ديدگاه)

    یه سری مجلات از جمله همین پدال مخصوصا یکی از نویسندگان که راه به راه مطلبهای از عقب افتادگی الکتریکی تویوتا پست میکرد و یه سری کاربرها چه حجمه ی از حملات و توهین های و مسخره بازی های در مورد تویوتا در آوردن و میگفت عقبه عقبه حالا فهمیدی کی عقبه واقعا باید به مدیران تویوتا افرین گفت که هیچ وقت عجولانه تو بحث الکتریکی عمل نکردن فقط یه مشت سیاست مدار احمق و یه سری سرمایه دارنی مثل ایلون ماسک ملعون پشت این طب الکتریکی سازی بودن که رودست خوردن ،

    موافقم 21
    مخالفم 9
    1. Sina_carshow

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (496 ديدگاه)

      کیه که سهم برقی ها بدش بیاد مشکل کم کاری شرکتا بوده برقی خوبی همشون تولید نکردن جز چینی ها و تسلا که خوب چینی هام میدونیم چرا وارد نمیکنن به این کشور ها
      تویوتا همین الانش هم یه دهه تو تکنولوژی هیبرید عقب تر از بی وای دی و چینی های دیگه هس
      حالا من حرفم اینه الان تویوتا نه سودی از این قضیه میبره نه ضرر کار تویوتا عقلانی نه بلکه عدم تواناییش تو ساختن خودرو برقی بود یه چیز کاملا مشخصه و ربطی هم به آینده نگری تو سیاست دولت ها نداشته

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. بهزاد

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2630 ديدگاه)

        عزیزم این یک دهه را بر چه مبنایی گفتی؟
        خبرها را خیلی با دقت مطالعه نمیکنی.
        تقاضای ضعیف میدونی معنیش چیه؟

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. صامورایی

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          تویوتا و لکسوس چندسال پیش خبر از ساخت ۱۵ مدل برقی تا ۲۰۳۰ داده بودند. تقاضای ضعیف رو این مدلا تاثیری نداره؟ کنسل نشدن؟

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. Sina_carshow

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (496 ديدگاه)

          اتفاقا خیلی با دقت مطالعه میکنم
          درسته منم گفتم چرا تقاضا ضعیفه چون برقی خوبی نیستن
          الان هیبرید میان رده بی وای دی قدرت موتور خیلی بیشتر و مصرف سوخت کمتری داره از پرچمدار لکسوس و تویوتا
          الان چندتا مثال میزنم
          لکسوس lx700h که دیگه ته قدرت تویوتا تو هیبرید سازیه 457 اسب بخاره و مصرف سوخت ترکیبی 11.7 لیتر داره و رنج 930 کیلومتری با هر باک بنزین داره
          بی وای دی لئوپارد 5 یه خودرو میان رده تو محصولات بی وای دی هس 680 اسب بخار قدرت داره و مصرف سوخت ترکیبی 7.8 با 1200 کیلومتر رنج هر باک
          بی وای دی تانگ 517 اسب بخار با 1350 کیلومتر رنج و مصرف سوخت ترکیبی 3.8 لیتر
          تویوتا پریوس پرایم 220 اسب بخار با مصرف سوخت ترکیبی 4.5 لیتر هر 100 کیلومتر با 820 کیلومتر رنج
          بی وای دای سانگ پلاس با 360 اسب بخار قدرت مصرف سوخت 4.5 لیتر و با 1100 کیلومتر رنج
          بی وای دی سیل 06 با 215 اسب بخار ولی مصرف سوخت 2.9 لیتر هر 100 کیلومتر و 2100 کیلومتر رنج
          اینکه نمیخواین قبول کنید تویوتا عقب افتاده یه بحث جداس
          درسته تویوتا ماشینای کم دردسر و کم استهلاک و کم خرجی داره شکی نیس اما این موارد خوب باعث نمیشه بگیم پیشرو تو چیزی هم هست مثلا همین هیبرید
          قبلا یه لکسوس lfa بود یه تویوتا سنچوری v12 بود یه تویوتا سوپرا mk4 بود الان که تمام تمرکز تویوتا رو کاهش هزینه و کم استهلاک بودن رفته

          موافقم 4
          مخالفم 6
        3. صامورایی

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          @سینا

          خود عوامل تویوتا قبلا به نوآوری و تکنولوژی چین اقرار کردند.

          «یکی از رسانه‌های تویوتا با تاکرو کاتو رئیس کارخانه جدید تویوتا برای تولید محصولات برقی گفت‌وگو کرده و او تحت تأثیر سفر تجاری خود به چین قرار گرفته است. کاتو می‌گوید:

          برای اولین بار من با رقابت‌پذیری بالای قطعات چینی روبرو شدم. آن‌ها نه تنها تکنولوژی را یاد گرفته و بکار می‌برند بلکه به سرعت فرایندهای ساخت را دگرگون می‌سازند. من تجهیزاتی را نظاره‌گر بودم که تا قبل از آن هرگز در ژاپن ندیده بودم و فرایند ساخت آن نیز بسیار خوب بود. در واقع من احساس می‌کردم وسط یک بحران قرار دارم! در همان زمان فکر کردم باید باقی سابقه کاری خود را در چین ادامه دهم.»
          (پدال – ۲۷ آبان ۴۰۲ )

        4. بهزاد

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2630 ديدگاه)

          عرض کردم شما متوجه نمیشید همینه.
          باتری های خودروهای هیبرید byd ظرفیتشون بالای ۳۰ کیلو واته و برای تویوتا و لکسوس کمتره.
          در تست های واقعی با وجود ظرفیت بیشتر باتری به دلیل وزن بالاتر مصرف سوخت بالاتر هم ثبت شده و این برد اعلامی چینی ها تحت هیچ شرایطی قابل دسترس نیست مگر اینکه بر اساس تست های خودشان هر چند ده کیلومتر باتری هارو شارژ کنید.
          همین لئوپارد ۵ که وزنش بیش از ۳۳۰۰ کیلوگرمه که در بسیاری از تست ها از نظر سواری یک خودروی کمتر از حد معمول گزارش شده با ترمزهای افتضاح.
          شما صبر کن و محصولات نوین برقی و هیبرید تویوتا در بازار چین را مشاهده خواهی کرد.
          همین که یک نفر باور میکنه با یک باک میشه ۲۱۰۰کیلومتر رانندگی کنه خودش گویای زودباوری یا کج فهمیست و نمیدونی اون خودرو به شارژ احتیاج داره و اعداد اعلامی مصرف هم همگی در خواب و خیاله.
          در هیبرید تویوتا کاملا پیشرو بوده و دقیقا چیزی را تولید میکنه که مورد تقاضاست.

          موافقم 3
          مخالفم 4
        5. بهزاد

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2630 ديدگاه)

          عزیز صامورایی یا دکل کره ای اون مصاحبه کاتو برای سال ۲۰۱۸ هست و زمانی که تویوتا و BYD قرار بوده با هم همکاری کنند و ایشان برای بازدید به تاسیسات این شرکت رجوع میکنه و به سوالات جواب میده و این مصاحبه سالها بعد به دست شماها به عنوان پتک عمل میکنه😄
          هر نوع روش نوینی که بوجود میاد خیلی زود توسط سایرین هم استفاده میشه و مابقی هم در حال نونوار کردن خطوط تولید با روش های نوین هستند و خیلی سخت نگیر.

          موافقم 3
          مخالفم 4
        6. datsun

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (4082 ديدگاه)

          این بنده خدا بلاگر تو اینستا دوتا ماشین سوار شده فک میکنه خیلی تو صنعت خودرو اطلاعات داره

          موافقم 1
          مخالفم 2
        7. بهزاد

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2630 ديدگاه)

          مشکل شماها اینجاست با یک خبر یا یک محصول، الله بختکی نتیجه میگیرید.
          طرف اومده راجب تکنولوژی حرف میزنه بعد نمیدونه خود همین تکنولوژی ها توسط خارجی ها وارد شده😄
          در حال حاضر خبرها در مورد خطوط پیشرفته تولید خودرو در چین بسیار زیاده و یجورایی همش به نام چین زده میشه.
          بزرگترین شرکت طراح یا راه انداز خطوط نوین تولید در جهان Risong Hokuto نام داره که ریشه اصلی این شرکت hokuto ژاپن هست که بنا بر قوانین چین با یک شرکت چینی مجبور به همکاریست.
          شرکت هوکوتو ژاپن مجری راه اندازی خطوط تولید اکثر برندهای چینی بوده و هر چی خبر میشنوید راجب تولید بهینه دست پخت همین شرکته؛
          https://www.rs-hokuto.com/EAbout/index.html
          کلا این دوستان از صنعت خودرو یدونه مصاحبه کاتو را یاد گرفتن یدونه هم برد ۲۱۰۰ کیلومتری😄
          داستان چین هم با تعرفه های ترامپ به جاهای خوبی کشیده خواهد شد و خیلی به صنایع این کشور چشم امید نداشته باشید.

          موافقم 1
          مخالفم 2
        8. Sina_carshow

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (496 ديدگاه)

          ببین بهزاد جان تعصب داری به من نگو متوجه نمیشم کلمه قشنگی نیس
          باتری خیلی از این ماشینا زیر 30 کیلوواته یه جستجوی خیلی ساده اینارو میبینی ولی خوب مگه ماهیت خودرو های هیبرید افزایش پرفورمنس و کاهش مصرف سوخت نبود؟
          درضمن لئوپارد 5 وزن‌ش 2890 کیلوگرم طبق صفحه اول گوگل هست اون عددی که میگی اصطلاح انگلیش Maximum load weight هس
          درباره سواریش از اونجا که بررسی معتبری نیومده و این ماشین با نام دنزا قراره فردا رونمایی بشه اروپا تا اون موقع فعلا به نظرات کاربرای ردیت و خودم بسنده میکنم
          Leopard 5 gives you sort of Baja feel when it rides through bumps, it’s as if they are not there and you say “slow down? Not in my book”, it’s simply outstanding, Defender and G class are more of normal cars sort of ride with Defender slightly better overall and G slightly harsher.

          این نظر یه شخصی از بین 100 ها نظر مالکان خودرو لئوپارد 5 هس که تو ردیت گفته شده
          خود منم معتقدم سواریش تا حدود زیادی شبیه رنج روور ووگ هستش
          ولی خوب قبول نداری وایستا 9 آوریل رونمایی جهانی میشه با محصولات دیگه دنزا اونجا کلی یوتوبر و جورنالیست قطعا بررسی‌ میکنن این ماشینو نظر خودشون رو میدن ولی چیزی که الان هس کلا حرف شمارو نقض میکنه

          “شما صبر کن و محصولات نوین برقی و هیبرید تویوتا در بازار چین را مشاهده خواهی کرد.”
          ببخشید کدوم محصولات نوین منظورت اینفوتیتمنت یک دهه قبله یا سیستم هیبریدی از دور خارج شده یا گارانتی سه ساله؟ چه دلیلی وجود داره این روزا کسی جز چینی مثل بی وای دی تو کشور چین ماشین دیگه ای بخره؟ 60 درصد بازار چین رو ماشینای چینی گرفتن این عدد خیلی بیشترم میشه تا سالای آینده

          “همین که یک نفر باور میکنه با یک باک میشه ۲۱۰۰کیلومتر رانندگی کنه خودش گویای زودباوری یا کج فهمیست و نمیدونی اون خودرو به شارژ احتیاج داره و اعداد اعلامی مصرف هم همگی در خواب و خیاله.‌”
          می‌رسیم به مصرف سوخت
          ببخشید مگه مصرف سوختی که تویوتا اعلام میکنه واقعیه؟ اینم حداقل 2 لیتر بیشتر از عددی هس که رو کاتالوگ نوشته اینو دیگه هر کسی با ماشین آشنا باشه میدونه
          ولی اینکه بگی فقط اعداد چینی فیک هستن و واقعیت فلانن ادعای دانش میکنی و میخوای بگی تویوتا با اون سیستم هیبریدی معمولی خوبه دیگه من حرفی ندارم فقط میگم حق با شماس
          چه خوب شد یوتوب وجود داره یه آمریکایی هم تستش کرده این ماشینو ببینی که تونست 1600 کیلومتر با یه بار باک و یه بار شارژ بره آره 2100 نشد ولی قطعا دو برابر عدد اعلامی رو کاغذ پریوس شد (البته قیمتش نصف پریوس هس)

          ” در هیبرید تویوتا کاملا پیشرو بوده و دقیقا چیزی را تولید میکنه که مورد تقاضاست.”
          یه آمار فروش رو ببینی بی وای دی چه جوری بدون توقف داره رشد میکنه دقیقا نشون میده مردم چی میخوان از هیبرید و دقیقا چیزی که مردم میخوان رو بی وای دی داره میده شک نکن
          اینکه تویوتا فعلا پر فروش ترین تو جهانه سر همین مشکلات سیاسی با چینه وگرنه مشکلات سیاسی حل بشه و تعرفه ها عادلانه گذاشته بشه و پاش به آمریکا باز شه دو سال هم طول نمیکشه رتبه 1 فروش رو از دست بده تویوتا

          موافقم 3
          مخالفم 1
        9. صامورایی

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          بحث اصلا زمان و مکان و چرایی مصاحبه نیست. بلکه پیشرفت و رشد چین در برقی و هیبرید منظور بود که خود مسئولین تویوتا اذعان کردند. مقایسه جملات کاتو با جمله اخر کامنت خودت چیز جالبی نشون میده:

          «در هیبرید تویوتا کاملا پیشرو بوده و دقیقا چیزی را تولید میکنه که مورد تقاضاست»

        10. صامورایی

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          @بهزاد کاتانا به دست

          «شما صبر کن و محصولات نوین برقی و هیبرید تویوتا در بازار چین را مشاهده خواهی کرد.»

          جالبه کامنت خودت چیز دیگه ای میگفت:

          «تا سالهای نچندان دور اکثر سبد محصولات تویوتا در چین از همین خانواده BZ خواهد بود و کم کم خودروهایی چون کرولا و کمری و راوفور و… از این بازار کنار گذاشته میشوند.
          تنها راه ماندن در چین همین چاینیزه شدن هست و نمیشه با محصولاتی که در سایر بازارها موفقند ادامه داد و سلیقه ی چینی ها و قوانینش تقریبا شکلش مشخصه.
          هوندا YE و نیسان هم با سری های N همین مسیر را دنبال خواهند کرد.»
          ( پدال – ۲ آذر ۴۰۳ )

        11. بهزاد

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2630 ديدگاه)

          سینا جان در وهله اول رقبای byd در چین مشغول جایگزین کردن مدلهای قدیمی درون سوز با برقی و هیبریدی های جدید هستند و رشد این شرکت تا ابد ادامه دار نخواهد بود.
          اتفاقا شرکت byd در محدوده خودروهای زیر ۳۰ هزار دلار به دلیل پرداخت بیشتر یارانه توسط دولت تونسته سهم بیشتری را کسب کنه و رقبا در همین یکی دو سال با ارائه محصولات ارزانتر حضور پیدا میکنند.
          دقیقا شما یک کپی چینی از کاربری به نام المیراژ هستی و نگاهت مثل همونه و در ۷ یا ۸ سال پیش که با اون بحث میکردیم دقیقا به همین چیزی رسیدیم که در حال حاضر اتفاق افتاد و الانم به شما میگم صبر کن ببین رقابت به کجا میرسه.
          کیفیت سواری محصولات byd خوب نیست و همین روند پاشنه آشیل میشه به همراه وزن بالا.
          یادت نره تسلا قرار بود در سال ۲۰۲۵ به هدف ۱۰ میلیونی فروش برسه و در ۲۰۳۰ یه چیزی تو مایه های ۲۰ میلیونی😄
          دولت چین همین الان دست از حمایت برقی ها برداره امثال byd در ۲ سال کارشون تمامه.

        12. Sina_carshow

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (496 ديدگاه)

          مگه کشور هایی مثل آمریکا حمایت نمیکنن از برند های کشورشون؟ وام هایی که دادن با یه سرچ گیر میاد یا امتیاز های ویژه ای که برا محصولات تسلا گذاشتن
          دیگه با توجه به وضعیت فعلی که بی وای دی داره فکر نکنم اتفاق خاصی براش بیوفته الان حمایت هاشم قطع کنه

        13. Sina_carshow

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (496 ديدگاه)

          @datsun
          داداش دوتا ماشین بیشتر سوار شدم از فراری بگیر تا تویوتا سوپرا mk4 و رولز رویس و گلف gti و تسلا ها و… رو تست کردم و سوار شدم با همشون هم عکس و فیلم و استوری گرفتم، اینکه نظر من مطابق میل شما نیس دلیل نمیشه چیزی سرم نشه
          وقتی میگم چینی های جدید مثل دنزا و… شاهکارن دلیل نمیشه حرفم منطقی نباشه چون لوگو مورد علاقه شما رو ماشین نیس
          از تعصب داشتن رو چینی هایی که حتی عرضه جهانی نشدن هم چیزی به من نمیرسه

      2. Sina_carshow

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (496 ديدگاه)

        نمیدونم کامنت های قبلی تایید شد یا نه چون ناپدید شدن
        در نهایت به من توضیح بده چرا تویوتا تو هیبرید پیشرو هس با دلیل و منطق نه اینکه بیای قدرت موتور و رنج و مصرف سوخت بقیه رو زیر سوال برسی و بهم توضیح بده چرا میگی بی وای دی سواریش خوب نیس وقتی هر سه ماه رشد فروش بدون توقف حتی تو بازار جهانی داره؟ چون من براساس نظرات ردیت و مالکان و چندتا یوتوبر محدود حرفتون رو رد کردم شما هم قطعا منبعتون چارتا مقاله راجب بی وای دی سانگ پلاس هس تو این سایت که منم موافقم سواری خوبی نداره ولی مثلا سیل 06 با 14 هزار دلار قیمت 90 درصد سواری تویوتا کمری رو بهمون میده اینو من نمیگم یه یوتوبر آمریکایی موقع بررسی ماشینه گفت

  3. Sina_carshow

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (496 ديدگاه)

    ادامه کامنتم رو اینجا مینویسم
    اما درباره حرف شما راجب رقیب های دیگس کاملا موافقم اینه که جذابه برا ما مصرف کننده ها رقابت
    الان چینی ها دارن بین خودشون رقابت میکنن و بهتر و بهتر میشن اختلافشون هم بیشتر با بقیه میشه
    درباره وزن هم بگم بله ایراد هس ولی وقتی رو پرفورمنس اثر منفی نداره کمتر به چشم میاد ایرادش مثلا دنزا زد 9 جی تی که تست گ.. ز. ن بهتر از پورشه تایکان گذرونده ایرادش چیه؟ شما یه کلیپ های سواری یانگ ونگ یو 7 و دنزا ان 9 رو ببین چه قدر تعلیق نرمی دارن یه چندتا کلیپ یوتوب از بررسی هاشون نگا ببین کی ایراد گرفته ازشون گفته بد هستن یا ضعیف تر از رقیباش
    بازم میگم دنزا فردا اروپا رونمایی میشه به زودی هم بررسی های معتبر و درستو حسابی ازشون میاد ببینیم چیکاره هستن ولی نظرات الان من بر اساس نظرات مالکان و کاربرای ردیت و… هس (که مطمئنا از نظرات شما که تمام محصولات بی وای دی رو نسخش رو می‌پیچید میگید اعداد و ارقام مصرف هم فیکه قطعا معتبر تره) که کسی ناراضی نبوده بلکه به شدت لذت بردن ازشون اگه براساس مقاله های این سایت بگی که اون از بی وای دی سانگ پلاس قبل فیس لیفته که قبول دارم سواریش خوب نیس ولی قرار نیس یه ماشین متوسط رو به پایین یه کمپانی بازتاب کلی محصولاتش باشه و اکثر محصولات بی وای دی با قیمت مشابه تویوتا میتونم بگم سواری بهتری از اونا داره جز اینکه سال ها تو هیبرید ازشون جلوتره (برات دلیل آوردم اگه واقعا دنبال بحث حرفه ای هستی با منبع معتبر رد کن حرف هام رو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا