درگ اسپرت‌های افسانه‌ای ژاپنی دهه 90، وقتی بازی گرن توریسمو واقعی می‌شود!

پنج‌شنبه 17 شهریور 1401 - 06:30
مطالعه 4 دقیقه
maxresdefault
اگر از طرفداران بازی ویدئویی گرن توریسمو باشید، مطمئناً می‌دانید که به‌یادماندنی‌ترین خودروهای در این بازی مدل‌های اسپرت دهه 90 بودند زیرا این...
تبلیغات

اگر از طرفداران بازی ویدئویی گرن توریسمو باشید، مطمئناً می‌دانید که به‌یادماندنی‌ترین خودروهای در این بازی مدل‌های اسپرت دهه 90 بودند زیرا این بازی توسط شرکت‌های ژاپنی توسعه پیدا کرد و در دههٔ 90 عرضه شد یعنی زمانی که اسپرت‌های ژاپنی هم در بازار خودرو و هم در موتوراسپرت بسیار محبوب و مشهور بودند. حال کارواو می‌خواهد این نوستالژی را از طریق یک مسابقهٔ درگ به تصویر بکشد و هفت نمونه از خودروهای برجستهٔ بازی گرن توریسمو 2 را گرد هم جمع کرده است.

در ابتدا هوندا NSX را می‌بینیم که تنها خودروی موتور وسط این جمع است. پشت صندلی‌های این خودرو یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 قرار گرفته است که 275 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در کنار آن، نیسان GT-R R34 V-Spec قرار دارد که 280 اسب بخار قدرت و 392 نیوتن متر گشتاور از موتور 2.6 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ آن بیرون می‌آید. سپس به مزدا RX-7 Type RS می‌رسیم که زیر کاپوت آن یک موتور 1.3 لیتری وانکل توئین توربو با 280 اسب بخار قدرت و 314 نیوتن متر گشتاور قرار دارد.

در این جمع یک نیسان دیگر هم وجود دارد که سیلویا S15 است. این خودرو از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 250 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. سپس به تویوتاهای جمع می‌رسیم که اولی سوپرا با موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است. این موتور 285 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور دارد. تویوتای بعدی هم از موتور سری JZ استفاده می‌کند اما این موتور 1ZJ است که در سینهٔ چیستر قرار گرفته است. این پیشرانهٔ 2.5 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو 280 اسب بخار قدرت و 363 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

و درنهایت به آخرین خودروی این جمع تمام ژاپنی یعنی میتسوبیشی لنسر اوو VI می‌رسیم که به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 280 اسب بخار قدرت و 373 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. تمام خودروهای این جمع ژاپنی‌های افسانه‌ای از گیربکس دستی استفاده می‌کنند اما فقط نیسان GT-R و لنسر اوو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. سوپرا قوی‌ترین عضو گروه است اما همراه با GT-R بیشترین وزن را هم دارد درحالی‌که مزدا RX-7 سبک‌ترین است. هوندا سیویک تایپ R و سوبارو WRX هم بزرگ‌ترین غایبان این جمع محسوب می‌شوند. خب فکر می‌کنید کدام‌یک از این ژاپنی‌های افسانه‌ای در درگ پیروز می‌شود؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.