متفرقه

رکورد جهانی گینس برای دریفت با راننده بدون دست شکسته شد!

شاید با دیدن برخی فیلم‌ها فکر کنید دریفت کردن با خودروها کار راحتی است اما اصلاً این‌طور نیست! دریفت کردن نیازمند هماهنگی کامل بین بازوها، پاها و چشمان راننده است تا از مانوری موفق و ایمن اطمینان حاصل شود؛ اما اگر یک راننده فاقد یکی از این اندام‌ها باشد اوضاع چطور خواهد بود؟

با بارتوز اوستالوفسکی آشنا شوید. او متأسفانه فاقد دست بوده و هم‌اکنون به عنوان یک دریفتر حرفه‌ای فعالیت می‌کند. به نظر می‌رسد نبود بازوها تأثیری روی حرفه او نداشته است به‌ گونه‌ای که اوستالوفسکی توانسته رکورد جهانی گیربکس برای سریع‌ترین دریفت با استفاده از پاها برای فرمان دادن به خودرو را بشکند. رکورد اوستالوفسکی ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ و با استفاده از یک بی ام و M3 ثبت شده است. او شروع به حرکت با سرعت ۲۷۶.۸ کیلومتر در ساعت کرده و سپس سرعت رکوردشکن ۲۳۱.۶۶ کیلومتر در ساعت را در منطقه‌ای به طول ۵۰ متر حفظ کرده است. حداکثر زاویه دریفت این راننده نیز ۶۰ درجه اعلام شده است.

این رکورد در فرودگاه پیلا در لهستان ثبت شده و در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم هنرنمایی بارتوز  را تماشا کنیم. او معتقد است غیرممکنی وجود ندارد و محدودیت‌ها فقط در ذهن انسان‌ها هستند. رکوردشکنی جدید اوستالوفسکی نیز به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. بازوهای این راننده خلاق در سال ۲۰۰۶ و به خاطر یک تصادف وحشتناک با موتورسیکلت قطع شدند؛ اما این موضوع باعث نشد بارتوز هدف خود یعنی تبدیل شدن به راننده دریفت حرفه‌ای را دنبال نکند. او هم‌اکنون با استفاده از بی ام و M3 E92 دریفت در مسابقات قهرمانی دریفت لهستان حضور دارد. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری LS3 است که قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸۰ نیوتون متر تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها فرستاده می‌شود. نظر شما درباره این راننده پرتلاش و خستگی ناپذیر چیست؟ قطعا تماشای عزم و تلاش چنین انسان هایی باعث تقویت روحیه ما نیز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    ماشالله به این تفکر و خود ساختگی👌
    و ماشالله به بی ام و👌

    موافقم 62
    مخالفم 1
  2. تیرداد

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ایول ب غیرتش

    موافقم 40
    مخالفم 1
  3. بی خیال اسم

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    دمش گرم…

    موافقم 31
    مخالفم 1
  4. Mad.z.Max

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    هرجور حساب میکنم این وسط غیر از دوتا پا، دست کم یه عضو دیگه هم باید جای خالی دوتا دست رو پر کنه!

    مثلا دندون!
    البته تصور شما هم محترمه

    موافقم 45
    مخالفم 2
    1. Payfast

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      با فوت قوی هم میشه ماشین رو کنترل کرد بدون دست

      موافقم 28
      مخالفم 2
  5. یوسف

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (939 ديدگاه)

    ماشاالله به این همه اراده و پشتکار

    موافقم 19
    مخالفم 1
  6. ❤BMW❤

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    چه ماشین خوشگلی داره

    موافقم 26
    مخالفم 1
  7. پیام

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    عجب جیگریم واسه دریفت انتخاب کرده.

    موافقم 19
    مخالفم 1
  8. علی جردن

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    🏆

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. علی جردن

    ۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    🦾🫀♥️

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. فرزاد

    ۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    درود بر تو راننده فوق حرفه ایی

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. تاوریژ

    ۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    راننده فوق حرفه به ایشون می گن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. M.H

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولا که کی از این خبر مطمئن هست ؟
    حالا از این بگذریم شما یک حساب بکن 231 کیلومتر با یک بار سوختگیری ؟ حالا بعضیا میگن سوخت گیری در حال حرکت خب اینجوری فرض کنیم 99 درصد احتمال انفجار ماشین هست بعدم باید از دریفت خارج بشه پس پشت سر هم نبوده اگه یک جا هم وایسته این کارو بکنه بازم پشت سر هم نبوده
    آقا اصلا این کارو کرده ، خب که چی ،مثلا چی شده ، آدم رو به وجد میاره ؟ دیدنش آره ولی گفتنش نه

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا