چند دقیقه با پورشه بِرگ اسپایدر بدون سقف و تک نفره

جمعه 28 آبان 1400 - 16:30
مطالعه 4 دقیقه
porsche-981-bergspyder (1)~1
هفته‌ای که گذشت کاملاً به محصولات پورشه اختصاص داشت چراکه این برند آلمانی اخبار مربوط به تایکان GTS/اسپورت توریسمو GTS و 718 کیمن GT4 RS/GT4 RS...
تبلیغات

هفته‌ای که گذشت کاملاً به محصولات پورشه اختصاص داشت چراکه این برند آلمانی اخبار مربوط به تایکان GTS/اسپورت توریسمو GTS و 718 کیمن GT4 RS/GT4 RS کلاب اسپورت را منتشر کرد و البته طرفداران نیز از این خبرها بسیار خوشحال شدند. برای تماشای یک محصول خاص دیگر از پورشه آماده‌اید؟ پس با بِرگ اسپایدر تک ساخت روبرو شوید که اولین بار حدود 2 سال پیش معرفی شد اما از آن زمان تاکنون اخبار چندانی درباره این پروژه جالب منتشر نشده است.

بِرگ اسپایدر چیست؟ این خودرو در واقع نسل پیشین باکستر است که بسیار تغییر یافته و ادای احترامی به پورشه 909 محسوب می‌شود، خودرویی که تنها 384 کیلوگرم وزن داشته است. این محصول اسپورت و بدون سقف بسیار سنگین‌تر بوده اما در مقایسه با استانداردهای کنونی هنوز هم خودروی سبک‌وزنی محسوب می‌شود. با وزن 1130 کیلوگرمی، پورشه بِرگ اسپایدر تنها کمی سنگین‌تر از خودرویی همچون مزدا MX-5 میاتا است.

بلاگر معروف یعنی سوپرکار بلوندی اخیراً با این خودرو ملاقات کرده، خودرویی که فاقد صندلی سرنشین است. این خودروی مفهومی همچنین فاقد دستگیره درب می‌باشد و با اینکه خودرویی تک‌نفره است اما درب سمت راست هنوز با کشیدن تسمه نزدیک درپوش سوخت باز می‌شود. دلیل اینکه شما هنوز هم می‌توانید از درب استفاده کنید دسترسی به بخش فضای بار است، جایی که معمولاً صندلی سرنشین وجود دارد.

شما همچنین متوجه نبود شیشه جلوی مرسوم خواهید شد زیرا جای این قطعه را یک بادشکن کوچک‌تر گرفته است. اگر متعجب هستید که چرا صندلی راننده آشنا به نظر می‌رسد باید گفت این صندلی از 918 اسپایدر به عاریت گرفته شده است. از دیگر موارد قرضی می‌توان به برخی عناصر داشبورد باکستر تک ساخت نسل 981 اشاره کرد.

همان‌گونه که می‌بینید این یک کانسپت کاملاً عملکردی بوده اما پورشه برنامه‌ای برای تولید نسخه تولیدی آن ندارد زیرا این خودرو از نظر تجاری توجیه‌پذیر نیست. با عدم نصب سقف و شیشه جلو، عرضه این خودرو در بسیاری از کشورها غیرممکن خواهد بود. البته این موضوع واقعاً باعث ناراحتی است زیرا نسبت قدرت به وزن بِرگ اسپایدر نزدیک به 2.8 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار است. پیشرانه 3.8 لیتری این خودرو از کیمن GT4 قدیمی گرفته شده و قدرت 393 اسب بخاری دارد.

پورشه می‌گوید این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 4 ثانیه‌ای داشته و یک دور نوربرگ رینگ را می‌تواند در حدود 7 دقیقه و 30 ثانیه طی کند. شاید این عملکرد به اندازه مدل جدید 718 کیمن GT4 RS گیرا نباشد اما هنوز هم لذت راندن یک خودروی بدون سقف در جهنم سبز نصیب راننده خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.