در تصادف بهبهان، کیسه‌ی هوای هیچکدام از خودروها عمل نکرد

چهارشنبه 22 دی 1400 - 09:40
مطالعه 2 دقیقه
N83231311-72882162
سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، خودروهای تولید داخل را "ارابه‌ی مرگ" توصیف کرد. ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح دوشنبه، به دلیل مه شدید در محور...
تبلیغات

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، خودروهای تولید داخل را "ارابه‌ی مرگ" توصیف کرد. ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح دوشنبه، به دلیل مه شدید در محور مواصلاتی بهبهان - رامهرمز روبروی روستای دودانگه، ۵۹ خودرو دچار سانحه و تصادف زنجیره‌ای شدند.

عارف اصل شرهانی، مدیر روابط عمومی اورژانس علوم پزشکی اهواز در توضیح حادثه به خبرنگار ایلنا گفت:

متأسفانه بر اثر تصادف، ۴ خودرو دچار آتش‌سوزی شده و ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۴۱ نفر نیز مصدوم گردیدند. ۵ نفر از مصدومین و یک نفر از فوتی‌ها زن و مابقی مرد بودند.

در روزهای اخیر، دو تصادف زنجیره‌ای دیگر به دلیل غلظت بالای مه صبحگاهی در محور آبادان و اهواز - رامهرمز اتفاق افتاد که در محور آبادان ۷ خودرو و رامهرمز ۲۸ خودرو با هم برخورد کردند.

کپی لینک

آیا مهم‌ترین عامل تصادف جاده‌ای، ایمنی خودروهای داخلی است؟

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور درپاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:

عدم رعایت فاصله طولی منجر به تصادف می‌شود در همین حادثه بهبهان که بسیار دلخراش بود، ایربگ هیچ خودروی باز نشد.چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟متاسفانه ٣٢ درصد از فوتی‌های ما مربوط به سرنشینان است که کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند و ۲۵ درصد هم مربوط به رانندگان، ١٩ درصد عابران هم شامل می‌شوند.اولین موضوع مورد توجه، انضباط در عبور و مرور است که امیدواریم مردم قوانین را رعایت کنند، ما قوه قهریه نظام هستیم و با افراد حادثه ساز برخورد خواهیم کرد، تصادفات و حوادث بسیار جدی است، سومین عامل مرگ و میر مربوط به تصادفات است.امروز فوتی‌های ناشی از کرونا به ٢٠ نفر رسیده و دنیا را گرفته است، اما تصادفات همواره هست و خواهد بود، به ازای هر نفر فوتی، ٢٠ الی ۲۵ نفر مجروح و معلول داریم، امروز در ۱۴۰۰ رشد ١٢ درصدی در تردد‌های کشور داشتیم و ١١ هزار و ۱۴۷ نفر جانباخته داشتیم.پلیس بارها نسبت به شرایط جوی، استفاده از زنجیر چرخ و دید کافی اطلاع‌رسانی می‌کند اما ما نمی‌توانیم به ازای 37 میلیون وسیله نقلیه 37 میلیون پلیس برای کنترل بگذاریم.چرا رانندگان تریلی و کامیون حین خستگی رانندگی، از جاده فرعی استفاده می‌کنند‌ تا به طور مثال در سنندج سانحه ایجاد شود. شرکت‌های اتوبوسرانی مسئول کنترل رانندگان خود هستند رانندگان نیز باید به مسافران تذکر دهند تا کمربند استفاده کنند.

یادداشت سردبیر: به زودی شاهد سخنانی چون غیرفعال بودن ایربگ توسط مالکان آنها، خرابی ایربگ و عدم توجه قربانیان به تعمیر آن، عدم برخورد در زاویه صحیح و یا با فشار کافی به سنسورهای ایربگ و از این قبیل خواهیم بود. آنچه واضح است، سازمان استاندارد مدتهاست که کوتاهی خودروسازان را در بخش های مختلف اعم از ایمنی، آلایندگی و مصرف سوخت و کیفیت زیرسبیلی رد می‌کند. نقش پلیس نیز برای شماره‌گذاری چشم بسته خودروها بدون بررسی دقیق آنها قابل اغماض نیست. متاسفانه ما باید منتظر فجایعی اینچنین باشیم تا تخلفات عمده و طولانی دستگاههای متعددی ناگهان روشوند. به امید روزی که کسی با جان و مال و آبروی مردم اینگونه معامله نکند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.