معرفی باسابقه‌ترین خودروهای در حال تولید دنیا

یک‌شنبه 9 آذر 1399 - 10:30
مطالعه 10 دقیقه
Longest-Living-Cars-In-Hist
در دنیا خودروهای زیادی همچنان در حال تولید هستند که تاریخچه و عمری طولانی دارند. بسیاری از این خودروها به نماد واقعی برند خود تبدیل شده‌اند و حتی...
تبلیغات

در دنیا خودروهای زیادی همچنان در حال تولید هستند که تاریخچه و عمری طولانی دارند. بسیاری از این خودروها به نماد واقعی برند خود تبدیل شده‌اند و حتی عمر تعدادی از آن‌ها از برخی از خودروسازان دنیا مثال هیوندای که در سال 1967 تأسیس شده هم بیشتر است؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم شما را با خودروهایی با طولانی‌ترین عمر آشنا کنیم که همچنان در حال تولید هستند. البته تنها خودروهایی در این لیست حضور دارند که از زمان معرفی اولیه تاکنون بی‌وقفه در حال تولید بوده‌اند و به همین دلیل خودروهایی مثل فیات 500 یا فولکس‌واگن بیتل در اینجا دیده نمی‌شوند.

1- فیات پاندا از 1980

امسال  فیات پاندای دوست‌داشتنی چهل‌ساله شده و در طول این چهار دهه تنها سه نسل عوض کرده است که به ترتیب در سال‌های 1980، 2003 و 2012 معرفی شدند. با توجه به اینکه پاندا عمدتاً پرفروش‌ترین خودروی بازار ایتالیا است، فیات دلیلی نمی‌بیند که زودبه‌زود نسل جدید آن‌را معرفی کند.

2- فورد فی‌یستا از 1976

اولین طرح فورد برای ساخت یک خودروی کوچک برای بازار اروپا به سال 1969 بازمی‌گردد اما فی‌یستا هفت سال بعدازآن برای اولین بار به بازار آمد. از آن زمان تاکنون، هفت نسل مختلف از این هاچ‌بک کوچک معرفی شده و نسل فعلی آن از سال 2017 راهی بازار شده است.

3- فولکس‌واگن پولو از 1975

پولو در کنار پاسات و گلف سومین محصول اساسی فولکس‌واگن محسوب می‌شود. نسل اول این خودرو در اصل با آئودی 50 یکسان بود و فقط لوگوها و برخی جزئیات آن‌ها باهم تفاوت داشت. در طول این سال‌ها اما پولو همواره تکامل پیدا کرد و نسل ششم یا فعلی آن در سال 2017 معرفی شد.

4- فولکس‌واگن گلف از 1974

گلف که تنها چند ماه زودتر از پولو به دنیا آمد، به‌سرعت به پرفروش‌ترین محصول فولکس‌واگن تبدیل شده و در طول این سال‌ها مرجع و معیاری برای بسیاری از رقیبان بوده است. این هاچ‌بک آلمانی که پرفروش‌ترین خودروی بازار اروپا محسوب می‌شود، به‌تازگی با هشتمین نسل خود به بازار آمده است.

5- فولکس‌واگن پاسات از 1973

نسل هفتم پاسات برای بازار اروپا در سال 2015 معرفی شد و به‌تازگی خبر رسیده که زمان مرگ آن نزدیک است. بااین‌حال این ماشین هنوز هم یکی از مهم‌ترین محصولات فولکس‌واگن محسوب می‌شود و عنوان پرفروش‌ترین خودروی کلاس خود در اروپا را هم در اختیار دارد.

6- هوندا سیویک از 1972

سیویک که به‌تازگی پروتوتایپ نسل یازدهم آن رونمایی شده است، در نسل کنونی خود طراحی مدرن را با فضای داخلی زیاد و پیشرانه‌های قابل‌اعتماد ترکیب کرده است. قوی‌ترین مدل این خودرو نیز که تایپ R نام دارد، با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ 300 اسب بخاری و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.

7- رنجروور از 1970

رنجروور را می‌توان در کنار جیپ واگنییر اولین اس‌یووی لوکس تاریخ دانست زیرا تا قبل از آن هیچ‌یک از خودروهای 4x4 چندان راحت و مجهز نبودند. لندروور در نسل‌های بعدی نیز این فرمول موفق را تغییر نداد که موجب شد رنجروور به اسطوره‌ای در بین خودروهای بریتانیایی تبدیل شود.

8- جگوار XJ از 1968

گفته شده سدان پرچم‌دار جگوار ممکن است در آیندهٔ نزدیک به خودرویی تمام الکتریکی تبدیل شود؛ اما حتی اگر این اتفاق هم روی دهد، مطمئناً XJ که هم‌اکنون در نسل هشتم خود قرار دارد جذابیت پیشینیان خود را از دست نخواهد داد. بدون شک جگوار XJ مثل مینی و رنجروور یکی از نمادهای صنعت خودروسازی بریتانیا است.

9- تویوتا کرولا از 1966

نام کرولا برای کل صنعت خودروسازی بسیار مهم است زیرا این کامپکت ژاپنی پرفروش‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شود و از سال 1966 تاکنون تویوتا بیش از 40 میلیون دستگاه از آن‌را در سراسر دنیا به فروش رسانده است. کرولا در حال حاضر در نسل دوازدهم خود قرار دارد.

10- شورلت کامارو 1966

شورلت کامارو قطعاً یکی از اسطوره‌های دنیا خودرو محسوب می‌شود. این خودرو همچنین در فیلم‌های مختلفی هم حضور داشته و یک ستارهٔ سینما نیز به‌شمار می‌رود. کامارو که هم‌اکنون در ششمین نسل خود قرار دارد، رسماً در بازار اروپا هم عرضه می‌شود.

11- فورد موستانگ از 1964

موستانگ بیش از آنکه یک خودرو باشد، یک سبک زندگی است زیرا با داشتن آن انسان می‌خواهد همه‌چیز را رها کرده و صرفاً خود را به رانندگی اختصاص دهد. فورد نهایتاً در سال 2014 این ماسل کار افسانه‌ای را در اروپا هم عرضه کرده و به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد.

12- پورشه 911 از 1963

آیا می‌توانید خودروی اسپرت نمادین‌تری از پورشه 911 پیدا کنید؟ ما که نمی‌توانیم. این ماشین برای بیش از پنج دهه نماد مهندسی و کمال آلمانی بوده و همواره به سنت‌های خود پایبند مانده است. به همین دلیل بعید است که 911 در آینده تغییرات بزرگی را تجربه کند.

13- نیسان اسکای‌لاین از 1957

احتمالاً بسیاری از مردم نمی‌دانند که نیسان اسکای‌لاین از سال 1957 تاکنون در بازار حضور داشته است. این خودرو در ابتدا سدان کامپکتی بود که بزرگ‌ترین پیشرانهٔ آن یک نمونهٔ 1.9 لیتری چهار سیلندر بود اما در طول سال‌های به یک سدان اسپرت و پرفورمنس تبدیل شد.

14- تویوتا کراون از 1955

کراون به همراه سنچوری یکی از بزرگ‌ترین سدان‌های تویوتا برای بازار ژاپن بوده است. این سدان لوکس از سال 1955 به‌طور مداوم در بازار حضور داشته و هم‌اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که بر اساس پلت‌فرم انعطاف‌پذیر TNGA تویوتا ساخته شده است.

15- مرسدس بنز SL از 1954

فروش این رودستر آلمانی طی سال‌های گذشته کاهش قابل‌توجهی داشته است اما مطمئناً مرسدس بنز هرگز افسانه‌ای مثل SL را کنار نخواهد گذاشت. این اسطورهٔ وقار، پرستیژ و اصالت در آیندهٔ نزدیک با نسل هفتم خود به بازار خواهد آمد.

16- شورلت کوروت از 1953

قدرت زیاد و قیمت پایین‌تر از رقبا از برجسته‌ترین ویژگی‌های کوروت هستند که آن‌را به یک افسانهٔ واقعی تبدیل کرده‌اند. این ماشین اما در نسل هشتم خود که در اوایل سال 2019 معرفی شد، بزرگ‌ترین تغییر تاریخ خود را تجربه کرده و به سوپراسپرتی موتور وسط تبدیل شده است.

17 تویوتا لندکروزر از 1951

این اس‌یووی ژاپنی یکی از قدیمی‌ترین خودروهای دنیا است که هنوز هم تولید می‌شود. لندکروزر تقریباً به مدت هفت دهه است که روی خط تولید قرار دارد و تویوتا همچنان به ریشه‌های اصلی آن پایبند مانده است. به احترام این افسانهٔ ژاپنی باید کلاه از سر برداشت.

18- فولکس‌واگن ترنسپورتر از 1950

ترنسپورتر برای اولین بار در سال 1950 به‌عنوان یک ون که بر اساس بیتل ساخته شده بود متولد شد. در حال حاضر تقریباً هفت دهه از عمر این ون آلمانی می‌گذرد و ترنسپورتر همچنان یکی از بهترین خودروهای تجاری در بازار اروپا به‌حساب می‌آید.

19- فورد سری F از 1947

پیکاپ سری F فورد که در سال 1947 متولد شد، از سال 1977 پرفروش‌ترین پیکاپ بازار ایالات‌متحده و از سال 1986 پرفروش‌ترین خودروی بازار این کشور بوده است. قطعاً سری F مهم‌ترین محصول در کل تاریخ فورد محسوب می‌شود زیرا فقط در سال گذشته 41 میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به همراه داشته است.

20- شورلت سابربن از 1935

نسل اول این خودرو برای اولین بار در سال 1935 به بازار آمد که این یعنی سابربن تنها 15 سال دیگر به خودرویی صدساله تبدیل خواهد شد. این اس‌یووی آمریکایی که هم‌اکنون در نسل دوازدهم خود قرار دارد، پایه و زیربنایی برای ساخت جی‌ام‌سی یوکان و کادیلاک اسکالید هم بوده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.