بهترین خودروهای سال 2020 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

یک‌شنبه 28 دی 1399 - 08:30
مطالعه 12 دقیقه
210117-043
برنامهٔ ماشین هفته یا MotorWeek که اولین مجلهٔ تلویزیونی ماشین محسوب می‌شود، هرساله بهترین خودروهای سال را در کلاس‌های مختلف انتخاب و معرفی...

برنامهٔ ماشین هفته یا MotorWeek که اولین مجلهٔ تلویزیونی ماشین محسوب می‌شود، هرساله بهترین خودروهای سال را در کلاس‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌کند. این‌ها خودروهایی هستند که رانندگان ماشین هفته دوست دارند داشته باشند و یا حداقل آرزوی داشتن آن‌ها را دارند. برای انتخاب این خودروها، عواملی که بیشترین اهمیت را برای خریداران دارند شامل قیمت، کارایی، پرفورمنس و مصرف سوخت بررسی می‌شوند و سپس تیم تحریریهٔ ماشین هفته بهترین مدل‌ها را در انواع کلاس‌ها از سدان خانوادگی و خودروهای لوکس گرفته تا کراس‌اوورهای بزرگ و پیکاپ‌ها انتخاب می‌کنند. پس‌ازاین، از بین این خودروهای برتر نیز بهترین خودروی سال انتخاب می‌شود. جوایز بهترین خودروهای سال به انتخاب رانندگان ماشین هفته از سال 1983 هرساله اهدا می‌شود.

کپی لینک

بهترین خودروی کوچک

مزدا 3

مزدا 3 با جوایز بیگانه نیست و حالا بار دیگر جایزهٔ بهترین خودروی کوچک سال 2020 ماشین هفته را کسب کرده است. اگر با این خودرو رانندگی کنید دلیل اهدای این جایزه را خواهید فهمید. مزدا 3 همیشه برای رانندگی خودروی سرگرم‌کننده‌ای بوده اما در نسل کنونی در زمینهٔ فضای داخلی بهبودی جدی را تجربه کرده و حتی برای افزایش جذابیت، سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به آن اضافه شده است. علاوه بر این، مزا 3 هنوز هم در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک عرضه می‌شود. بنابراین، برای اکثر افراد مزدا 3 انتخابی عالی است مگر اینکه به کراس‌اوورهای کوچک فکر کنند.

کپی لینک

بهترین سدان خانوادگی

هیوندای سوناتا

بهترین سدان خانوادگی ماشین هفته برای سال 2020 هیوندای سوناتا است. فقط ظرف 20 سال، سوناتا از یک تازه‌وارد ناخوشایند به یکی از بهترین خودروهای کلاس خود تکامل پیدا کرده است. البته این سدان هیوندای تاکنون برای اینکه خریداران کمری و آکورد را به سمت خود بکشد اغلب از طراحی چشمگیر و قیمت پایین‌تر استفاده می‌کرد اما حالا سوناتا با تکنولوژی و کیفیت بالای خود مستقیماً مقابل ژاپنی‌ها قد علم کرده است. به این ترکیب بهترین گارانتی در آمریکا را هم اضافه کنید تا دلیل اهدای این جایزه به سوناتا را متوجه شوید.

کپی لینک

بهترین کانورتیبل

ب‌ام‌و Z4

انتخاب ب‌ام‌و Z4 از بین کاندیداهای مختلف برای جایزهٔ بهترین کانورتیبل سال آسان بوده است. Z4 از مدل سطح پایین Z3 به یک ماشین پرفورمنس جدی تبدیل شده که تویوتا هم از آن به‌عنوان پایه‌ای برای ساخت سوپرا استفاده کرده است. مطمئناً در بازار کانورتیبل‌های کمی ارزان‌تر و خیلی گران‌تر از این هم وجود دارد اما ب‌ام‌و Z4 پکیجی است که هر هیجان خودرویی که بخواهید را ارائه می‌کند.

کپی لینک

بهترین سدان لوکس

آئودی A6

هرکسی ممکن است تعریف متفاوتی از تجمل داشته باشد و این همان چیزی است که آئودی A6 را بسیار دیدنی و به انتخاب ماشین هفته برای بهترین سدان لوکس تبدیل می‌کند. مهم نیست چه انتظاراتی از یک خودرو دارید، A6 همهٔ آن‌ها را برآورده می‌کند. این سدانی اسپرت است بدون اینکه احساس یک خودروی اسپرت خالص را داشته باشد، قدرتمند است بدون آنکه کنترل آن دشوار باشد، بسیار راحت است بدون آنکه خواب‌آور باشد و تکنولوژیک است بدون آنکه برای استفاده از آن به مهندسی IT نیاز باشد.

کپی لینک

بهترین سدان اسپرت

ب‌ام‌و سری 3

هرچند ب‌ام‌و سری 3 همواره به‌عنوان خودرویی عالی در کلاس خود شناخته می‌شود اما در این اواخر همیشه این‌طور نبوده است. در نسل کنونی اما ب‌ام‌و بجای تلاش برای تبدیل سری 3 به یک خودروی لوکس پایه و سطح پایین، به اصول اولیهٔ سری 3 یعنی ساخت خودرویی برای ارائهٔ لذت خالص رانندگی بازگشته است.

کپی لینک

بهترین کوپهٔ اسپرت

تویوتا GR سوپرا

برای جایزهٔ بهترین کوپهٔ اسپرت هم برادر ناتنی ب‌ام‌و Z4 یعنی تویوتا سوپرا انتخاب شده است. تویوتا برای توسعهٔ نسل جدید سوپرا به یک شریک نیاز داشت و برای این کار چه کسی بهتر از ب‌ام‌و؟ رانندگان ماشین هفته انتظارات زیادی از این ماشین داشتند و البته سوپرا آن‌ها را ناامید نکرد. علاوه بر این، به گفتهٔ تویوتا، این سوپرا اولین مدل جهانی از بخش گازو ریسینگ یا همان GR این شرکت محسوب می‌شود.

کپی لینک

بهترین خودروی پرفورمنس

شورلت کوروت

بهترین خودروی پرفورمنس سال 2020 ماشین هفته آسان‌ترین و بدیهی‌ترین انتخاب در این لیست بوده است. شورلت کوروت در نسل C8 از نو متولد شده است. کوروت همیشه علیرغم اینکه وزن قوای محرکهٔ خود را مستقیماً روی چرخ‌های جلو قرار می‌داد، پرفورمنسی مشابه سوپراسپرت‌ها را با قیمت مشابه ماسل کارها ارائه می‌کرد اما حالا در نسل جدید، با انتقال وزن قوای محرکه به روی چرخ‌های عقب، پرفورمنس خودرو بسیار بهبود یافته ولی قیمت همچنان مثل گذشته بسیار مناسب و در دسترس عموم است.

کپی لینک

بهترین خودروی سازگاربامحیط‌زیست

کیا نیرو

وقتی ببینید کیا نیرو به‌عنوان بهترین خودروی سازگاربامحیط‌زیست سال 2020 انتخاب شده احتمالاً می‌پرسید کدام نسخهٔ آن؟ پاسخ این سؤال همهٔ نسخه‌ها است! کیا نیرو با برخورداری از نسخه‌های هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی دقیقاً رویهٔ هوندا کلاریتی را در پیش گرفته که سال گذشته این جایزه را کسب کرد.

کپی لینک

بهترین خودروهای رؤیایی

فورد موستانگ شلبی GT500

ماشین هفته برای آن دسته افرادی که ثروتمند هستند و پول برایشان اهمیتی ندارد، بهترین خودروهای رؤیایی را انتخاب می‌کند. این‌ها خودروهایی هستند که اگر رانندگان ماشین هفته بودجهٔ نامحدودی داشتند حتماً یکی از آن‌ها را می‌خریدند. البته خودرویی که در انتهای این لیست قرار دارد درواقع برای خیلی‌ها تا حدودی قابل خریداری است. این ماشین فورد موستانگ شلبی GT500 است که با 760 اسب پرورش‌یافته، برای طرفداران موستانگ یک رؤیای واقعی است.

مرسدس AMG GT R

خودروی رؤیایی بعدی مرسدس AMG GT R است. GT دومین خودرویی بود که در سال 2015 توسط مرسدس-آام‌گ به بازار آمد اما با گذشت تنها چند سال، در درجهٔ اول به خاطر این نسخهٔ عملکرد بالای R توانست نام خود را حتی بیشتر از پورشه 911 سر زبان‌ها بیندازد.

پورشه تایکان توربو S

سرانجام آنچه رؤیای رانندگان ماشین هفته بود با پورشه تایکان توربو S به واقعیت تبدیل شد. پورشه سال‌ها عقب نشست و فقط تسلا را تماشا کرد اما حالا زمان آن فرارسیده تا مهندسان پورشه به جهانیان نشان دهند که یک سدان پرفورمنس تمام الکتریکی چگونه باید باشد.

کپی لینک

بهترین شاسی‌بلند کوچک

تویوتا رافور

هرچند امسال مدل‌های جدید زیادی به این بخش وارد شده‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانستند برندهٔ سال گذشته یعنی تویوتا رافور را مغلوب کنند. رافور اساساً در سال 1996 بخش شاسی‌بلندهای کوچک مبتنی بر خودروهای سواری را ایجاد کرد و از آن زمان تاکنون با راحتی و تجربهٔ رانندگی مشابه خودروهای سواری و همین‌طور کارایی و قابلیت‌های فراوان، همواره از بهترین‌های این کلاس بوده است.

کپی لینک

بهترین شاسی‌بلند میان سایز

هوندا پاسپورت

پاسپورت پس از 18 سال وقفه به سبد محصولات هوندا بازگشته و جایزهٔ بهترین شاسی‌بلند میان سایز ماشین هفته را از آن خود کرده است. نسل اول پاسپورت که در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ ایسوزو رودئو بود، درواقع اولین شاسی‌بلند هوندا محسوب می‌شد زیرا حدود سه سال پیش از CR-V به بازار آمد. برای بازگرداندن پاسپورت اما هوندا کراس‌اوور سه ردیفهٔ مشهور خود یعنی پایلوت را گرفته، ردیف سوم صندلی‌های آن‌را حذف کرده، کمی از طول آن کاسته، به فاصلهٔ آن از سطح زمین افزوده و تیپ‌های منحصربه‌فردی را به آن اضافه کرده است. گاهی اوقات آسان‌ترین روش بهترین روش است زیرا نتیجهٔ این کار هوندا ارائهٔ یک کراس‌اوور میان سایز چشمگیر است که هم برای استفاده‌های روزانه در طول هفته مناسب است و هم برای ماجراجویی‌های آخر هفته.

کپی لینک

بهترین شاسی‌بلند بزرگ

کیا تلوراید و هیوندای پالیسید

جایزهٔ بهترین کراس‌اوور سال 2020 ماشین هفته به‌طور مشترک به پسرعموهای کره‌ای یعنی کیا تلوراید و هیوندای پالیسید تعلق گرفته است. تاکنون نه کیا و نه هیوندای یک کراس‌اوور بزرگ سه ردیفهٔ واقعاً رقابتی نداشته‌اند اما حالا با تلوراید و پالیسید واقعاً جدی به این بخش وارد شده‌اند. هرچند این دو ماشین از پلت‌فرم و قوای محرکهٔ یکسانی استفاده می‌کنند اما وقتی از طراحی بیرونی، محیط داخلی، سواری و هندلینگ می‌شود، به‌طور قابل‌توجهی از هم دور می‌شوند. تلوراید و پالیسید باهم معیار جدیدی را برای دیگر کراس‌اوورهای بزرگ تعیین کرده‌اند و هردو به‌وضوح برندگان بزرگی هستند.

کپی لینک

بهترین شاسی‌بلند لوکس

مرسدس بنز GLE

انتخاب رانندگان ماشین هفته برای بهترین کراس‌اوور لوکس سال 2020 مرسدس بنز GLE است. تجربهٔ کاربری در بخش خودروهای لوکس بسیار مهم است و تجربهٔ کاربری مرسدس بنز یک از بهترین‌های حال حاضر در دنیای خودرو است. این ویژگی را با متریال باکیفیتی که انتظار دارید، سواری مجلل اما کنترل‌شده‌ای که احتمالاً انتظار آن‌را ندارید، قدرت یکدست و ظاهر زیبا ترکیب کنید تا به پکیجی برسید که برندهٔ جایزه می‌شود.

کپی لینک

بهترین پیکاپ

دوج رم

رانندگان ماشین هفته عاشق نرمی و راحتی در خودرو هستند و به همین دلیل دوباره مثل سال گذشته دوج رم را به‌عنوان بهترین پیکاپ سال انتخاب کرده‌اند. در رم می‌توانید تمام راحتی و آسایشی که نیاز دارید را بدون قربانی کردن توانایی‌های خاص یک پیکاپ داشته باشید. در سال 2020 مدل‌های وظیفه سنگین جدید رم با یک پیشرانهٔ دیزلی کامینز با 1355 نیوتن متر گشتاور به بازار آمدند. این بیشترین گشتاور در یک پیکاپ محسوب می‌شود و برای یدک کشیدن 16 تن کافی است.

کپی لینک

بهترین خودروی سال

شورلت کوروت

ارزشمندترین جایزه در بین جوایز سالانهٔ ماشین هفته، عنوان بهترین خودروی سال است که امسال به شورلت کوروت رسیده است. بدیهی است که طرح جدید موتور وسط بزرگ‌ترین تغییری است که در طول عمر 6 دهه‌ای کوروت رخ داده اما این فقط نوک یک کوه یخ است. C8 به پیشرانهٔ 6.2 لیتری تنفس طبیعی کاملاً جدید LT2 مجهز است که 495 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برخی ممکن است خواهان قدرت بیشتر یا نیروی کمکی الکتریکی باشند و مطمئن هستیم که در آینده به این موارد می‌رسند اما تا آن زمان باید به شتاب صفر تا 96 کیلومتر 2.9 ثانیه‌ای قانع باشند که سریع‌ترین شتاب تاریخ برای یک کوروت پایه محسوب می‌شود.

دلیل اصلی این شتاب فوق‌العاده، علاوه بر استفاده از گیربکس کاملاً جدید و بسیار روان و سریع هشت سرعتهٔ دوکلاچه (برای اولین بار در یک کوروت)، انتقال پیشرانه به پشت کابین است که موجب هندلینگ بهتر هم می‌شود. این وزن نه‌تنها با حرکت به عقب شاسی به کشش خودرو کمک می‌کند بلکه وزن را از روی تایرهای جلو هم برمی‌دارد که موجب تیز شدن فرمان و بهبود پاسخ کلی خودرو می‌شود. در کوروت جدید راننده خیلی نزدیک‌تر به چرخ‌های جلو می‌نشیند و دید روبه‌جلو بی‌نظیر است. این ویژگی به راننده چشم‌انداز خوبی از مسیر پیش رو و همهٔ چیزهای اطراف آن می‌دهد.

C8 علاوه بر موارد مذکور، یک سطح جدید و جذاب دیگر را هم برای کوروت به ارمغان آورده که آن بهبود چشمگیر کابین است. کوروت جدید حالا به خودرویی کاملاً ساکت و مناسب برای گذراندن وقت تبدیل شده که این برای بسیاری از خریداران کوروت که سفرهای طولانی جاده‌ای انجام می‌دهند خبری عالی خواهد بود. برای این افراد، شورلت گام‌های بلندی به جلو برداشته است و کابینی تکنولوژیک را ارائه کرده که واقعاً مناسب یک سوپراسپرت است. در طراحی بیرونی هم علیرغم تناسبات جدید، خودرو آشنا به نظر می‌رسد. اما بزرگ‌ترین پیروزی کوروت C8 این است که با همهٔ این تغییرات، جنرال موتورز توانست قیمت آن‌را روی رقم قابل‌دسترسی 60 هزار دلار حفظ کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.