چشم اندازهفته نامه

نگاهی به مصرف سوخت خودروهای داخلی

چندی پیش مصرف سوخت خودروهای سدان کامپکت را با یکدیگر مقایسه کردیم و البته مزدا ۳ به عنوان گزینه‌ای که جذابیت فراوانی داشت با دیگر خودروها مقایسه شد.

FRANCE-DEBT-OIL-GAS-TAX-FILES
همان‌گونه که می‌دانید مصرف سوخت یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای خرید خودرو در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود. البته در کشور ما به دلیل محدودیت گزینه‌ها چاره‌ای به جز خرید خودروهای قدیمی و پرمصرف وجود ندارد و به همین دلیل مصرف سوخت از اهمیت کمتری نسبت به سایر گزینه‌های خرید برخوردار است.

از طرفی دست‌یابی به مصرف سوخت واقعی و دقیق خودروها امری نسبتاً سخت محسوب می‌شود. ارقام اعلامی توسط سازنده‌ها عموماً در بهترین و خوش‌بینانه‌ترین شرایط اعلام شده و تقریباً قریب به اتفاق خودروها در دنیای واقعی مصرف سوخت بیشتری نسبت به آنچه اعلام شده دارند.

یکی از دوستان عزیز در آن مطلب یاد شده پیشنهاد کردند نگاهی هم به مصرف سوخت خودروهای داخلی بیندازیم. خب ما هم وسوسه (!) شدیم تا سری به وب‌سایت دو خودروساز بزرگ کشور زده و ببینیم خودروهای آن‌ها از نظر مصرف سوخت در چه وضعیتی قرار دارند. در انتها هم مقایسه‌ای خواهیم داشت بین مصرف سوخت این خودروها با خودروهای روز دنیا.


تقاضا داریم اگر تجربه‌ای از میزان مصرف سوخت واقعی خودروهای خود دارید حتماً با ما در میان بگذارید.

  • محصولات ایران‌خودرو

عمده محصولات ایران‌خودرو از پیشرانه‌های قدیمی پژو موسوم به XU7 و TU5 و پیشرانه ملی EF7 استفاده می‌کنند؛ بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که خودروهای قدیمی و پا به سن گذاشته‌ی این شرکت مصرف سوختی در حد نمونه‌های ۶ سیلندر مدرن دنیا داشته باشند. در این جدول نگاهی می‌اندازیم به مصرف سوخت این خودروها. جالب آنکه مصرف شهری برخی از مدل‌ها در سایت این شرکت قید نشده است!

نام محصول

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
شهری بزرگراهی

ترکیبی

دنا

  ۶.۲ ۷.۷۴
دنا پلاس   ۶.۲

۷.۷۴

رانا

  ۵.۷

۶.۹

سریر

۱۱.۴۳ ۶.۴۶

۸.۲۹

سورن ELX

  ۵.۸ ۸.۱

سمند معمولی

 

۶.۸

۸.۷

سمند LX

  ۵.۹ (EF7) – ۶.۸ (XU7) ۷.۵۴ (EF7) – ۸.۳۴ (XU7)
باردو    

۹

آریسان

  ۷.۳۳ ۹.۲۵
۲۰۷ ۸.۸ (دستی) – ۹.۹ (اتومات) ۵.۴ (دستی) – ۵.۵ (اتومات)

۶.۶ (دستی) – ۷.۱ (اتومات)

۲۰۶ تیپ ۲

۸.۹ ۵ ۶.۴
۲۰۶ تیپ ۵ ۸.۸ ۵.۴

۶.۴

۲۰۶ تیپ ۶

۱۰.۱ ۵.۸ ۷.۳
۲۰۶ SD V8 ۸.۹۴ ۵.۲۵

۶.۶۱

۲۰۶ SD V9

۱۰.۱ ۵.۸ ۷.۳
۲۰۶ SD V20 ۸.۹ ۵

۶.۴

پارس

۱۳.۸ (XU7) – ۱۰.۱ (TU5) ۷ (XU7) – ۶ (TU5) ۹.۱ (XU7) – ۷.۵ (TU5)
۴۰۵ ۱۲.۸ (XU7) – ۱۰.۱ (TU5) ۶.۸ (XU7) – ۶ (TU5)

۹ (XU7) – ۷.۵ (TU5)

تندر ۹۰

۹ (دستی) – ۱۱.۱ (اتومات) ۵.۶ (دستی) – ۶.۶ (اتومات) ۶.۹ (دستی) – ۸.۳ (اتومات)
کپچر ۶.۶ ۴.۷

۵.۹

گرند ویتارا

۱۱.۴ (دستی) – ۱۲.۵ (اتومات) ۷.۶ (دستی) – ۸.۱ (اتومات) ۹ (دستی) – ۹.۷ (اتومات)
هایما S7    

۸.۱ (دستی) – ۸.۸ (اتومات)

H30 Cross

   

۶.۷ (دستی) – ۷.۰۴ (اتومات)

 

  • سمند سریر که نسخه‌ی به اصطلاح کشیده و لیموزین سمند LX بود پس از عرضه با استقبال ضعیفی مواجه شد و هم‌اکنون نیز نمونه‌های انگشت‌شماری از آن در خیابان‌ها دیده می‌شوند. مسئله‌ی جالب‌توجه مصرف سوخت شهری بالای آن است که از سوی کارخانه ۱۱.۴۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده اما در شرایط واقعی قطعاً از این میزان نیز فراتر می‌رود.
  • خودروی پیکان از سال ۸۴ به موزه فرستاده شد اما پیشرانه‌ی آن از عمری نامحدود برخوردار است چراکه تا چندی پیش در قلب وانت پیکان (باردو) می‌تپید و هم‌اکنون در سینه‌ی آریسان و وانت مزدا قرار دارد. مشخص نیست که این پیشرانه چه زمانی بازنشسته خواهد شد. جالب آنکه مصرف سوخت شهری و حتی بزرگراهی وانت پیکان در سایت رسمی سازنده قید نشده! دلیل این کار را می‌دانید؟!
  • یک نکته‌ی جالب نیز در مورد مصرف سوخت شهری ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ دیده می‌شود که در آن مصرف سوخت شهری تیپ ۵ اندکی کمتر از برادر کم‌توان‌تر خود است! از طرف دیگر با مقایسه‌ی مصرف سوخت ۲۰۵ تیپ ۲ با برادر سدان V8 خود می‌بینیم که مصرف سوخت شهری هر دو تقریباً یکسان است. سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا تفاوت وزن و قدرت این دو خودرو تأثیر چندانی روی مصرف سوخت شهری نداشته است؟

 

  • محصولات سایپا

وقتی سایت سایپا را بررسی کنید عمدتاً به خانواده‌ی پراید برمی‌خورید! پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری این خودرو از دیرباز مهمان ما بوده و به نظر هم نمی‌رسد که به این زودی‌ها ما را ترک کند! در سایت شرکت سایپا تنها مصرف سوخت ترکیبی محصولات قید شده است.

نام محصول

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۴۱

۶.۴۴
تیبا و تیبا ۲

۶.۹۵

۱۵۱

۶.۶
آریو S300

۶.۷ (الگانت ۱.۵) – ۷.۶ (الگانت ۱.۶)

چانگان CS35

۶.۶ (دستی) – ۷ (اتومات)
سراتو

۶.۶ (دستی ۱.۶ لیتری) – ۷.۹ (اتومات ۲ لیتری)

ساینا

۷
V5

۶.۹

H220

۶.۴ (دستی) – ۶.۵ (اتومات)
H230

۶.۴ (دستی) – ۶.۵ (اتومات)

تندر ۹۰

۶.۸۲
H330

۶.۴ (دستی) – ۶.۷ (اتومات)

ساندرو

۶.۷ (دستی) – ۸.۳ (اتومات)
ساندرو استپ وی

۶.۷ (دستی) – ۸ (اتومات)

H320

۶.۴ (دستی) – ۶.۷ (اتومات)
ریچ

۱۰.۸۷

زامیاد Z24

۱۳

 

  • با مقایسه مصرف سوخت تندر ۹۰ ساخت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو به نکته‌ی جالبی پی می‌بریم و آن کم‌مصرف بودن نمونه‌ی تولیدی توسط پارس‌خودرو است!
  • وانت زامیاد به قدری پرمصرف است که مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

خب این هم از مصرف سوخت اعلام شده از سوی دو خودروساز بزرگ کشور. نیازی به انجام مقایسه با مصرف سوخت خودروهای روز دنیا نیست زیرا فاصله‌ی موجود میان این دو از روز نیز روشن‌تر است. فقط تصور کنید اگر بجای این خودروهای پرمصرف و قدیمی، نمونه‌های به‌روز با مصرف سوخت و آلایندگی کم در کشور تولید می‌شد چه میزان در مصرف فراورده‌های سوختی صرفه‌جویی انجام می‌گرفت و چه میزان از آلودگی شهرها کاسته می‌شد. متأسفانه اکثر خودروهای وارداتی که از تکنولوژی روز بهره برده و برخی نیز قوای محرکه‌ی هیبریدی دارند بهای بالایی داشته و برای خریداران سطح متوسط دست‌نیافتنی هستند.

در آخر همان جدول مصرف سوخت خودروهای سدان کامپکت را برای اندکی یادآوری ذکر می‌کنیم. ابعاد اکثر این خودروها از تولیدات داخلی بزرگ‌تر بوده و پیشرانه‌ی آن‌ها نیز قدرت بالاتری دارد.

 

حداقل مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

بنزین سوپر بنزینی دیزلی هیبریدی

۴.۹

جیولیتا آلفارومئو
۴.۸ ۴.۱ ۱.۶ A3

آئودی

۸.۱

RS3  
۶.۵

S3

 

۵.۲

۳.۸ سری ۱ ب ام و
۵.۲ ۴.۲

سری ۲

 

۰.۶ I3  
۴.۹ C4

سیتروئن

۴.۳ DS4  
۷.۳ ۵.۸ فوکوس

فورد

۵.۸

آسترا هولدن
۷.۰

کروز

 

۶.۴

۶.۰ سیویک هوندا
۷.۱ الانترا

هیوندای

۶.۸ ۴.۵ I30  
۷.۱ سراتو

کیا

۸.۴ سول  
۴.۱ CT 200h

لکسس

۷.۸

۶ پلاس ام جی
۵.۷ ۳

مزدا

۶.۹

A45 مرسدس-ای ام جی
۵.۸ A180

مرسدس بنز

۶.۱

۴.۰ A200  
۶.۷

A250

 

۵.۸

B180  
۵.۹ ۴.۲

B200

 

۶.۸

B250  
۷.۲ کلاب من

مینی

۴.۷

۳.۷ کوپر  
۴.۹

وان

 

۴.۹

ری  
۶.۹ لنسر

میتسوبیشی

۷.۷

۶.۷ پولسار نیسان
۵.۱ ۴.۱ ۳۰۸

پژو

۷.۲ Preve پروتون
۸.۸

Suprima S

 

۵.۵

مگان رنو
۶.۶ ایمپرزا

سوبارو

۸.۷

لوورگ  
۸.۶

WRX

 

۵.۱ بالنو سوزوکی
۶.۱ ۴.۱ کرولا

تویوتا

۳.۴ پریوس  
۴.۴

پریوس V

 

۶.۴

بیتل فولکس‌واگن
۵.۲ ۴.۷

گلف

 

۶.۲

جتا  
۵.۶ ۴.۱ V40

ولوو

۶.۳

۶.۶ ۴.۲ ۳.۰  

مصرف سوخت متوسط

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    با هزینه حول و حوش 40 میلیون چه خودروی داخلی صفر کیلومتری رو پیشنهاد میکنید؟

    1. kamran cooper

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (119 ديدگاه)

      دوست عزیز مگه بازار خودروی داخلیمون چقدر تنوع داره
      والا جز تندر و دنا و ساندور چیزی تو این بازه ی قیمتی نداریم

      1. sina

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2656 ديدگاه)

        بین این سه تا نظر شما چیه؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. علی

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (205 ديدگاه)

          ساندرو، بیشترین تعداد ستاره کیفیت رو از آن خودش میکنه
          با 4 ستاره
          بعدش تندر با 3 ستاره
          بعدش دنا گمونم با 1 دونه
          این بررسی کیفی از این سه تا بود البته اگر معیارتون صرفا کیفیت باشه…

        2. كوروش

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1129 ديدگاه)

          قیمت دقیق صفر کیلومتر رو اطلاع ندارم ولی صد درصد تنر و ساندرو گزینه های بسیار منطقی توی ایران هستند بنده به تازگی برای اقوام یک ساندرو اتومات با کارکرد ٣٠ تا خریداری کردم واقعا خودرو خوبیه و نظرم به سواری و فنی و کیفیت ظاهری خودرو مثبت هستش موتور خوبی هم اره پا به پای کرولا با اینکه گیربکس قدیمی هست راه می امد ترمز خوبی اره فرمان نرم و نسبتا بی سروصدا هم هست
          یک مانیتور با سنسور و دوربین عقب اتومات صندوق هم خودم نصب کردم که دیگر بنظرم واسه ماشین مصرفی روزانه خودرو خوبی خواهد بود تندر هم بجز قیافه مشابه ساندرو هستش

        3. #ali.m#

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          سینا جان دنا رو کلا بیخیال شو .دوستم یه مدل95داره .منم زیاد سوار شدم .اول طراحیش که ب نظرمن اصلا تناسب نداره .
          صندلی های عقب واقعا جای پا ندارن.
          .مصرفشم از اینی که نوشته طبق گفته دوستم خییلی بیشتره .بهترین بالای 40تومن ساندرو هست 207هم خوبه البته من جدیدشو سوار نشدم ولی داییم یه مدل 89یا90 داره ازش راضیه .

        4. اميرحسين رادفر

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11 ديدگاه)

          پژو 207 هم خودرو خوبى از لحاظ آپشن از همه خودرو هاى این رده کامل تر از لحاظ کیفیتم یه سر و گردن از 206 3 ستاره بهتر

        5. رضا

          ۶ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (35 ديدگاه)

          دوست عزیز دنا رو کلا بیخیال شو ، پدرم اسفند ۹۵ یه دنا تحویل گرفتند ،دو بار برای چراغ چک ماشین خوابید تو نمایندگی ، در سرعت بالای ۹۰ کیلومتر صدای باد به طرز فتضاحی میاد داخل کابین ، فقط قبل از این خدای نکرده بخری برو سوارسش شو تا منظورم رو بفهمی ، میتونی اونایی که دنا دارند هم بپرسی ، صدای موتور بالای ۳ هزار بسیار زیاده ، درها و سینه پس از ۸ هزار کیلومتر به صدا افتادند ، واقعا من نمیدونم این قرومساق ها دنا رو چه حساب و کتاب ساختند و وارد بازار کردند ؟ یه سر به سایت تالگ تیونینق دنا بزنید ، ببینید اگه نفر این مشکلاتی که من گفتم نداشت ، بیایبد هر فحشی بلدی به من نثار کنید

      2. محسن

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        mvm 315

    2. Lilili

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (16 ديدگاه)

      اگر اصرار به صفر دارید ساندرو ، در غیر اینصورت نمونه هاى دست دوم خودروهاى ژاپنى مثل مزدا ٣٢٣ یا مزدا ٣ … حتى تندر ٩٠ هاى مدل ٩١-٩٢ بهتر از الانیا هستن .

    3. مک میسل

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      من دنا دارم،راضیم ازش فقط سه تا مشکل داره
      کم بودن فضای داخلی
      صدای بم موتور در دور3000
      ایراد های متعدد چراغ

      1. sina

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2656 ديدگاه)

        بنظرت دنا از تندر بهتره رفیق جان؟

        1. Amir

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          نه !

        2. PaRHaM

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          تندر اصلا قیافه نداره ! اصلا !
          واقعا فاجعه اس ظاهرش (چ داخلی چ بیرونی)
          به شخصه هیچ علاقه ای ب پژو ندارم ولی به نظرم این ۳۰۱ ک انگار! قراره بیاد زیاد بد نباشه!(راستی اگه کسی قیمتشو میدونه بگه!)
          اونم ی نگا بنداز
          ۲۰۶ v8 هم الان ۶ ساله داریم ؛ تا الان جدی اذیتی نداشته! (عاشق اسمشم😂😂
          اولین بار ک دیدم این اسمو گفتم وا! مگه چهار سیلندر نبود؟ هشت سیلندر وی شکل؟ اونم ۲۰۶ ساخت ایران خودرو؟😐 پوکیدم ! گشتم دیدم اسم مدله😐😐😐)
          راستی اگه کسی دنا داره یه لطفی کنه یکم بگه چطور ماشینیه؟ راضیه یا نه؟ ارزش داره تعویض ۲۰۶ به دنا؟
          منم در خواست اون دوست رو دارم ک گفت تا ۴۰ معرفی کنید!

        3. Payam

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (27 ديدگاه)

          از لحاظ کیفیت و مصرف سوخت قطعا تندر بهتر هست
          اما از لحاظ تجهیزات اگر بخواید انتخاب کنید دنا تجهیزات بیشتری داره

        4. sina

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2656 ديدگاه)

          تا 50 هم اگه ماشین صفر کیلومتری هست که ارزش خرید داره بگید دوستان.
          سپاس

      2. مرتضی مقدم

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (174 ديدگاه)

        منم رانا دارم دقیقا تو همون دور یه صدای بم و آزار دهنده داره.البته دقیقا نه سه هزار حدود سه و دویست تا سه و پونصد که میشه بین 110 تا 120 کیلومتر در ساعت.یعنی یا باید 110 تا یرم یا حدود 130 تا.بینشون موتور صدای زیادی داره و جالبه که صداش تو 130 تا شاید نصف صد و ده تا باشه و فوق العاده نرم تا صد و شصت تا.

    4. حسین

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3000 ديدگاه)

      پارس ال ایکس در حد نو

    5. Mohammadreza

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (223 ديدگاه)

      ۲۰۷ جدید هم اومده که ظاهرش (در اصل چراغاش) خیلی قشنگ شده اما دیگه از قیمت و کیفیتش خبری ندارم

    6. آرش آمریکایی

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (639 ديدگاه)

      سینا جان انتخاب خودته ولی بنظر من یه مزدا 323 یا یه زانتیا یا یه پروتون خیلی بهتره تا یه دنا یا پژو پارس یا سمند

    7. ونوم اف ۵

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      دست دوم تمیز خارجی داداش

    8. علي

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اگه شتاب و قدرت واست مهمه سورن توربو بخر در غیر این صورت محصولات رنو رو پیشنهاد میدم

  2. Amir

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    مصرف ماشین های داخلی اصلا خوب نیست.

    1. PaRHaM

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      تازه این مصرف اعلامیه?
      خدا میدونه مصرف واقعی چقدره??

      1. پژمان

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (59 ديدگاه)

        پراید های جدید ارسال 93 به بعد همشون مصرفشون بالای صدی 10 هست (تو شهر) جاده هم حول وحوش صدی 8 میسوزونه اصلا یه افتضاحی است نه فقط پراید بلکه همه ماشین های تولید داخل قشنگ 4لیتر بالای اعلام کمپانی میسوزونه (پارس هم صدی 12)رومیزنه مدل 94 موتور پژو

      2. ونوم اف ۵

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        وانت زامیاد رو بعضی راننده هاش میگن حدود ۲۰ میسوزونه

        1. ایرج

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (5 ديدگاه)

          درود
          در یک برنامه تلویزیونی رئیس پلیس راهور گفت نیسان آبی یک سوم بنزین کشور رو مصرف میکنه. با ضرب تعداد در مصرف هجده تا بیست لیتر در صد کیلومتر ادعاشو ثابت کرد.
          هنوز داره ساخته میشه. تو دنیا رکورد زمان ساخت داره لامصب!!

      3. ahmad reza

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (21 ديدگاه)

        والا من 206 صندوقدار 96 گرفتم اینا میگن باید 7.5 بسوزونه ولی تا حالا که 2500 تا رفته 11 میسوزونه

    2. #ali.m#

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      من خودم سمند سوار میشم خیلی بیشتر میسوزونه از چیزی که اینجا نوشته .
      مصرف ماشینای داخلی خیلی بده.

      1. Mahdi US CARS

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        EF7 تو شهر و جاده مصرفش خوبه و ما که راضی هستیم اما تو سربالایی های تند مصرفش میره بالا و در حد ال ایکس مصرف میکنه

        1. پژمان

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (59 ديدگاه)

          من خودم پارس دارم دوگانه سوز خداییش به صرفه تره تا بنزینی هر باک که میزنیم 250 تا رو راحت میره اما قدرت ماشین نصف میشه ولی یه باکش 6500 تومن میشه که نسبت به بنزین بهتره

    3. *

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      شما فرض کن یه غولی مثله نیسان ماکسیماکه برای حدود سال 2000 میلادی هست
      حجم موتورش 3000 سی سی
      قدرت حدود 227 اسب
      گشتاورش حدود 288 نیوتون
      5 متر طولشه و چقدر جا داره
      سلطان جاه های کشوره
      ولی مصرفه سوختش مثله (دقیقا مثله) این موتور xu7 1800 که رو پارس هست میمونه
      تو شهر 14 تا تو جاده هم 8 تا
      ولی این کجا و اون کجا

  3. Payam

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    من که خودم تابوت 141 دارم ! از کیفیت بالا و سر و صدای کمش که بگذریم !!! مصرف سوختی که ازش دستم اومده در شهر 7/6 لیتر و در جاده بستگی به نوع جاده بین 5 تا 6 لیتر مصرف داره…

  4. کاوه

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان، 206 تیپ 5 مدل 94 داشتم، از تمام آشغال بودنش که بگذریم، تو شهر با کولر حدود12 میسوزند، اتوبان هم 8 ترکیبی هم 10، واقعا لگن بود. بعد یکسال ردش کردم. الان ساندرو دارم، تقریبا همون اعلامی کارخانه است

  5. smit

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بچه ها اگه کسی رانا داره راهنمایی کنه چجور ماشینیه میخوام ثبت نام کنم.موتورو گیربکسش که tu5 هستش عینا مشابه 206 تیپ 5 هستش یا فرقایی داره تو کیفیت؟لوازم جلوبندی و چیزای فنی دیگش چی عین همون 206 هستش یا تغییر دادن؟

    1. Sami

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      اشغال ترین ماشینو داری ثبت نام میکنی

  6. آرش آمریکایی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    این مصرف سوختا خود کمپانی اعلام میکنه
    ماشینای ایرانی تو تست واقعی خیلی بیشتر از این حرفا میسوزونه

  7. امیر

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام…من پراید وپارس قبلا داشتم تقریبا یک لیتر بیشتر از جدول مصرف داشتن..اخیرا هم ویتارا گرفتم که مصرف ده هزار اولش هزار لیتر بود که میشه صدی ده

  8. DYBALA

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    من پراید مدل ۹۶ چند وقت دستم بود
    تو شهر صدی ۶.۵ ،۷ میسوزوند
    تو اتوبان هم ۵،۵.۵
    البته با کولر
    بنظرم مصرفش خوب بوده :)

  9. Mahdi US CARS

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    ما که تجربمون از EF7 همون مصرف کارخونست فقط اینو متذکر بشم که در سربالایی های تند و طولانی مصرفش میره بالا و یه چیزی در حدود ال ایکس یا 405 میسوزونه

  10. احسان

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من یک اس دی ۸۷ دارم و این رقم اعلامی خیلی نزدیکه به محاسبه من
    تو جاده ۵ میسوزونه تو شهر ۸ اینا

  11. آریا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    توروخدا نظر بی ربط ننویسین. موضوع مصرف سوخته
    مصرف واقعی ماشینای ایرونی یه دنیا فاصله داره با اعلام شرکت.
    مثلا پارس سال که شرکت گفته داخل شهر صدی 13.8 در عمل صدی 20 میسوزونه.

  12. علی22

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ساینا 20روزه تحویل گرفتم مصرف سوختش خوبه شتاب هم حرف نداره البته سیستم کلاچ گیربکسش تازگیا تغییر کرد و خیلی خوب شد واقعا ارزش خرید داره بهتر از 405و 206تیپ 2و سمند هستش چون هر سه تاشو داشتم دارم میگم

    1. Sami

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      حالت خوبه؟

  13. سالار

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تیبا 2 سال کارکرد دارم قبلا یه سمند قدیمی و 405 نو داشتم سمند قدیمی بود پس مسلما مصرف بالا بود تبدیلش کردم به 405 ولی بازم هزینه سووخت عملا زیاد بود در نهایت به تیبا رسیدم و راضی ام
    405
    مصرف داخل شهر 15 اتوبان 10 و ترکیبی 12
    تیبا
    مصرف داخل شهر 7 اتوبان 5.5 و ترکیبی6.5
    تو مسیری ثابت محل کارم رانندگی کردم و چند روز صبح بنزین زدم تا از مقدار بنزین کم شده مطمین بشم

  14. محمد زمانلو

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (129 ديدگاه)

    ماشاالله به وانت نیسان که داره تو همه چی رکورد میزنه . از تغییر لاین ناگهانی برای گردش به جهت های دلخواه راننده ، سبز شدن تو دوربرگردون و نازل شدن آن در لاین سرعت و ایجاد تصادف های مرگبار ( مثل پلیس های خشن و مرحله بالا سری بازی های NFS که یه دفعه جلوت سبز میشن) تا مصرف سوخت بالا و بیشترین کارایی جهت محموله های قاچاقی ( که در سال های نه چندان دور بسیار شاهد قاچاق سوخت توسط این اسطوره تمام نشدنی بودیم و الان هم در همه نوع کاری دیده میشوند) همه و همه از افتخارات ارزشمند و شگفت انگیز این پیکاپ همه جارو هستش!!!
    برخی از ما ایرانیا همچین این اسطوره رو دوست داریم که حاضریم سرش قسم بخوریم . فکر نمی کنم این قدری که ما این وانت رو دوست داریم یه آمریکایی وانت های فورد یا شورولت رو دوست داشته باشه!!!

    1. محمد زمانلو

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (129 ديدگاه)

      البته خودتون هم می دونید که منظورم از طرفدارای این اسطوره شما خوانندگان همه چی دون و ماشین باز پدال نیستید! یه وقت سوءتفاهم پیش نیاد!

  15. علی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من قبلا 8 سال پژو پارس مدل 86 داشتم تو شهر 10 و جاده 8 بود
    الان 2 ساله ریو مدل 87 دارم تو شهر 9 و جاده 6.5 هستش
    البته مصرف سوخت نسبت مستقیم با نوع رانندگی داره
    با همین ریو من مصرف جاده 5.7 رو هم داشتم

  16. fara2001

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    والا من یه پرشیا 85 داشتم شهر 8 میسوزوند جاده 6.5 .
    واقعا عالی بود فروختم لیفان ایکس 60 خریدم ترکیبی صدی 10 میسوزونه

  17. Aria

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    دویست و شیش tu3 اس دی داشتم مصرف سوخت داخل جاده اندازه گرفتم دقیقا چهار و نیم بود ولی داخل شهر راحت ده یازده میسوزوند! الان ای اف سون دارم مصرف شهرش تقریبا همین ده یازده هستش ولی هنوز توی جاده تست نکردمش.

  18. رضا

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    دنا , ۸ هزار کیلومتر ، بزرگراه حدود ۷.۵ لیتر ، داخل شهر ۱۳ لیتر ، سنسور اکسیژن هم تعویض کردم ولی فرقی نکرد

  19. مرتضی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ۴۰۵ مدل ۸۴ دارم سیستم برق و ای سی یو اش ساژم فرانسه است…. شمع سوزنی روش بستم تو شهر ۸/۵ و تو مسافرت ۷ میسوزونه

  20. فرزين

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو ٢٠۶ صندوق دار موتور ١.۶
    مدل بهمن ١٣٩۵
    با وجود تعویض شمع چینی کارخانه
    تعویض هواکش ترکیده کارخانه
    ریست کردن برنامه ecu
    تمیز کردن دریچه گاز
    با مصرف شهری ١٢.۵ لیتر مرزهای تکنولوژی را جابجا کرده.
    اینکه در ۶ ماه ابتدایی علاوه بر موارد فوق
    شلنگ فشار قوی هیدرولیک ترکیده
    اگزوز پوسیده و به کل تعویض شده
    باتری از کار افتاده ،هم جای بحث جداگانه دارد.

  21. مهرلد

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 206 تیپ 6 دارم واقعن بیچارم کرده خیلی مصرفش بالاست کسی میدونه علتش چیه ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا